EĞİTİMDE DİJİTAL DÖNÜŞÜM VE EBA KULLANIMININ FARKINDALIK DÜZEYİNE AİT BİR UYGULAMA


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Atatürk Üniversitesi, İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi, Yönetim Bilişim Sistemleri, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2022

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Mustafa KUK

Danışman: Mustafa Keskinkılıç

Özet:

Çalışmada dijital dönüşüm kavramı ele alınmış ve dijital dönüşümün eğitim alanındaki etkileri incelenmiştir. Çalışmanın yapıldığı dönemin COVID-19 Pandemisi sürecine denk gelmesi nedeniyle COVID-19 Pandemisi sürecinin başlangıcı ve eğitim için alınan aksiyonlara kısa bir şekilde değinilmiştir. Eğitim ve dijitalleşme kavramları ülkemizde Eğitim Bilişim Ağı (EBA) çatısı altında birleşmektedir. Çalışmanın uygulama bölümünde Eğitim Bilişim Ağı’nın kullanımının farkındalık düzeyinin ölçülmesi amaçlanmıştır. Araştırma örneklemi Erzurum ilinde görev yapan 11.357 öğretmen olarak belirlenmiştir. Veri toplama işlemleri nicel veri toplama yöntemlerinden anket yöntemi ile gerçekleştirilmiş ve Aztekin (2020) tarafından geliştirilen “Öğretmenlerin Eğitim Bilişim Ağı (EBA) Farkındalık Düzeylerini Belirleme Ölçeği” kullanılmıştır. Ölçek analizlerinde tanımlayıcı istatistikler ve araştırma soruları bölümünde frekans analizi, hipotezlerin analizi için ise T-Testi, Tek-Yönlü ANOVA testi yöntemleri kullanılmıştır. Çalışma sonucunda EBA farkındalık düzeyinin “iyi” seviyede olduğu tespit edilmiştir. Elde edilen diğer sonuçlar bağlamında önerilerde bulunulmuştur.

Anahtar Kelimeler: Yönetim Bilişim Sistemleri, Dijital Dönüşüm, Eğitim, Eğitim Teknolojileri, EBA