“Özel Öğrenme Güçlüğü Tanılı Bir Grup Çocuğa Tarihi Eserler Hakkında Eğitim Vermek ve Erzurum'daki Bir Grup Tarihi Eseri Yerinde Gözlemlemek”


Creative Commons License

Okuyucu Yılmaz D. (Yürütücü)

Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje, 2022 - 2022

  • Proje Türü: Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
  • Başlama Tarihi: Ağustos 2022
  • Bitiş Tarihi: Ekim 2022

Proje Özeti

Özel Öğrenme Güçlüğü, kişinin zekâsının normal ya da normalin üstünde olmasına rağmen, yaşı, zekâsı ve verilen eğitim düzeyine göre beklenen düzeyde öğrenememesi olarak tanımlanır. 21. yüzyılda gerek dünyada gerekse ülkemizde özel eğitime ihtiyaç duyan bireylerin sayısında hızlı bir artış görülmektedir. Özel çocuklar topluma olabildiğince entegre edilmeli, toplumumuz bu konuda bilinçlenmelidir. Özel çocukların aileleri çocuklarının toplumdan dışlanması, akan hayatın bir parçası olamamalarının eksiklik, acı ve stresini sürekli olarak yaşamaktadır. Toplumsal duyarlılığımız artar ise, özel bireylerin, özellikle çocukların, dünyamızın ihtiyacı olan en güzel ve en özel bütünleyenler oldukları görülecektir. Bu çalışmanın sonucunda elde etmeyi planladığımız en önemli çıktı özel çocuklarımızın tarihi eserler hakkında donanım sahibi olmalarıdır.

Bu çalışma kapsamında Özel Öğrenme Güçlüğü tanısı bulunan üç çocukla Sanat Tarihi, Tarih, Tarihi Eserler ve Erzurum hakkında bilgilendirme içeren ve görsellerle desteklenen teorik dersler sonrasında şehir merkezinde bulunan Erzurum Kalesi, Kale Mescidi, Saat Kulesi, Kale kazıları hakkında yerinde bilgiler verildi. Sonrasında Ulu Camii, Çifte Minareli Medrese, Üç Kümbetler, Erzurum Evleri, Yakutiye Medresesi ve Lalapaşa Camii detaylı olarak gezildi ve etkileşimli olarak çocukların da bu geziye bilgi anlamında katılımları sağlandı. Teorik bilgileri son derece iyi anlayan çocuklarımız bu bilgilerini gezerken de yerinde gördükleri yapılar üzerinde ifade ettiler. Bütün çalışmanın sonucunda birçok kazanımımız oldu fakat bunların en büyüğü çocuklarla aramızda oluşan sevgi bağı olmuştur.