Eğitim Bilgileri
2013 - 2018
2013 - 2018Doktora
Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi , Türkiye
2007 - 2010
2007 - 2010Yüksek Lisans
Atatürk Üniversitesi, Yabancı Diller Eğitimi , İngiliz Dili Eğitimi, Türkiye
2003 - 2007
2003 - 2007Lisans
Atatürk Üniversitesi, Yabancı Diller Eğitimi , İngiliz Dili Eğitimi, Türkiye
Yaptığı Tezler
2018
2018Doktora
The efl pre service teachers’ phonological processing and evaluation of tehir phonetic awareness and pedagogical needs
Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi
2011
2011Yüksek Lisans
Writing Apprehension of EFL Undergraduate Students
Atatürk Üniversitesi, Yabancı Diller Eğitimi, İngiliz Dili Ve Eğitimi
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Yabancı Diller Eğitimi
İngilizce Eğitimi
Akademik Unvanlar / Görevler
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Atatürk Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu, Mütercim - Tercümanlık Bölümü Başkanlığı
Yönetimsel Görevler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorYüksekokul Kurulu Üyesi
Atatürk Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorAnabilim/Bilim Dalı Başkanı
Atatürk Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu, Mütercim - Tercümanlık Bölümü Başkanlığı
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorProje koordinatörü
Atatürk Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu, Mütercim - Tercümanlık Bölümü Başkanlığı
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorBirim Kalite Komisyonu Üyesi
Atatürk Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu, Mütercim - Tercümanlık Bölümü Başkanlığı
Verdiği Dersler
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2022
2022EMI Academics’ Cognitions and Actual Practices of Correct Pronunciation
Aksakallı C.
SHANLAX INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATION , cilt.10, sa.4, ss.10-22, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
2021A QUALITATIVE INVESTIGATION INTO EFL PRE-SERVICE TEACHERS’ ATTITUDES A QUALITATIVE INVESTIGATION INTO EFL PRE- TOWARD ENGLISH PRONUNCIATION AND SERVICE TEACHERS’ ATTITUDES TOWARD ENGLISH PRONUNCIATION AND THE THE EVALUATION OF THEIR PHONOLOGICAL EVALUATION OF THEIR PHONOLOGICAL AWARENESS, PROBLEMS AND DIFFICULTIES
Aksakallı C., Yağız O.
Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , sa.21, ss.87-106, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
2020The Pre-Service EFLTeachers’ Development ofPhonological Processingand Evaluation ofTheir Attitudes towardPronunciation1
AKSAKALLI C., YAĞIZ O.
GiST Education and Learning Research Journal , sa.20, ss.7-31, 2020 (ESCI)
2017
2017THE INFLUENCE OF TURKISH EFL STUDENTS’ PERCEIVEDPROFICIENCY LEVEL AND GENDER ON THE USE OF LANGUAGELEARNING STRATEGIES
AKDAĞ B., AKSAKALLI C.
Asos Journal , cilt.5, ss.252-264, 2017 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
2024
2024Promoting Artificial Intelligence Literacy in EFL Teacher Education: Current Trends and Future Directions
AKSAKALLI C.
Unlocking the Potential: Inspirational Practices in Language Pedagogy, Amasya, Türkiye, 18 Ekim 2024
2024
2024Pre-service EFL Teachers’ Perceived Competence on Artificial Intelligence Literacy: The Integration of Chatgpt into English Language Teacher Education
Aksakallı C.
The 2024 European Society For The Study Of English (Esse) Conference, Lausanne, İsviçre, 26 Ağustos 2024
2023
2023Yazma becerilerini geliştirmek için ChatGPT kullanımı: Bir literatür taraması
Aksakallı C.
Recent Trends in Digital Humanities: A Focus on Language and Literature, Tamil Nadu, Hindistan, 14 Aralık 2023, ss.38
2023
2023EĞİTİM DİLİ İNGİLİZCE OLAN PROGRAMLARDA TÜRK LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN İNGİLİZCE BECERİLERİNE İLİŞKİN ALGILARI, ZORLUKLARI VE İHTİYAÇLARI
Aksakallı C.
7thINTERNATIONAL CONTEMPORARY EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Muğla, Türkiye, 27 Eylül 2023, ss.75
2022
2022Akademik yazma eğitiminin akademik yazma normlarının ve kurallarının kullanımı üzerindeki etkilerini araştırmak: Nitel bir çalışma
Aksakallı C.
3rd INTERNATIONAL SCIENCE, EDUCATION, ART & TECHNOLOGY SYMPOSIUM, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2022, ss.57
2022
2022Pandemi Sonrası Dil Eğitimine Dönüş: EFL Öğretmenleri için Sınıf Yönetimi Zorlukları
Aksakallı C., Akdemir A. S.
he IV International Conference on Professional Development Language Teaching and Learning in a Post-pandemic World: Challenges and Opportunities, Pasto, Kolombiya, 14 - 16 Eylül 2022, ss.21
2019
2019A Qualitative Investigation Into Efl Pre-Servıce Teachers’ Attıtudes Toward English Pronunciation And The Evaluation OfTheir Phonological Awareness, Problems And Difficulties
AKSAKALLI C., YAĞIZ O.
ICLEC 2019, İstanbul, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2019, ss.187
2017
2017THE PERCEPTIONS OF EFL STUDENTS TOWARDS PRONUNCIATION: A META-ANALYSIS OF STUDIES CONDUCTED BETWEEN 2000-2017
EYERCİ A., AKSAKALLI C.
1st INTERNATIONAL CONGRESS ON SOCIAL SCIENCES, Malaga, İspanya, 18 - 24 Eylül 2017
Kitap & Kitap Bölümleri
2022
2022A Systematic Review of Emergency Remote Teaching in Turkish ELT Context during COVID-19 pandemic
Aksakallı C.
Contemporary Research on language Studies, Öznur Ataş Akdemir, Editör, Shanlax Publications, Madurai, ss.84-103, 2022
Desteklenen Projeler
2022 - 2023
2022 - 2023Bilimsel Araştırmalarda Yöntem Sonrası Bölümlerin Bulgular Tartışma ve Sonuç Akademik Yazım Teamül ve Normlarına Uygun Olarak Yazılması Konusunda Lisansüstü Öğrencilere Yönelik Çevrimiçi Bir Mesleki Eğitim Modelinin Geliştirilmesi Uygulanması ve Değerlendirilmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
(Proje Özeti)
ÖTÜGEN R. (Yürütücü), KÖROĞLU H., YAĞIZ O., AKALIN S., AKSAKALLI C.
2022 - 2023
2022 - 2023Bilimsel Araştırmalarda Yöntem Sonrası Bölümlerin Bulgular Tartışma ve Sonuç Akademik Yazım Teamül ve Normlarına Uygun Olarak Yazılması Konusunda Lisansüstü Öğrencilere Yönelik Çevrimiçi Bir Mesleki Eğitim Modelinin Geliştirilmesi Uygulanması ve Değerlendirilmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
(Proje Özeti) (Proje Sonuç Raporu)
Ötügen R. (Yürütücü), Yağız O., Aksakallı C., Akalın Kutlu S., Köroğlu H.
2022 - 2023
2022 - 2023Eğitim Dili İngilizce Olan Yükseköğretim Programlarinda Görev Yapan Akademisyenler İçin Mesleki Gelişim Modeli Geliştirilmesi Ve Bu Modelin Etkisinin İncelenmesi
TÜBİTAK Projesi
(Proje Özeti)
Yağız O. (Yürütücü), Aksakallı C.
2021 - 2023
2021 - 2023BİLİMSEL ARAŞTIRMALARDA DOĞRU VE ETKİLİ ALANYAZIN BÖLÜMÜ YAZMA KONUSUNDA LİSANSÜSTÜ ÖĞRENCİLERİN BİLGİ VE FARKINDALIKLARININ ARTIRILMASI VE AKADEMİK YAZIM NORMLARININ UYGULAMALI ÖĞRETİMİ VE SÜRECİN ETKİNLİĞİNİN ÖLÇÜMÜ
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
(Proje Özeti)
AKSAKALLI C. (Yürütücü), BAKIRTAŞ Ş., ÖTÜGEN R., YAĞIZ O.
2019 - 2020
2019 - 2020Atatürk Üniversitesi Akademisyenlerinin Uluslararasılaşma Düzeyinin Geliştirilmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
BAKIRTAŞ Ş. (Yürütücü), YILMAZ H. S., AKSAKALLI C., AYDIN M.
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorSHANLAX INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATION
Yardımcı Editör/Bölüm Editörü
Bilimsel Hakemlikler
Şubat 2023
Şubat 2023Melius: Journal of Narrative and Language Studies
Hakemli Bilimsel Dergi
Haziran 2021
Haziran 2021