An Investigation of Teacher Candidates` Attitudes Towards Educational Measurement in Terms of Various Variables


Creative Commons License

OZAN C., KINCAL R. Y.

Turkish Journal of Teacher Education, cilt.6, sa.1, ss.18-32, 2017 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 6 Sayı: 1
  • Basım Tarihi: 2017
  • Dergi Adı: Turkish Journal of Teacher Education
  • Derginin Tarandığı İndeksler: Index Copernicus
  • Sayfa Sayıları: ss.18-32
  • Atatürk Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Eğitim sistemleri içerisinde her kademede eğitim programlarının ayrılmaz bir parçası
olan ölçme ve değerlendirme kuşkusuz öğretmen yetiştiren kurumlarda da öğretmen
adaylarının sahip olması gereken önemli yeterlik alanlarından biridir. Yeterlik ile
tutum yüksek bir ilişki içerisindedir. Öğretmen adaylarının ölçme ve değerlendirmeye
yönelik tutumlarının belirlenmesi daha olumlu bir öğrenme ortamı oluşturulması adına
önemlidir. Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının eğitimde ölçme ve
değerlendirmeye yönelik tutumlarını cinsiyet, program ve ağırlıklı genel not ortalaması
değişkenleri açısından incelemektir. Araştırma tarama modelindedir. Araştırmanın
evrenini bir devlet üniversitesi eğitim fakültesinin programlarında 2015-2016 bahar
yarıyılında öğrenim görmekte olan ve ölçme ve değerlendirme dersini almış olan
öğretmen adayları oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise evren içerisinden küme
örnekleme yöntemi ile seçilen programlarda öğrenim gören 778 öğretmen adayından
oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak Eğitimde Ölçme ve Değerlendirmeye yönelik
Tutum Envanteri kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre öğretmen
adaylarının ölçme ve değerlendirmeye yönelik tutumları olumludur. Öğretmen
adaylarının tutumları, cinsiyet ve ağırlıklı genel not ortalaması değişkenlerine göre
anlamlı ölçüde farklılılaşmamaktadır. Öğrenim görülen alan değişkeni açısından ise
anlamlı farklılık bulunmuştur. Fen alanlarında öğrenim gören öğretmen adaylarının
tutumları eğitim bilimleri ve temel eğitim alanlarında öğrenim gören öğretmen
adaylarından anlamlı ölçüde daha yüksektir.

Measurement and evaluation, which are integral parts of curriculum at every level
within educational systems, are certainly one of the important competence areas that
teacher candidates should possess in institutions that educate teachers. Self-efficacy
and attitude are of high correlation. Determining the attitudes of teacher candidates
towards measurement and evaluation is important in order to create a more positive
learning environment. The aim of this research is to examine the attitudes of
prospective teachers towards measurement and evaluation in education in terms of
gender, curriculum and cumulative grade point average. Research is in the survey
model. The population of the research is composed of prospective teachers who are
studying in the programs of the faculty of education of a state university in the spring
semester of the 2015-2016 academic year and have taken the course of measurement
and evaluation. The sample of the research consists of 778 teacher candidates who
have been selected from the population by cluster sampling method. Attitude toward
Educational Measurement Inventory was used as data collection tool. According to the
results obtained from the research, the attitudes of teacher candidates towards
measurement and evaluation are positive. The attitudes of the teacher candidates do
not differ significantly according to the variables of gender and cumulative grade point
average. Significant differences were found in terms of field variable. The attitudes of
prospective teachers studying in science fields are significantly higher than those of
prospective teachers in educational sciences and basic education fields.