MÜZİK ÖĞRETMENİ YETİŞTİREN KURUMLAR İÇİN BİR PİYANO BAŞLANGIÇ METOT KİTABI BELİRLENMESİ


Eroğlu Ö.

e-Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (MAKÜ), sa.47, ss.508-525, 2018 (Hakemli Dergi)

Özet

Müzik öğretmeni yetiştiren kurumlarla ilgili yapılmış olan araştırmalara bakıldığında, bu kurumlarda uygulanmakta olan piyano eğitiminin yeterince verimli olmadığı anlaşılmaktadır. Bu kurumlarda ağırlıklı olarak kullanılmakta olan piyano başlangıç metot kitapları, ya öğrencilerin yaş grubuna uygun olmayan ya da çağdaş piyano eğitiminin alt boyutlarına hiç yer vermeyen kitaplardır. Bu durumdan yola çıkılarak, bu kurumlarda kullanılmaya uygun başlangıç metot kitaplarının belirlenmesi için bu araştırmanın yapılmasına karar verilmiştir. Araştırmanın amacı; müzik öğretmeni yetiştiren kurumlarda uygulanmakta olan piyano eğitiminin verimliliğinin arttırılmasıdır. Nitel veri analizi tekniklerinin kullanıldığı bu araştırma betimsel türdedirVeriler doküman incelemesi yöntemiyle toplanmıştır. İncelenecek materyallerin seçimi aşamasında ilgili literatür taranmış ve yetişkinler için çağdaş yaklaşımla hazırlanmış 4 farklı piyano başlangıç metot kitabının incelenmesine karar verilmiştir. Çalgı metot kitaplarının incelenmesiyle ilgili olarak da literatür taraması yapılmış ve incelemenin; “Öğretim Yaklaşımı”, “Tamamlayıcı İçerik” ve “Görsel Tasarım” olmak üzere üç ana başlık altında yapılması kararlaştırılmıştır. Alt başlıklar da belirlendikten sonra, alanda uzman öğretim elemanlarının görüşleri de alınarak inceleme formuna son şekli verilmiştir. Ardından, seçilmiş olan yayınlar metot inceleme formu aracılığıyla incelenip değerlendirilmiş ve kitapların kuvvetli ve zayıf yönleri karşılaştırılmıştır. Çalışmanın sonucunda, “Alfred’s Basic Adult Piano Course” serisi, müzik öğretmeni yetiştiren kurumlarda kullanılmaya en uygun metot kitabı olarak belirlenmiştir.