5E MODELİNİN HÜCRE BÖLÜNMESİNİN ÖĞRETİMİNDE ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ


Creative Commons License

KAYA E., ZENGİN E.

EKEV Akademi Dergisi, cilt.22, sa.73, ss.415-427, 2018 (SSCI)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 22 Sayı: 73
  • Basım Tarihi: 2018
  • Dergi Adı: EKEV Akademi Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: Social Sciences Citation Index (SSCI), Scopus, TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.415-427
  • Atatürk Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu araştırmanın amacı, hücre bölünmeleri konusunun öğretiminde yapılandırmacı
öğrenme kuramına dayalı 5E modeline uygun öğrenme ortamını, geleneksel öğrenme ortamıyla
karşılaştırarak öğrencilerin başarılarına olan etkisini incelemektir.
2015-2016 öğretim yılında Erzurum ili, Pasinler İlçesi, Pasinler Ortaokulu 8A ve 8C
sınıflarında öğrenim gören öğrenciler araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Geleneksel
yöntemle öğrenim gören kontrol grubu ve 5E modeli ile öğrenim gören deney grubu
23 öğrenciden oluşmaktadır. Sınıflar rastgele deney ve kontrol grubu olarak ayrılmıştır.
Uygulama 10 hafta sürmüştür. Verilerin analizinde Bağımsız ve Bağımlı İki Örnek T Testi
kullanılmıştır. Araştırma verilerinin analizi SPSS 21.0 paket programı ile yapılmıştır.
Yapılandırmacı yaklaşıma dayalı 5E modelinin uygulandığı deney grubunda elde edilen
başarı ortalaması, geleneksel öğretimin uygulandığı kontrol grubunda elde edilen başarı
ortalamasından daha yüksektir. Ayrıca, deney grubundaki bilgi kalıcılığı, geleneksel
öğretimin uygulandığı kontrol grubundaki kalıcılığından daha yüksektir.

The aim of this research is to examine the effect of the learning environment in
conformity with 5E model of the constructivist learning theory in the teaching of cell
division to the achievement of students by comparing it with the traditional learning
environment.In the 2015-2016 school year, the students who are studying in Erzurum province,
Pasinler district, Pasinler middle school 8A and 8C classes constitute the sample
of the research. The control group which is trained by the traditional method and the
experimental group which is educated by the 5E model consist of 23 students. The classes
are divided into random experiment and control groups. The application lasted 10
weeks. In the analysis of the data, Independent and Dependent Two Sample T Test and
Mann Whitney U-Test were used. Analysis of the research data was done with SPSS 21.0
package program.
The achievement average achieved in the experimental group in which the 5E model
based on constructivist approach is applied is higher than the achievement average
achieved in the control group in which traditional teaching is applied. Moreover, the
knowledge retention in the experimental group is higher than the retention in the control
group in which traditional teaching is applied.