Üniversite öğrencilerinin pandemi dönemi uzaktan eğitim uygulamaları hakkındaki görüşleri (Atatürk Üniversitesi örnekleminde)


Kancınar F.

Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, cilt.10, sa.1, ss.132-154, 2024 (Hakemli Dergi)

Özet

Öz

Bilgi ve iletişim teknolojilerinin hızla geliştirildiği günümüzde, birçok sektörün bundan etkilendiği gibi eğitim de bu gelişmelerden etkilenmiştir. Web tabanlı öğretim, bilgisayar destekli öğretim, teknoloji tabanlı öğretim, e-öğrenme gibi isimlerle de ifade edilen uzaktan eğitim uygulamalarıyla birlikte eğitim sistemi, gün geçtikçe artan eğitim taleplerini karşılayabilecek bir güce kavuşmuştur. Bu çalışmanın amacı; sürekli güçlenerek ve kendini yenileyerek daha fazla bireyin eğitiminin, daha az maliyetle yapılabildiği uzaktan eğitim uygulamalarının eğitimdeki yerini, avantaj ve dezavantajlarını yükseköğrenim öğrencilerinin görüşleriyle ortaya çıkarmaktır. Bu çalışmada, nitel araştırma desenlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Çalışma grubunu Erzurum Atatürk Üniversitesinde öğrenim gören 40 ön lisans öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışma verileri yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi aracılığıyla tema ve alt temalar oluşturularak analiz edilmiştir. Yapılan görüşmeler ışığında; öğrencilerin uzaktan eğitimin avantajlı ve dezavantajlı yönlerine ilişkin tespitleri ortaya konulmuştur. Elde edilen sonuçlara bakılarak üniversitelerde yapılan uzaktan eğitim uygulamalarının kullanımının yaygınlığının arttığı oranda cazibesinin de artırılması gerektiği önerilebilir.