INVESTIGATION OF STUDENT ATTITUDES TOWARDS DISTANCE EDUCATION APPLIED IN THE PROCESS OF COVID-19 PANDEMIC IN HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS: AN EXAMPLE OF NURSING DEPARTMENT


Creative Commons License

Çelik Ş., Avşar G.

III. WORLD CONFERENCE ON PANDEMIC STUDIES CAPPADOCIA, Nevşehir, Türkiye, 17 Haziran 2022, ss.1-2

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Nevşehir
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.1-2
  • Atatürk Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

ÖZET

Amaç: Araştırmanın amacı yükseköğretim kurumlarında COVID-19 pandemisi sürecinde uygulanan uzaktan

eğitime yönelik hemşirelik bölümü lisans ve lisansüstü öğrencilerinin tutumlarının değerlendirilmesidir.

Yöntem: Çalışma tanımlayıcı türde bir araştırmadır. Çalışmaya 01.06.2021-01.07.2021 tarihleri arasında

Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi 2. 3. 4. sınıfta ve Atatürk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü

hemşirelik alanı lisansüstü programlarında öğrenim gören öğrenciler dahil edildi. Çalışma verileri web tabanlı

olarak kişilerin sosyodemografik özelliklerinin yer aldığı Anket Formu ve Uzaktan Eğitime Yönelik Tutum

Ölçeği ile toplandı. Verilerin analizi p≤0,05 istatistiksel olarak anlamlı kabul edilerek SPSS 20 programı ile

gerçekleştirildi.

Bulgular: Öğrencilerin Uzaktan Eğitime Yönelik Tutum Ölçeğinden en düşük 37, en yüksek 174 puan

aldıkları ve ölçek puan ortalamasının 112.04±36.04 olduğu saptanmıştır. Yaş gruplarına, cinsiyete, eğitim

seviyesine göre Uzaktan Eğitime Yönelik Tutum Ölçeği puan ortalamaları arasında gruplar arasındaki farkın

istatistiksel olarak anlamlı olduğu 26 yaş ve üzeri öğrencilerin; erkek öğrencilerin, her bir üst eğitim

seviyesinin alt seviyeye göre ölçek puanın daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Evli öğrencilerin; eğitim aldığı

şehirde yaşamayan öğrencilerin ölçek puan ortalamalarının daha yüksek olduğu ve gruplar arasındaki farkın

istatistiksel olarak anlamlı olduğu saptanmıştır. COVID-19 sürecinde internette geçirilen süreye göre ölçek

puan ortalamaları arasında gruplar arasındaki farkın istatistiksel olarak anlamlı olduğu 6 saatten fazla

internette geçiren öğrencilerin ölçek puan ortalaması en düşük olarak belirlenmiştir.

Sonuç: Çalışma sonucunda öğrencilerin hemşirelik eğitiminde uzaktan eğitime yönelik olumlu tutum

sergiledikleri ortaya koyulmuştur. Bu doğrultuda hemşirelik eğitiminin yüksek verim ve kalite ile uzaktan

gerçekleştirilebilmesi için gerekli; alt yapı, öğrenme ortamları, bilgisayar ve sanal ortamlar, uygun program,

uygulamalar tasarlanmalı ve hızlıca öğrenci ve eğitimcilerin bu duruma oryantasyonu sağlanmalıdır. Teorik

ve uygulamalı derslere yönelik teknolojik, uzaktan eğitim ortamları geliştirilmelidir. Böylelikle hemşirelik

eğitiminde bazı derslerin uzaktan eğitim yoluyla verilmesi öğrencilerin uzaktan eğitim ile ilgili olumlu

tutumlarını artırabilir.

Anahtar kelimeler: COVID-19 virüs, hemşirelik eğitimi, eğitim araştırması, hemşirelik, uzaktan eğitim