COVID-19 PANDEMİSİNDEN ÖĞRENDİKLERİMİZ


Bektaş M., Orhan F. (Yürütücü)

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje, 2021 - 2021

  • Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
  • Başlama Tarihi: Kasım 2021
  • Bitiş Tarihi: Kasım 2021

Proje Özeti

İlk olarak 2019 yılı aralık ayının sonunda Çin’in Hubei eyaletinin Wuhan şehrinde tespit edilen bir korona virüs hızla tüm dünyaya yayılmış, 11 Mart 2020’de Dünya Sağlık Örgütü tarafından pandemi ve acil durum olarak ilan edilmiştir. Çin’in Wuhan kentinde başlayarak, 2019 Aralık ayında dünya geneline yayılan ve halen devam eden COVID-19 pandemisi, salgın hastalıklar tarihinde son ve en önemli hastalık olarak etkisini sürdürmektedir. Tüm dünyadaki hayatı etkileyen COVID-19 pande misinin başlamasından sonra uzun bir zaman geçmesine rağmen olgu sayılarının artmaya devam etmesi konunun gündemde birinci madde olarak sıcaklığını korumasına yol açmıştır. İnsanlık tarihi boyunca yaşananlar, hanedanlıkların çöküşüyle sonuçlanan, dünyayı değiştiren kara vebadan, koleraya, çiçek hastalığına tüm bu tarih birkaç roman veya film konusuydu belki de korona virüse kadar. Bireysel ve toplumsal olarak korona virüsten öğrendiğimiz çok şey var; sağlık çalışanlarını hatırladık mesela, 23 Nisan’ı balkonlarda kutladık, sadeleştik, birleştik, fark etmediğimiz meslek çalışanlarına evden çıkamadığımız için bize getirenlere daha çok gülümsedik, teşekkür ettik, önce panikledik tüm rafları boşalttık, sonra sadece ihtiyaca odaklandık, ben yerine biz diyebildik. Gördük ki sadece ben yetmiyor ve öğrenmeye de devam edeceğiz gibi görünüyor. Bu süreci herkes kendi öyküsünce ve biricik yaşıyor. Peki sen? Sloganı ile yola çıktığımız bu projede Sağlık hizmetleri Meslek Yüksek Okulu öğrencileri ile Covid 19 pandemisi bizlere ne öğretti? Uzaktan eğitim ne kadar verimli geçti? İşimizi evden yapabilir miyiz? Corana hayatımıza girdiğinden beri hayatta kalma stresini neye yönlendirdin? Yaşanan bu olumsuz durumdan olumlu bir tablo yaratabildin mi? Kişisel kaynaklarımıza olan ihtiyacımız her zamankinden daha fazla mı oldu? Sosyal yaşamın değerini daha mı iyi anladık? Sorularına cevap arayacağız. Projenin toplumsal katkı yönünü değerlendirdiğimizde okulumuzda uygulanan hibrit eğitim modeli sebebi ile öğrenciler sınıf olarak birbirini tanıma ve kaynaşma fırsatını henüz bulamamıştır. Uygulamamız öğrencilerimizin hem bu anlamada sosyalleşmesi ve ayrıca Covid-19 sürecinin getirdiği olumsuz psikolojik etkilerinden bir nebzede olsa kurtulmalarına fayda sağlayacaktır.