İlköğretim 5. Sınıf Müzik Derslerinde Web 2.0 Kullanımının Öğrencilerin Başarı ve Tutumlarına Etkisi: Learningapps Örneği


Altunkaynak S., Sarıkaya M.

Ulusal Eğitim Akademisi Dergisi, cilt.8, sa.1, ss.16-28, 2024 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 8 Sayı: 1
  • Basım Tarihi: 2024
  • Doi Numarası: 10.32960/uead.1429287
  • Dergi Adı: Ulusal Eğitim Akademisi Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: Index Copernicus, Asos İndeks, Other Indexes
  • Sayfa Sayıları: ss.16-28
  • Atatürk Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Hayatımızın her alanında kullandığımız ve bize yaşantımızda kolaylıklar sunan teknoloji, eğitim alanında da kendini göstermeye başlamış ve Fatih projesiyle teknoloji eğitime entegre edilmiştir. Bunun yanı sıra covid-19 salgınının ülkemizde görülmesiyle birlikte uzaktan eğitime geçilmiş olup televizyon, bilgisayar tablet ve telefon gibi araçların eğitimde kullanımı yaygınlaşmıştır. Bu teknolojinin en önemli alanlarından birisi olan Web 2.0 araçları öğrenciyi merkeze alan yapılandırmacı eğitimi destekler nitelikte olup öğrencilerin derse yönelik motivasyon, tutum ve başarılarında olumlu yönde katkı sağlamaktadır. Eğitimde kullanılan Web 2.0 araçları incelendiğinde LeraningApss platformunun kullanıldığı derslerde öğrencilerin motivasyon, tutum ve başarılarına olumlu yönde etki ettiği görülmektedir. Bu araştırmada Web 2.0 araçlarından biri olan LearningApss platformunun Müzik eğitiminde 5. Sınıf kademesindeki öğrencilerin başarıları ve tutumları üzerindeki etkilerinin incelenmesi amaçlanmıştır ve nicel araştırma yöntemlerinden deneysel araştırma deseni kullanılmıştır. Deneysel prosedür Milli Eğitim Bakanlığına bağlı bir devlet okulunda öğrenim gören 5. sınıf öğrencileri (deney n=9 & kontrol n=8) üzerinde yürütülmüştür. Araştırmanın sonuçları; müzik eğitiminde notaların yerleri, notaların değerleri ve ritim kalıpları konularının LearningApss platformu kullanılarak işlendiği sınıflarda öğrencilerin akademik başarı ve müzik dersine yönelik tutumlarında olumlu yönde anlamlı farkların olduğunu göstermiştir.