HEMŞİRELİK EĞİTİMDE SANAL GERÇEKLİK TEKNOLOJİ İLE VERİLEN EĞİTİMİN DEĞERLENDİRİLMESİ NİTELİKSEL BİR ÇALIŞMA


Creative Commons License

Avşar G., Çelik Ş., Doğan S., Çiftçi B.

Hemşirelik ve İnsanı Anlama Sempozyumu-2, Erzurum, Türkiye, 8 - 09 Eylül 2022, ss.6-7

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Erzurum
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.6-7
  • Atatürk Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Amaç: Bu araştırma sanal gerçeklik teknoloji ile verilen eğitimi değerlendirmek amacıyla yapıldı.

Yöntem: Çalışmanın evrenini 01.05.2022- 31.06.2022 tarihleri arasında bir devlet üniversitesinin

hemşirelik fakültesinde öğrenim gören ve sanal gerçeklik gözlüğü kullanarak “Temel Bakım ve Klinik

Beceriler” dersi kapsamında ventrogluteal ilaç uygulama eğitimi alan (70) öğrenciler oluşturdu.

Örneklemini ise belirtilen tarihlerde çalışmanın yapıldığı bölümde öğrenim gören ve sanal gerçeklik

gözlüğü kullanarak ventrogluteal ilaç uygulama eğitimi alan ve araştırmaya katılmayı kabul eden

öğrenciler (12) oluşturdu. Örneklem büyüklüğü verilerin doygunluğa erişimine bağlı olarak belirlendi.

Veriler doygunluğa erişince veri toplanması durduruldu. Araştırmada araştırmacılar tarafından

geliştirilmiş yarı yapılandırılmış görüşme formu ve sosyodemografik form yüz yüze görüşme

yöntemiyle kullanıldı. Niteliksel yaklaşıma dayalı bu araştırmada, görüşmelerden elde edilen verilerin

yazılı çözümü ve görüşme çıktıları üzerinden betimsel analiz yapıldı.

Bulgular: Araştırmaya katılan bireylerin %58.3 ‘ünün 18-19 yaş aralığında, %83.3‘ünün kadın,

%75’inin okul ortalamasının 2.60-4.00 arasında, %83.3’ünün bilgisayar oyunu oynamadığı ve

tamamının sanal simülasyon oyunu oynamadığı belirlendi. Çalışmada, ‘sanal simülasyonun doğasına

yönelik sorunlar, sanal simülasyonun kalıcılık ve bütünlük gücü, sanal simülasyonun geniş uygulama

alanlarında uygulanabilirliği, sanal simülasyonun tekniğe özgü sorunlar, gerçek ortamda olma

hissiyatının gücü, sanal simülasyona yönelik duygular’ olmak üzere 6 adet tema ortaya çıktı.

Sonuç: Çalışma sonucunda öğrencilerin sanal gerçeklik teknoloji ile verilen eğitimi genel olarak olumlu

yönde değerlendirdikleri ve yalnızca simülasyon tekniğine ve doğasına ilişkin sorunlar farkettikleri

bulunmuştur.

Anahtar Kelimeler: Hemşirelik eğitimi, sanal gerçeklik, ihtiyaç analizi