Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, cilt.23, sa.2, ss.769-782, 2019 (Hakemli Dergi)
Moda bir terim olan 'yenilik' kısa bir zaman önce ortaya çıktı. En geniş anlamıyla
'yenilik' yeni fikirleri endüstri, eğitim, havacılık vb. gibi neredeyse bütün alanlara
uygulamaktır. Teknoloji ve internet hızlı bir şekilde gelişmekte ve insanların yaşamlarını
değiştirmektedir. Bu değişimler yaşamlarının her aşamasında onlara yenilikler sunmaktadır.
Örneğin, 'sosyal ağ' olgusu kısa bir zaman önce ortaya çıkmasına rağmen günümüzde
internet kullanıcılarının büyük bir çoğunluğu sosyal ağı kullanmaktadır. İnternet ve
teknolojinin gelişimi dil öğretimini ve öğrenimini insanlar için kolaylaştırmıştır. Bununla
birlikte, "e-öğrenme " terimi eğitimin teknolojik cihazlar yoluyla internet üzerinde
gerçekleşmesini açıklamak için bulunmuştur. Teknoloji ve internet dünyasındaki değişimler
kaçınılmaz olarak alışılmış Dil Öğretim ve Öğrenimini değiştirmiş ve doğal olarak dil
öğrenim ve öğretimini kolaylaştırmıştır. Bu başlıca nitel çalışma öğrencilerin dil öğretim ve
öğrenimi ile ilgili mevcut ve yakın gelecekteki olası yenilikler hakkındaki algılarını bulup
ortaya çıkarmayı amaçlamıştır.
The very buzzword 'innovation' has just come up recently. With its broadest
meaning, 'innovation' is a kind of implementation of new ideas in almost all areas such as
industry, education, aviation, banking and so on. The technology and the Internet are growing
very rapidly, and have continued to change people'slives. These changes have provided many
innovations in almost every aspects of people's lives. For instance, although the phenomenon
'social networking' exploded recently, most of the Internet users around the world use social
networking nowadays. The development of technology and the Internet has made Language
Teaching and Learning easier for people. Having said that, the term "e-learning " is coined
to explain language teaching and language learning through the Internet via technological
equipment. The changes in technology world have inevitably changed the accustomed
Language Teaching and Learning methods and approaches and naturally have made the
language teaching and learning easier. This mainly qualitative study aimed to find out the
perceptions of the learners, in language teach