DİNLEME BECERİLERİNİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME


Creative Commons License

Sevim O.

Dinleme Eğitimi, Mehmet Nuri Kardaş, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.307-329, 2020

  • Yayın Türü: Kitapta Bölüm / Araştırma Kitabı
  • Basım Tarihi: 2020
  • Yayınevi: Pegem Akademi
  • Basıldığı Şehir: Ankara
  • Sayfa Sayıları: ss.307-329
  • Editörler: Mehmet Nuri Kardaş, Editör
  • Atatürk Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu bölümde dinleme becerilerini ölçme ve değerlendirmede kullanılabilecek geleneksel ve alternatif ölçme araçları hakkında bilgi verilmeye ve bu araçlara yönelik bazı uygulama örnekleri geliştirilmeye çalışılmıştır. Öğretim sürecinde sıklıkla kullanılan çoktan seçmeli testler, doğru-yanlış testleri, eşleştirme testleri, kısa cevaplı ya da boşluk doldurma testleri, sözlü sınavlar ve yazılı yoklamalar geleneksel ölçme ve değerlendirme araçları içerisinde ele alınarak bu araçların kullanımıyla ilgili dikkat edilmesi gereken hususlar örnekler üzerinden açıklanmıştır. Performans değerlendirme, ürün seçki dosyası (portfolyo), kavram haritaları, yapılandırılmış grid, tanılayıcı dallanmış ağaç, proje, drama, balık kılçığı, öz değerlendirme, grup ve/veya akran değerlendirmesi gibi araçlar ise alternatif ölçme ve değerlendirme araçları arasında değerlendirilerek bu araçların dinleme-izleme eğitimi kapsamında nasıl kullanılabilecekleriyle ilgili örnek etkinlikler sunulmaya çalışılmıştır.