Bir Örgüt Olarak Bilgi Merkezlerinde Yönetim ve Yönetici


Creative Commons License

Yılmaz M.

TÜRK KÜTÜPHANECİLİĞİ, cilt.18, sa.2, ss.163-184, 2014 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 18 Sayı: 2
  • Basım Tarihi: 2014
  • Dergi Adı: TÜRK KÜTÜPHANECİLİĞİ
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.163-184
  • Atatürk Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Çalışmada genel olarak formel bir örgüt olan ve hizmet üreten bilgi merkezlerinde yönetim sürecinin nasıl yaşandığı ve yöneticinin bu süreç içindeki rolünün ne olduğu ortaya konulmaya çalışılmaktadır. Bu bağlamda, çalışmada yönetim süreci genel olarak değerlendirilerek, yönetim bilgi merkezi ilişkisi ve bu noktada bilgi merkezi yönetimini etkileyen unsurlar ve yöneticinin süreç içindeki rolü incelenmektedir. 

In this paper the working of management process in information centers, as a formal service giving organization is studied. Management process is evaluated generally and management- information centers relationship, the role of the manager, with influencing elements are discussed.