MÜZİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ İNFORMAL MÜZİK EĞİTİMİ YOLUYLA KAZANDIKLARI DAVRANIŞLAR


GENÇEL ATAMAN Ö., EROĞLU Ö.

2nd INTERNATIONAL CONFERENCE ON NEW TRENDS IN EDUCATION AND THEIR IMPLICATIONS, 27 - 29 Nisan 2011

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Atatürk Üniversitesi Adresli: Hayır

Özet

İnformal eğitim, gelişigüzel ve kasıtsız olarak gerçekleştirilen eğitim etkinliklerini kapsar. Tüm eğitim süreçlerinde olduğu gibi, mesleki müzik eğitimi sürecinde de informal eğitimin bireyler üzerindeki etkisi kaçınılmazdır. Bu araştırmanın amacı, müzik öğretmeni adaylarının informal müzik eğitimi yoluyla kazandıkları istendik-istenmedik davranışlarının belirlenmesine yöneliktir. Bu araştırma “survey – betimsel” model niteliğindedir. Araştırmanın çalışma grubunu, Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı’nda 2010–2011 eğitim-öğretim yılında öğrenim görmekte olan 130 müzik öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Araştırmanın veri toplama aşamasında anket tekniğinden yararlanılmıştır. Müzik öğretmeni adaylarının informal müzik eğitimi yoluyla kazandıkları istendik-istenmedik davranışlarının belirlenmesinde kullanılacak anket, kişisel bilgiler ve durum tespiti olmak üzere iki bölümden oluşmaktadır. Müzik öğretmeni adaylara anket tekniği ile yöneltilen sorular açık uçlu ve çoktan seçmeli olmak üzere düzenlenmiştir. Anket formlarının değerlendirilmesiyle elde edilecek veriler üzerinde SPSS programı aracılığıyla frekans (f) – yüzde (%) ve ki-kare (χ²), analizleri uygulanmıştır. Araştırma sonucunda, elde edilen bulgular tablolar aracılığıyla sunulmuş sonuç ve önerilere yer verilmiştir.