Mizah İçerikli Sessiz Filmlerin Öğrenci Resimlerine Yansıması


Creative Commons License

Tanay Öztürk A. D., Yılmaz M.

International Congress Of Science Culture and Education Full Text Book, Antalya, Türkiye, 29 Ekim - 02 Kasım 2019, sa.1016, ss.858-862

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Antalya
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.858-862
  • Atatürk Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Tipleme sinemadaki oyuncuya kişilik ve karakter kazandırmaktadır. Aynı zamanda özgündür ve tipi oluşturan oyuncuya özgü bir kişilik ortaya koyar. Böylece fiziki görünüm olarak seyredeni yoğun bir şekilde etkisi altına almaktadır. Bu duruma bir de mizah eklenince sinemadaki tipleme oyuncularının gösterilebilecek önemli örneklerinden biri olan Charlie Chaplin akla gelmektedir. Bu durum gözönünde bulundurularak araştırmada mizahın eğitimdeki yadsınamayacak kadar önemli olan yeri, Charlie Chaplin örneği ile ele alınmıştır. Bu araştırma, Görsel Sanatlar Eğitiminde “mizah” kavramının yeri ve önemini, sanat eğitimi derslerinde, mizah kaynağı olan sessiz filmlerden faydalanılarak yaptırılabilecek sanatsal çalışmaları örnekleriyle birlikte ortaya koyabilmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada betimsel yöntem kullanılmıştır. Uygulamada öğrenci bilgi düzeylerindeki farklılıkları ölçmek amacıyla yaş düzeyleri ve uzman görüşü dikkate alınarak temel düzeyde hazırlanan basit sorulardan oluşan ön test- son test uygulanmıştır. Yine uzman görüşü doğrultusunda seçilen bir Charlie Chaplin sessiz filmi izletilerek ilgilerini çeken bir kesiti resmetmeleri istenmiştir. Bu aşamada veri toplama aracı olarak gözlem formu kullanılmış ve gözlem sonucu araştırmacı tarafından betimsel olarak değerlendirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Erzurum Horasan ilçesi Fatih İlköğretim Okulunda eğitim gören 2. sınıf öğrencilerinden rastgele seçilmiş 40 öğrenci oluşturmaktadır. Uygulama sonucunda; mizahın eğitime yansıma biçiminin öğrenci-öğretmen arasındaki iletişimi ve sınıf içi genel iletişimi olumlu yönde etkilediği, öğrenci motivasyonunu ve öğrencinin derse aktif olarak katılımını sağlayarak ilgi ve dikkatlerini artırdığı gözlemlenmiştir. Öğrencilerin derse katılımı ve sordukları sorular baz alındığında sessiz filmdeki mizah kullanımının etkisiyle öğrenme daha zevkli hale gelerek eleştirel ve yaratıcı düşünme gücünü artırmaya önemli ölçüde katkı sağlamıştır. Anahtar sözcükler: Çocuk resimleri, mizah, sessiz film.