Social Behavior and Personality


ENGİN A. O.

SOCIAL BEHAVIOR AND PERSONALITY, cilt.37(8), ss.1035-1042, 2009 (SSCI)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 37(8)
  • Basım Tarihi: 2009
  • Dergi Adı: SOCIAL BEHAVIOR AND PERSONALITY
  • Derginin Tarandığı İndeksler: Social Sciences Citation Index (SSCI), Scopus
  • Sayfa Sayıları: ss.1035-1042
  • Atatürk Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu Çalışmanın Amacı öğrencilerin bşarılı bir şekilde yabancı dil öğrenmelerinde gerekli olan motivasyon motivasyon türlerinin önemini anlamaktır. Yabancı dil öğrenme ve öğretimi olumlu motivasyona bağlıdır. Bu çalışmada bir anket ve başarı testi 44 öğrenciden oluşan bir gruba uygulandı. Sonuçlar başarı ve motivasyon düzeyleri arasında karşılaştırmalar şeklinde analiz edildi ve daha sonra dil öğretimi ve öğrenimiyle ilişkili olan plânlamalarda ve bu manada ortaya konulacak öneriler için değerlendirildi. 

Abstract

 

The aim of this study was to understand the importance of the types of motivation students need to learn a foreign language successfully. Teaching and learning a foreign language are dependent upon positive motivation. A questionnaire and an achievement test were prepared and administered to a group of 44 students. Results were analyzed and evaluations and comparisons between success and motivation levels were then used to make suggestions for planning activities relating to teaching and learning languages.