Mentör Destekli Birebir Makale Yazma Eğitimi Sürecinde Yaşanan Problemlerin Belirlenmesi ve Çözüm Önerilerinin Sunulması


Çakmak N., Alkan Ö. (Yürütücü), Kizilgeçit M., Yilmaz M., Karaaslan A., Türkmendağ Z., et al.

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje, 2022 - 2023

  • Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
  • Başlama Tarihi: Eylül 2022
  • Bitiş Tarihi: Eylül 2023

Proje Özeti

Mentörlük, daha bilgili ve tecrübeli bir kişinin, tecrübesiz veya daha az tecrübeli bir kişiyi öğrenmeye özendirdiği, destekleyici rol üstlendiği ve değerlendirdiği resmi bir süreçtir. Mentörlük desteği kişinin kariyerini ve kişisel gelişimini kolaylaştırmaktadır. Bu kapsamda akademisyenlerin Web of Science (WOS) ve Scopus’ta indeksli dergilere yönelik makale yazma sürecini öğrenmeleri ve kendilerini geliştirmeleri açısından mentörlük desteği önem arz etmektedir. Bu çalışmanın amacı, mentör destekli WOS ve Scopus indeksli dergiler için makale yazma eğitimi sürecinde yaşanan problemlerin belirlenmesi ve bu problemlere yönelik çözüm önerilerinin sunulmasıdır. Bu çalışma kapsamında 12 hafta sürecek “20 Makale & 20 Mentör Birebir WOS ve Scopus İndeksli Dergilere Makale Yazma Eğitimi” programı kapsamında bir durum çalışması yürütülecek ve nitel verilerin toplanması ve çözümlenmesi gerçekleştirilecektir. Bu eğitim sürecinin organize edilip uygulanmasından başlayan ve eğitim sürecinin sonlandırılmasına kadar geçen süreç içerisinde yarıyapılandırılmış görüşmeler ve gözlemler aracılığıyla karşılaşılan problemlerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Belirlenen bu problemlere yönelik katılımcıların fikirleri ve gerçekleştirilecek gözlemler doğrultusunda çözüm önerileri sunulacaktır. Var olan literatür incelendiğinde WOS ve Scopus indeksli dergiler için mentör destekli birebir makale yazma eğitimi kapsamında bir eğitim etkinliği düzenlenerek yaşanan problemlerin belirlendiği ve çözüm önerilerinin sunulduğu bir çalışmaya rastlanmamıştır. Bu çalışma sayesinde WOS ve Scopus indeksli dergiler için mentör destekli makale yazma eğitimine yönelik içerik, yöntem ve eğitim sürecinde yaşanan olumsuzlukların belirlenerek gerekli önlemlerin alınması ve ilerleyen zamanlarda verilecek proje yazma eğitimlerinin kalitesinin artırılması hedeflenmektedir.