Eğitim Kurumlarında Sohbet Robotlarının Kullanımının Benimsenmesinde Etkili Olan Faktörler


Creative Commons License

BÖLEN M. C. (Yürütücü), ÇELİKER O., BORULU B., GÖKKAYA E. S.

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje, 2022 - Devam Ediyor

  • Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
  • Başlama Tarihi: Eylül 2022
  • Bitiş Tarihi: Devam Ediyor

Proje Özeti

Günümüzde sohbet robotları, kullanıcı destek hizmetlerinde önemli değişimlere yol açmaktadırlar. Bankacılıktan sağlığa birçok kurum, çağrı merkezlerini sohbet robotlarını kullanarak güçlendirmekte ve yapay zeka ile desteklenen bu teknoloji gün geçtikçe çağrı merkezi elemanlarının yerini almaktadır. Orta ve uzun vadede çağrı merkezi ile ilgili maliyetleri oldukça düşüren sohbet robotlarının, sürekli ve doğru şekilde kullanılması uygulamanın başarılı olabilmesi için en önemli unsurdur. Bunu sağlamak için ise sohbet robotu ile iletişime geçen kullanıcıların memnuniyeti büyük önem taşımaktadır. Bu çalışmada Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi kapsamında kullanılan sohbet robotunun, başarısı Delone ve McLean'in bilgi sistemleri başarı modeli  ve Teknonoloji Kabul Modeli temel alınarak geliştirilen araştırma modeli ile ölçülecektir. Hazırlanan anket ile sohbet robotunu kullanan kişilerden toplanan veri ile hazırlanan Bilgi Sistemleri Başarı Modeli test edilecek olup, sistemin gelecekte kullanımına yönelik niyet ve kullanıcı memnuniyeti üzerinde etkili olan faktörler ortaya koyulması amaçlanmaktadır. Ayrıca çalışmanın eğitim kurumlarında sohbet robotlarının benimsenmesi için temel gereklilikleri teorik perspektif ile ortaya koyması hedeflenmektedir. Araştırmanın ulusal literatürde sohbet robotlarının eğitim kurumlarında kullanımı bağlamında kullanıcı memnuniyeti ve kullanım niyetini inceleyen ilk araştırma olması özgünlüğünü, niteliğini ve önemini artırıcı etkenlerdir.