Pandemi Sürecinde Yabancı Dil Eğitimi


Creative Commons License

Küzeci D., Türkoğlu S.

Eğitim Bilimleri Alanında Uluslararası araştırmalar, Nurten Özçelik, Editör, Eğitim yayıevi, Konya, ss.41-58, 2022

  • Yayın Türü: Kitapta Bölüm / Araştırma Kitabı
  • Basım Tarihi: 2022
  • Yayınevi: Eğitim yayıevi
  • Basıldığı Şehir: Konya
  • Sayfa Sayıları: ss.41-58
  • Editörler: Nurten Özçelik, Editör
  • Atatürk Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Dünya 2020 yılına Yeni Koronavirüs (Covid19) isimli başlangıç noktası Çin’in Wuhan şehri olan ve insandan insana hızla geçen büyük bir salgınla girdi. Virüsün yayılma hızı tüm ülkeleri bazı tedbirleri almak zorunda bıraktı. Ülkemiz de bu tedbirleri en hızlı şekilde alan ülkeler arasında yerini aldı. İlk önce virüsün öldürme oranının en yüksek olduğu 65 yaş üstü ve ileri yaşlı insanları izole ederek onların hayatlarını kurtarmayı amaçladı. Diğer izolasyon gurubunu ise 20 yaş ve altında olan gençler oluşturdu. Bu kitle virüsün yayılmasında en çok etkili olabilecek kitledir. 20 yaş altı genç insanlar kreş, ilköğretim, ortaöğretim ve üniversite öğrencilerinin içinde yer aldığı guruplardır. Öğrenciler toplu taşıma araçlarında, sınıflarda ve diğer yaşam alanlarında belirli zaman dilimlerinde topluca hareket eden guruplar olduğundan dolayı virüsün yayılmasını önlemek için izole edilmesi en isabetli guruplar olarak belirlendi. Devletin ilgili birimleri tarafından bu grupların hızla izole edilmeleri amacıyla sokağa çıkmaları yasaklanarak evlerinde kalmaları istenmiştir. Ancak siyasi yetkililer eğitim ve öğretimi bir şekilde devam ettirmek için uzaktan eğitim şeklinde yapılması kararını almıştır. Üniversite öncesi eğitim ve öğretim Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde EBA sistemi ile internet ortamında ve tüm sosyal medya araçları kullanılarak yapılmaya başlanmıştır. Yükseköğretimde eğitim ise DBS, zoom ve diğer sistemler üzerinden aynı şekilde yapılmaya başlanmıştır. Salgının ansızın ortaya çıkması internet ve sosyal medya kullanımında bir takım eksiklerin ortaya çıkmasına neden olmuştur. Ancak bu eksiklikler aşama aşama giderilmek suretiyle eğitim ve öğretim devam ettirilmeye çalışılmıştır. Bu çalışma uzaktan eğitim öğretim sürecinde yabancı dil öğretimi ve bu süreçte ders notlarının, ödevlerin, yazılı ve görsel derslerin öğrencilere DBS sistemi üzerinden nasıl aktarıldığını irdelemeyi amaçlamaktadır. Eğitim ve öğretim sürecinde öğrenci  ve öğretim elamanları arasında gelişen durumları ve eğitim ve öğretimin en önemli parçası olan ölçme ve değerlendirme süreçlerini ele almaktadır. Bu çalışmada uzaktan eğitimle yabancı dil öğretiminin istenilen düzeyde verimli olmayacağı sonucuna vardığı söylenebilir. Bu bağlamda uzaktan eğitim süreçleri literatür tarama, toplama ve gözlem yöntemi kullanılarak tüm boyutları ile ele alınmaktadır.