Her An Her Yerde Bilgisayar Teknolojilerini Kullanarak Akademik Amaçlı İngilizce Öğrenimi)


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: İngilizce

Öğrenci: MUHAMMET DAĞ

Danışman: Mine Yıldız

Özet:

Amaç: Bu çalışmada, her an her yerde bilgisayar teknolojilerinin akademik amaçlı İngilizce öğrenimine yönelik avantajları, dezavantajları ve bu dezavantajların ortadan kaldırılması için neler yapılabileceğinin ortaya konması amaçlanmıştır. Yöntem: Nitel araştırma yöntemlerinden fenomenolojik araştırma deseni kullanılan bu çalışmada, yüz yüze görüşme tekniği kullanılarak, katılımcılara on beş adet açık uçlu soru soruldu. Katılımcılarla, kendi belirledikleri yer ve zamanda görüşüldü. Katılımcıların cevapları ses kaydı şeklinde alındı ve daha sonra bu ses kayıtları üzerinden elde edilen veriler içerik analizi yöntemiyle incelenerek kod, kategori ve temalar oluşturuldu ve yeniden yazıldı. Bulgular: Yapılan analizler sonucunda ulaşılan bulgulara göre, katılımcıların hepsinin her an her yerde bilgisayar teknolojilerini sürekli ve aktif bir şekilde kullandıkları, her an her yerde bilgisayar teknolojilerinin akademik amaçlı İngilizce öğreniminde sürekli ve kalıcı öğrenme, bilgiye hızlı erişim, zaman kaybının önlenmesi, başka öğrenenlerle etkileşime geçilebilmesi gibi doğrudan ve olumlu katkılarının olduğu, bununla birlikte teknik sorunlar, altyapı sorunları, bilgi kirliliği ve terim çevirilerindeki yetersizlikler gibi bazı dezavantaj ve sınırlılıkların da bulunduğu tespit edilmiştir. Sonuç: Bu bulgular doğrultusunda, bilgisayar teknolojilerindeki öğrenmeyi engelleyebilecek ya da sekteye uğratabilecek bazı altyapı sorunlarının bertaraf edilmesi, her an her yerde bilgisayar teknolojilerini kullanan ya da kullanmak isteyen bireylerin çok erken yaşlardan itibaren bu teknolojilerle tanıştırılıp daha fazla farkındalık oluşturulması gerektiği ve ayrıca her an her yerde bilgisayar teknolojilerinin tek başına değil de örgün öğretimle desteklenmesi durumunda daha etkili ve verimli olacağı sonuçlarına ulaşılmıştır.