Bilgi ve Belge Araştırmaları, sa.15, ss.73-94, 2021 (Hakemli Dergi)
Kütüphane, sahip olduğu basılı ve elektronik bilgi kaynakları ve sunduğu bilgi hizmetleri ile
her yaştan bireylerin bilgilenmesine ve öğrenmesine katkı sağlayan kurumdur. Kütüphane
kullanma ve okuma alışkanlığı, çocuk yaşlarda kazanılan ve sonraki yaşamda sürdürülen
bir davranıştır. Bu çalışmanın amacı, ilkokul düzeyindeki öğrencilerin kütüphaneye karşı
tutumlarını ve algılarını çizdikleri resimler ve bunlara yönelik ifadeleri ve yorumlarıyla ortaya
koymaktır. Veriler, amaçlı örnekleme yöntemi kullanılarak, Erzurum ilindeki Bilkent Erzurum
İlkokulu’nda öğrenim görmekte olan şema öncesi aşama ve şematik aşama döneminde olan
6-10 yaş arasındaki 57 öğrenciden çizme ve yazma tekniği ile elde edilmiştir. Çocukların
çizdikleri resimler ve resimlere ilişkin açıklamaları incelenerek yorumlanmıştır. Araştırmada nitel
araştırma desenlerinden olgubilim ve sanat temelli araştırma desenleri kullanılmıştır. Araştırma
sonucunda öğrencilerin çizdikleri resimlerinde ve yazılı anlatımlarında kütüphaneye dair çoğu
obje ve temaya yer verdikleri ve kütüphaneye karşı olumlu bir algılarının, düşüncelerinin ve
deneyimlerinin olduğu saptanmıştır