Eğitim Bilgileri
2013 - 2018
2013 - 2018Doktora
Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi , Türkiye
2007 - 2010
2007 - 2010Yüksek Lisans
Atatürk Üniversitesi, Yabancı Diller Eğitimi , İngiliz Dili Eğitimi, Türkiye
2003 - 2007
2003 - 2007Lisans
Atatürk Üniversitesi, Yabancı Diller Eğitimi , İngiliz Dili Eğitimi, Türkiye
Yaptığı Tezler
2018
2018Doktora
The efl pre service teachers’ phonological processing and evaluation of tehir phonetic awareness and pedagogical needs
Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi
2011
2011Yüksek Lisans
Writing Apprehension of EFL Undergraduate Students
Atatürk Üniversitesi, Yabancı Diller Eğitimi, İngiliz Dili Ve Eğitimi
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Yabancı Diller Eğitimi
İngilizce Eğitimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Atatürk Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu, Mütercim - Tercümanlık Bölümü Başkanlığı
Yönetimsel Görevler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorYüksekokul Kurulu Üyesi
Atatürk Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorAnabilim/Bilim Dalı Başkanı
Atatürk Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu, Mütercim - Tercümanlık Bölümü Başkanlığı
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorProje koordinatörü
Atatürk Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu, Mütercim - Tercümanlık Bölümü Başkanlığı
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorBirim Kalite Komisyonu Üyesi
Atatürk Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu, Mütercim - Tercümanlık Bölümü Başkanlığı
Verdiği Dersler
Yüksek Lisans
Akademik Yazma
Akademik yazma
Akademik yazma
Yüksek Lisans
Akademik yazma
Akademik yazma
Uzmanlık alan dersi I
2023 güz akademik yazma
Akademik Yazma
Akademik yazma
Akademik yazma
Lisans
Lisans düzeyinde akademik yazma
Yazılı çeviriye giriş I
Yazılı çeviriye giriş II
Dilbilim I
dil edinimi
Çeviribilime giriş II
Dilbilim II
Dil edinimi II
Çeviribilime giriş
Dilbilim I
Dil Edinimi
Lisans
dilbilim II
Dilbilim I
Sözcükbilimi
Akademik yazma
Seminer
Dilbilim II
Yazılı çeviriye giriş I
Öğretmenlik uygulaması
Dil edinimi
Dilbilim I
Lisans düzeyinde akademik yazma
Dilbilim II
Yazılı çeviriye giriş I
Yazılı çeviriye giriş II
Seminer I
Dilbilim I
dil edinimi
Çeviribilime giriş II
Dilbilim II
Dil edinimi II
Çeviribilime giriş
Grammar
Okuma becerileri
Dilbilim I
Dil Edinimi
Main Course
Reading
Main course
Speaking
Dilbilgisi
Pronunciation
Makaleler
Tümü (9)
SCI-E, SSCI, AHCI (2)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (3)
ESCI (1)
Scopus (3)
TRDizin (1)
Diğer Yayınlar (4)
2025
20251. Secondary School Students’ Self-efficacy in Correlation with Their Perceived Self-regulation within a Turkish Setting
KARADUMAN C., KAPLAN H.
İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ , cilt.11, sa.2, 2025 (Hakemli Dergi)
2025
20252. Pre-Service EFL Teachers' Perceived AI Literacy and Competency: The Integration of ChatGPT Into English Language Teacher Education
KARADUMAN C.
SAGE OPEN
, cilt.15, sa.3, 2025 (SSCI)
2025
20253. Unlocking EFL learners' insights into ChatGPT use for L2 writing: The impacts of usage frequency and gender variations
Aksakallı C., Daşer Z.
CURRENT PSYCHOLOGY
, cilt.44, sa.9, ss.7957-7977, 2025 (SSCI)
2024
20244. Exploring the impacts of academic writing instruction on the use of academic writing norms and conventions: A qualitative study
AKSAKALLI C.
Educational academic research (Online) , 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20245. EVALUATIVE LITERATURE REVIEW WRITING BY NOVICE ACADEMIC WRITERS: ENHANCING KNOWLEDGE AND AWARENESS
Aksakallı C., Yağız O., Ötügen R., Bakırtaş Ş.
DARNIOJI DAUGIAKALBYSTĖ = SUSTAINABLE MULTILINGUALISM , cilt.25, ss.252-277, 2024 (Scopus)
2022
20226. EMI Academics’ Cognitions and Actual Practices of Correct Pronunciation
Aksakallı C.
SHANLAX INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATION , cilt.10, sa.4, ss.10-22, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
20217. A QUALITATIVE INVESTIGATION INTO EFL PRE-SERVICE TEACHERS’ ATTITUDES A QUALITATIVE INVESTIGATION INTO EFL PRE- TOWARD ENGLISH PRONUNCIATION AND SERVICE TEACHERS’ ATTITUDES TOWARD ENGLISH PRONUNCIATION AND THE THE EVALUATION OF THEIR PHONOLOGICAL EVALUATION OF THEIR PHONOLOGICAL AWARENESS, PROBLEMS AND DIFFICULTIES
Aksakallı C., Yağız O.
Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, sa.21, ss.87-106, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
20208. The Pre-Service EFLTeachers’ Development ofPhonological Processingand Evaluation ofTheir Attitudes towardPronunciation1
AKSAKALLI C., YAĞIZ O.
GiST Education and Learning Research Journal , sa.20, ss.7-31, 2020 (ESCI)
2017
20179. THE INFLUENCE OF TURKISH EFL STUDENTS’ PERCEIVEDPROFICIENCY LEVEL AND GENDER ON THE USE OF LANGUAGELEARNING STRATEGIES
AKDAĞ B., AKSAKALLI C.
Asos Journal , cilt.5, ss.252-264, 2017 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
20251. EFL learners’ perceptions and frequency of using ChatGPT for L2 writing as predictors of writing achievement
Daşer Z., Karaduman C.
14th International ELT Research Conference, Ankara, Türkiye, 26 Eylül 2025, ss.168, (Özet Bildiri)
2025
20252. Grit, enjoyment and perfectionism as predictors of L2 writing achievement
Daşer Z., Aksakallı C., Yağız O.
TESOL 2025 International Convention & Expo, California, Amerika Birleşik Devletleri, 18 - 21 Mart 2025, (Yayınlanmadı)
2024
20243. Promoting Artificial Intelligence Literacy in EFL Teacher Education:Current Trends and Future Directions
Aksakallı C.
Unlocking the Potential: Inspirational Practices in Language Pedagogy, Amasya, Türkiye, 18 Ekim 2024, (Özet Bildiri)
2024
20244. Pre-service EFL Teachers’ Perceived Competence on Artificial Intelligence Literacy: The Integration of Chatgpt into English Language Teacher Education
Aksakallı C.
The 2024 European Society For The Study Of English (Esse) Conference, Lausanne, İsviçre, 26 Ağustos 2024, (Özet Bildiri)
2023
20235. Yazma becerilerini geliştirmek için ChatGPT kullanımı: Bir literatür taraması
Aksakallı C.
Recent Trends in Digital Humanities: A Focus on Language and Literature, Tamil Nadu, Hindistan, 14 Aralık 2023, ss.38, (Özet Bildiri)
2023
20236. EĞİTİM DİLİ İNGİLİZCE OLAN PROGRAMLARDA TÜRK LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN İNGİLİZCE BECERİLERİNE İLİŞKİN ALGILARI, ZORLUKLARI VE İHTİYAÇLARI
Aksakallı C.
7thINTERNATIONAL CONTEMPORARY EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Muğla, Türkiye, 27 Eylül 2023, ss.75, (Özet Bildiri)
2022
20227. Akademik yazma eğitiminin akademik yazma normlarının ve kurallarının kullanımı üzerindeki etkilerini araştırmak: Nitel bir çalışma
Aksakallı C.
3rd INTERNATIONAL SCIENCE, EDUCATION, ART & TECHNOLOGY SYMPOSIUM, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2022, ss.57, (Özet Bildiri)
2022
20228. Pandemi Sonrası Dil Eğitimine Dönüş: EFL Öğretmenleri için Sınıf Yönetimi Zorlukları
Aksakallı C., Akdemir A. S.
he IV International Conference on Professional Development Language Teaching and Learning in a Post-pandemic World: Challenges and Opportunities, Pasto, Kolombiya, 14 - 16 Eylül 2022, ss.21, (Özet Bildiri)
2019
20199. A Qualitative Investigation Into Efl Pre-Servıce Teachers’ Attıtudes Toward English Pronunciation And The Evaluation OfTheir Phonological Awareness, Problems And Difficulties
AKSAKALLI C., YAĞIZ O.
ICLEC 2019, İstanbul, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2019, ss.187, (Özet Bildiri)
2017
201710. THE PERCEPTIONS OF EFL STUDENTS TOWARDS PRONUNCIATION: A META-ANALYSIS OF STUDIES CONDUCTED BETWEEN 2000-2017
EYERCİ A., AKSAKALLI C.
1st INTERNATIONAL CONGRESS ON SOCIAL SCIENCES, Malaga, İspanya, 18 - 24 Eylül 2017, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2022
20221. A Systematic Review of Emergency Remote Teaching in Turkish ELT Context during COVID-19 pandemic
Aksakallı C.
Contemporary Research on language Studies, Öznur Ataş Akdemir, Editör, Shanlax Publications, Madurai, ss.84-103, 2022
Desteklenen Projeler
2022 - 2023
2022 - 2023
Bilimsel Araştırmalarda Yöntem Sonrası Bölümlerin Bulgular Tartışma ve Sonuç Akademik Yazım Teamül ve Normlarına Uygun Olarak Yazılması Konusunda Lisansüstü Öğrencilere Yönelik Çevrimiçi Bir Mesleki Eğitim Modelinin Geliştirilmesi Uygulanması ve Değerlendirilmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
(Proje Özeti)
ÖTÜGEN R. (Yürütücü), KÖROĞLU H., YAĞIZ O., AKALIN S., AKSAKALLI C.
2022 - 2023
2022 - 2023Bilimsel Araştırmalarda Yöntem Sonrası Bölümlerin Bulgular Tartışma ve Sonuç Akademik Yazım Teamül ve Normlarına Uygun Olarak Yazılması Konusunda Lisansüstü Öğrencilere Yönelik Çevrimiçi Bir Mesleki Eğitim Modelinin Geliştirilmesi Uygulanması ve Değerlendirilmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
(Proje Özeti)
Ötügen R. (Yürütücü), Yağız O., Aksakallı C., Akalın Kutlu S., Köroğlu H.
2022 - 2023
2022 - 2023Eğitim Dili İngilizce Olan Yükseköğretim Programlarinda Görev Yapan Akademisyenler İçin Mesleki Gelişim Modeli Geliştirilmesi Ve Bu Modelin Etkisinin İncelenmesi
TÜBİTAK Projesi , 1002 - Hızlı Destek Programı
(Proje Özeti)
Yağız O. (Yürütücü), Aksakallı C.
2021 - 2023
2021 - 2023
BİLİMSEL ARAŞTIRMALARDA DOĞRU VE ETKİLİ ALANYAZIN BÖLÜMÜ YAZMA KONUSUNDA LİSANSÜSTÜ ÖĞRENCİLERİN BİLGİ VE FARKINDALIKLARININ ARTIRILMASI VE AKADEMİK YAZIM NORMLARININ UYGULAMALI ÖĞRETİMİ VE SÜRECİN ETKİNLİĞİNİN ÖLÇÜMÜ
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
(Proje Özeti)
KARADUMAN C. (Yürütücü), BAKIRTAŞ Ş., ÖTÜGEN R., YAĞIZ O.
2019 - 2020
2019 - 2020Atatürk Üniversitesi Akademisyenlerinin Uluslararasılaşma Düzeyinin Geliştirilmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
BAKIRTAŞ Ş. (Yürütücü), YILMAZ H. S., AKSAKALLI C., AYDIN M.
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorSHANLAX INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATION
Yardımcı Editör/Bölüm Editörü
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Ağustos 2024
Ağustos 2024CURRENT PSYCHOLOGY
Hakemli Bilimsel Dergi
Şubat 2023
Şubat 2023Melius: Journal of Narrative and Language Studies
Hakemli Bilimsel Dergi
Bilimsel Projelerde Hakemlikler
Haziran 2021
Haziran 2021Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
BAP Alt Yapı, Erzurum Teknik Üniversitesi, Türkiye
Akademik Dolaşım Faaliyetleri
2024 - 2024
2024 - 2024Diğer
Proje Kapsamında Bilimsel Araştırma
Isviçre Lozan Üniversitesi, İsviçre
2021 - 2021
2021 - 2021