Kadın Girişimcilere Dijital Pazarlama Eğitimi


Kocadağistan M. E. (Yürütücü), Yılmaz A.

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje, 2021 - 2021

  • Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
  • Başlama Tarihi: Eylül 2021
  • Bitiş Tarihi: Kasım 2021

Proje Özeti

Amaç:Günümüz dünyası, insanların yaşam tarzlarında ve tüketim alanlarında kendine özel pazarlarıyla geleneksel düzende büyük değişiklikler yaratmıştır. İnsanlar artık sanal dünyada daha fazla vakit harcayıp, sağlık, eğitim, alışveriş gibi birçok ihtiyaçlarını internet üzerinden temin edebilmektedirler. İnsanların dijital dünyaya olan ilgisini fark edip, çağın gerisinde kalmak istemeyen işletmeler de dijital pazarlara kayarak varlıklarını devam ettirmek istemektedirler. Yeni bir pazara atılmadan önce o pazar hakkında bilgiye sahip olmak bir işletme için başarının ön şartlarından biridir. Bu bağlamda girişimciler için de dijital pazara hâkim olmak, dijital pazarın gerekliliklerini bilmek önem arz etmektedir. Bu projenin amacı girişimci kadınların toplumdaki statülerini yükseltmeye, ekonomik olarak özgür yaşamalarını sağlamaya ve iş dünyasında daha bilinçli hareket etmelerine yardımcı olmaktır. Bu proje sayesinde kadın girişimciler içerik pazarlama, online satış, online hizmet gibi ticari konularda çevrim içi stratejilerini belirleyebilecek ve bu stratejilere göre hareket edebileceklerdir. Kadın girişimciler bu projeyle, dijital pazarlama kavramlarını, dijital pazarlamanın dinamiklerini, çeşitli reklam modellerini, hangi pazarlama stratejisinin ne gibi faydaları olduğunu ve müşterilere nasıl daha rasyonel bir şekilde hitap edileceğini öğreneceklerdir. Bu proje sayesinde dijital pazarlama konusunda detaylı bilgiye sahip olan kadın girişimciler, kendilerini geliştirerek yeni pazarlama dünyasına kolayca uyum sağlayabileceklerdir.
Yöntem:Bu proje kapsamında Kadın Girişimciler dernekleri ile iletişime geçilip bu eğitimi almak isteyen girişimcilere ulaşılacaktır. Daha sonra belirlenen kontenjan dahilinde (30 kişi) bu eğitimi almak isteyen kişiler tespit edilecektir. Ardından dijital pazarlama konusunda uzman kişiyle iletişime geçilip eğitime katılımı sağlanacaktır. Ve belirlenen bir günde eğitimi talep eden kadın girişimcilerin Dijital Pazarlama Uzmanı tarafından bu konuda eğitim almaları sağlanacaktır. Eğitim pandemi dönemi dikkate alınarak çevrimiçi ortamda yapılacaktır. Eğitim 10 bölümden oluşmaktadır. 1.bölümde girişimcilerin işini doğru bir şekilde tanımlayabilmesi için gerekenler anlatılacaktır. 2.bölümde sosyal medyadan yararlanarak tanıtım yapmak ve sosyal medyada bulunan farklı tanıtım araçlarını en doğru şekilde kullanabilmek gibi konularda bilgi verilecektir. 3.bölümde iyi bir satış temsilcisinde bulunması gereken özellikler ve satışta çözüm ortağı kavramı gibi konular ile ilgili bilgiler sunulacaktır. 4. bölümde anahtar sözcük kavramı ve sosyal medyada içerik paylaşırken anahtar sözcük kullanmanın önemi anlatılacaktır. 5. bölümde sosyal medyada kullanılan adresleme kavramı ve sosyal medyada içerik paylaşırken adresleme yönteminin kullanımı konuları anlatılacaktır. 6. bölümde sosyal medyada yapılabilecek yanlışlar ve bunların satışlara olan etkileri anlatılacaktır. 7.bölümde satış ile ilgili sosyal medyada büyümenin nasıl sağlanabileceği ile ilgili çeşitli yöntemler anlatılacaktır. 8.bölümde sosyal medyanın günlük yaşamdaki çalışmalardan farklılık oluşturduğu durumlar ile ilgili bilgi verilecektir. 9. bölümde iş hayatında bireysel çalışma konusunda bilgi verilecektir. 10. bölümde iş yaşamında kadın olmanın avantajları ve dezavantajları değerlendirilecektir. 11. bölümde evden çalışmanın fiziksel bir işyerine oranla farklılıkları anlatılacaktır. Proje kapsamında eğitim gerçekleştirilirken fotoğraflar alınıp üniversitenin resmi hesaplarında paylaşılması sağlanacaktır.