Yatılı Hafızlık Eğitimini Seçmedeki Temel Faktörler 2209


Creative Commons License

Kızılgeçit M., Kayacan B. N.(Yürütücü)

TÜBİTAK Projesi, 2023 - 2024

  • Proje Türü: TÜBİTAK Projesi
  • Başlama Tarihi: Mart 2023
  • Bitiş Tarihi: Mart 2024

Proje Özeti

Hafızlık, Kur’an-ı Kerim’in tamamının ezberlenmesini hedefleyen, Müslümanlar tarafından oldukça değerli görülen ve geçmişten günümüze kadar ulaşmış geleneksel bir eğitimdir. Her dönemde Kur’an-ı Kerim’in zihinlerde hıfzedilmesi önemsenmiş ve bu bir ibadet olarak da görülmüştür. Zamanla Kur’an-ı Kerim’in ezberlenmesi için özel eğitim merkezleri oluşturulmuştur. Hafızlık eğitimi uzun soluklu ve süreklilik gerektiren bir eğitim olduğu için yatılı eğitim seçeneği zamanla ve olağan bir şekilde oluşmuştur. Yatılı eğitimin sahip olduğu temel nitelikler bu eğitimi seçenler tarafından şekillenmektedir. Şöyle ki öğrencilerin ve velilerin yatılı eğitimi seçmelerine sebep olan etkenler aynı zamanda bu eğitimin niteliğine etki edebilmektedir. Bu sebeple Türkiye’de günümüzde de devam eden yatılı hafızlık eğitiminin seçilme sebeplerini belirlemek ilk aşamada niteliği belirleme açısından oldukça önemlidir. Araştırmanın temel amacı yatılı hafızlık eğitimini seçmedeki temel faktörleri ortaya çıkarmaktır. Bu amaç çerçevesinde öğrenci ve aile merkezli bir araştırmanın yürütülmesi hedeflenmektedir. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması desenine uygun olarak tasarlanacaktır. Veriler yatılı hafızlık eğitimi görmekte olan öğrencilerden ve bu öğrencilerin ailelerinden elde edilecektir. Veri analiz yöntemi olarak ise betimsel analiz yöntemi tercih edilecektir.