2nd INTERNATIONAL CONFERENCE ON NEW TRENDS IN EDUCATION AND THEIR IMPLICATIONS, 27 - 29 Nisan 2011
İnformal eğitim, gelişigüzel ve kasıtsız olarak gerçekleştirilen eğitim etkinliklerini kapsar.
Tüm eğitim süreçlerinde olduğu gibi, mesleki müzik eğitimi sürecinde de informal
eğitimin bireyler üzerindeki etkisi kaçınılmazdır.
Bu araştırmanın amacı, müzik öğretmeni adaylarının informal müzik eğitimi yoluyla
kazandıkları istendik-istenmedik davranışlarının belirlenmesine yöneliktir.
Bu araştırma “survey – betimsel” model niteliğindedir. Araştırmanın çalışma grubunu,
Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik
Eğitimi Anabilim Dalı’nda 2010–2011 eğitim-öğretim yılında öğrenim görmekte olan 130
müzik öğretmeni adayı oluşturmaktadır.
Araştırmanın veri toplama aşamasında anket tekniğinden yararlanılmıştır. Müzik
öğretmeni adaylarının informal müzik eğitimi yoluyla kazandıkları istendik-istenmedik
davranışlarının belirlenmesinde kullanılacak anket, kişisel bilgiler ve durum tespiti
olmak üzere iki bölümden oluşmaktadır. Müzik öğretmeni adaylara anket tekniği ile
yöneltilen sorular açık uçlu ve çoktan seçmeli olmak üzere düzenlenmiştir.
Anket formlarının değerlendirilmesiyle elde edilecek veriler üzerinde SPSS programı
aracılığıyla frekans (f) – yüzde (%) ve ki-kare (χ²), analizleri uygulanmıştır. Araştırma
sonucunda, elde edilen bulgular tablolar aracılığıyla sunulmuş sonuç ve önerilere yer
verilmiştir.