Biyografi
1978 Erzurum doğumlu, 2001 yılında Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi İngiliz Dili Eğitiminden mezun oldu. 2002 yılında aynı anabilmdalında araştırma görevlisi olarak görev aldı. 2004 yılında Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yabanci Diller Anabilimdalında yüksek lisans, 2009 yılındada aynı anabilimdalında doktora eğitimini tamamladı. 2010 yılından bu yana Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi İngiliz Dİli Eğitimi Anabilimdalında görev yapmaktadır.
Eğitim Bilgileri
2004 - 2009
2004 - 2009Doktora
Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı, Türkiye
2001 - 2004
2001 - 2004Yüksek Lisans
Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler , Yabancı Diller Eğitimi Anabilimdalı, Türkiye
1996 - 2001
1996 - 2001Lisans
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2009
2009Doktora
The academic writing approaches of Turkish Graduate students in social sciences: approaches, processes needs and challenges
Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı
2004
2004Yüksek Lisans
Metaphor as a mental phenomenon in language and language teaching
Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilimdalı
Yabancı Diller
B1 Orta
B1 OrtaFransızca
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
2019
2019Sosyal Bilimlerde Araştırma Metodolojisi ve Veri Analizi Eğitim Semineri
Eğitim Yönetimi ve Planlama
Atatürk Üniversitesi / Araştırma Metodolojisi Eğitim ve Uygulama Ofisi
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Yabancı Diller Eğitimi
İngilizce Eğitimi
Akademik Unvanlar / Görevler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorDoç.Dr.
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
2010 - 2018
2010 - 2018Yrd.Doç.Dr.
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
2002 - 2010
2002 - 2010Araştırma Görevlisi
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
2006 - 2007
2006 - 2007Araştırma Görevlisi
Texas Tech University, Language, Modern Diller
Yönetimsel Görevler
2012 - 2016
2012 - 2016Yüksekokul Müdür Yardımcısı
Atatürk Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu
Verdiği Dersler
Yönetilen Tezler
2018
2018Doktora
The EFL Pre-service Teachers' Phonological Processing, Evaluation of Their Phonetic Awareness and Pedagogical Needs İngiliz Dili Eğitimi Öğretmen Adaylarının Fonolojik İşleme Süreçleriyle Fonetik Farkındalıkları ve Pedagojik Gereksinimlerinin Değerlendirilmesi
YAĞIZ O.
C.AKSAKALLI(Öğrenci)
2016
2016Doktora
Students' and Faculty Members' Perceptions of Teaching and Assessing Pragmatic Competence in EFL Context Yabancı Dil Olarak İngilizce Öğrenme Ortamında Öğrenci ve Akademisyenlerin Edimbilimsel Yeteneğin Öğretilmesi ve Değerlendirilmesi Konusundaki Algıları
YAĞIZ O.
A.TAKKAÇ(Öğrenci)
2016
2016Doktora
Citation Practices in Academic Discourse:A Comparison of Native and Non-native Speakers' Phd and MA Thesis in Eng. Lang. Ed. Majors Akademik Söylemde Alıntı Yapma Uygulamaları:İng. Dil. Eğt. Alanındaki Anadili İng. Olan ve Olmayan Katılımcıların Y. Lisans ve Doktora Tezlerinin Karşılaştırılması
YAĞIZ O.
F.Şeyma(Öğrenci)
2016
2016Doktora
Cohesion and Quality of Writing in Undergraduate Students' Compositions İngilizce Alanındaki Lisans Öğrencilerinin Yazdıkları Kompozisyonların Anlam Bütünlüğü ve Niteliği
YAĞIZ O.
S.NASROLLAHİ(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
The Impact of Length of Sentence and Lexical Density on Readability of Narrative Texts Diyalog Metinlerinde Cümle Uzunluğu ve Sözcük Yoğunluğunun Okunurluk Düzeyine Etkisi
YAĞIZ O.
B.ABDOLRAHIMI(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Age Difference and Foreign Language Learning in Formal and Informal Settings Resmi ve Resmi Olmayan Eğitim Ortamlarında Yaş ve Yabancı Dil Öğrenimi
YAĞIZ O.
S.KHODADADI(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
An Investigation Into Preservice Teachers' Perspectives About the Effectiveness of the Internship Program and Their Visions About Their Future Teaching Stajyer Öğretmenlerin Stajyerlik Programının Etkililiği ve Gelecekteki Yeterliliklerine Olan Etkisine Bakış Açıları Üzerine Bir Çalışma
YAĞIZ O.
V.KARSLI(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
A Comparative Study of Stance and Moves in the Abstracts of Published Articles in the field of ELT İngiliz Dili Eğitimi Alanında Yayınlanmış Makalelerin Özet Bölümlerindeki Duruş ve Aşamalarının Karşılaştırmalı Bir Çalışması
YAĞIZ O.
F.KAYA(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Paraphrase Approaeches, Challenges, and Strategies of Graduate Students in the Department of English Language Teaching İngiliz Dili Eğitimi Bölümü Lisansüstü Öğrencilerinin Metin Değiştirmedeki Yaklaşım, Güçlük ve Stratejileri
YAĞIZ O.
H.ÇEŞME(Öğrenci)
2014
2014Doktora
A Study of Questionable Effect of Teachers' Corrective Feedback on University English Students' Compositions Öğretmenlerin Üniversite Öğrencilerinin Kompozisyonlarına Yönelik Düzeltici Dönütlerinin Etkisizliği Üzerine Bir Çalışma
YAĞIZ O.
M.Alizadeh(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
Addressing the Perceptions,Priorities,and Challenges:Academic Induction of Newly-appointed Lecturers and Their Approaches to Teaching in Higher Education Algılar,öncelikler ve Güçlüklerin İrdelenmesi: Yeni Atanmış Öğr. Elemanlarının Akademik Hayata Girişleri ve Üni. Ortamında Öğretim Yaklaşımları
YAĞIZ O.
A.TAKKAÇ(Öğrenci)
2012
2012Yüksek Lisans
Rhetoric in Master Thesis Introductions in the Field of English Language Teaching Within Turkish Context: A Genre Analysis Türkiye 'de İngiliz Dili ve Eğitimi alanında Yazılmış Olan Tezlerin Giriş Bölümlerinin Yapısal İncelemesi: Bir Tür Analizi
YAĞIZ O.
M.GEÇİKLİ(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
Communicative Language Teaching in Turkey: Teachers' View and Clasroom Practices Türkiye'deki İletişimsel Dil Eğitimi Yaklaşımı: Öğretmenlerin Görüşleri ve Sınıf İçi Uygulamaları
YAĞIZ O.
Ş.HUNUTLU(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
Writing Apprehension of EFL Undergraduate Students İngilizce Eğitimi Gören Lisans Öğrencilerinin Yazma Kaygıları
YAĞIZ O.
C.AKSAKALLI(Öğrenci)
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2017
2017Turkish Academics’ and Students’ Views of English Grammar Teaching: Explicit or Implicit?
SARI E., YAĞIZ O., KONCA M. Y.
Journal of Education and Practice , cilt.8, ss.121-132, 2017 (SCI-Expanded)
2017
2017Comprehension of Idioms in Turkish Aphasic Participants
Aydin B., BARIN M., YAĞIZ O.
JOURNAL OF PSYCHOLINGUISTIC RESEARCH , cilt.46, sa.6, ss.1485-1507, 2017 (SSCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2022
2022Examination of the Pre-service Teachers' Experiences and Perceptions on Teaching Practices: English Language Teaching Case
KARSLİ V., YAĞIZ O.
ARAB WORLD ENGLISH JOURNAL , cilt.13, sa.2, ss.73-91, 2022 (ESCI)
2021
2021LECTURERS' STRATEGY PREFERENCES, ATTITUDES, AND CHALLENGES FACED IN FOREIGN LANGUAGE VOCABULARY TEACHING
Yağız O., Kesmez A.
Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , sa.22, ss.233-264, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021EFL students'perceptions and attitudes toward using communicative activities in clt classroom
Yağız O., Rezalou A.
SHANLAX INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATION , cilt.9, sa.2, ss.112-124, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021DETERMINING THE RELEVANT OPINIONS OF THE INDIVIDUALS WHO RECOVERED FROM COVID-19
Doymuş M., Yağız O., Doymuş K.
SOCIAL MENTALITY AND RESEARCHER THINKERS JOURNAL , cilt.7, sa.47, ss.1432-1441, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021Genre analysis in ESP: A review of move analysis models and metadiscourse taxonomies
Ötügen R., Takkaç M., Yağız O.
e-Kafkas Journal of Educational Research , cilt.8, ss.67-85, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021A QUALITATIVE INVESTIGATION INTO EFL PRE-SERVICE TEACHERS’ ATTITUDES A QUALITATIVE INVESTIGATION INTO EFL PRE- TOWARD ENGLISH PRONUNCIATION AND SERVICE TEACHERS’ ATTITUDES TOWARD ENGLISH PRONUNCIATION AND THE THE EVALUATION OF THEIR PHONOLOGICAL EVALUATION OF THEIR PHONOLOGICAL AWARENESS, PROBLEMS AND DIFFICULTIES AWARENESS, PROBLEMS AND DIFFI
Aksakallı C., Yağız O.
Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , sa.21, ss.87-106, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021An Investıgatıon Into The Inter-Cultural Interactıon Of Turkısh Unıversıty Students' Study Abroad (Sa) Experıences: The Case Of Erasmus Students
Yağız O., Kaya F.
Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , sa.42, ss.185-195, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
2020The Pre-Service EFLTeachers’ Development ofPhonological Processingand Evaluation ofTheir Attitudes towardPronunciation1
AKSAKALLI C., YAĞIZ O.
GiST Education and Learning Research Journal , sa.20, ss.7-31, 2020 (ESCI)
2020
2020A Contrastive Rhetorical Analysis of Anglophone and Turkish Authors’ RA Introductions in ELT
Çeşme H., Yağız O.
Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.24, sa.2, ss.899-915, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020Move analysis of research article abstracts in the field of ELT: A comparative study
KAYA F., YAĞIZ O.
JOURNAL OF LANGUAGE AND LINGUISTIC STUDIES , cilt.16, sa.1, ss.390-404, 2020 (Scopus)
2020
2020The Affective Domains in L2 Writing Research in Terms of Causality and Correlation: A Scoping Review
YAĞIZ O., YİĞİTER K., BÜYÜKKANTARCIOĞLU S. N.
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.8, sa.1, ss.147-162, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
2019EXPLORING PARAPHRASING AMONG L2 ACADEMIC WRITERS
YAĞIZ O.
Kafkas Universitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , sa.24, ss.427-444, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
2019Language for Teaching Purposes
YAĞIZ O.
The Reading Matrix: An International Online Journal , cilt.19, sa.2, ss.114-116, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
2018A Comparison of Turkish and English L1 Writers’ Citation Practices in Doctoral and Master’s Theses
DOĞAN F. Ş., YAĞIZ O., KAÇAR I. G.
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.20, ss.842-855, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
2018An investigation of the citation transformation types in MA and PhD theses
Dogan F. S., YAĞIZ O., KAÇAR I. G.
INTERNATIONAL JOURNAL FOR EDUCATIONAL INTEGRITY , cilt.14, 2018 (ESCI)
2018
2018EFL Language Teachers’ Cognitions and Observed ClassroomPractices about L2 Pronunciation: The Context of Turkey
YAĞIZ O.
Novitas-ROYAL (Research on Youth and Language) , cilt.12, ss.187-204, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
2018An Adaptation Study of The Measure of Pronunciation Anxiety in The ForeignLanguage Classroom into Turkish Language and Culture
YAĞIZ O.
Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.26, ss.1551-1560, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
2018Bridging the Gap between Linguistic and Pragmatic Assessment in Turkish Contexts
TAKKAÇ TULGAR A., YAĞIZ O., HAN T.
PASAA , cilt.54, ss.58-81, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
2017An Evaluation of Pragmatic Competence and its Teaching from the Perspectives of Faculty Members and Students at Tertiary Level
TAKKAÇ TULGAR A., YAĞIZ O., HAN T.
Balıkesir ÜniversitesiSosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.20, ss.387-397, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
2017The academic writing approaches of Turkish graduate students of English language
YAĞIZ O., YİĞİTER K.
ATATÜRK ÜNIVERSITESI SOSYAL BILIMLER ENSTITÜSÜ DERGISI , cilt.20, ss.73-92, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
2016ELT research in Turkey A content analysis of selected features of published articles
Yağız O., Aydın B., Akdemir A. S.
JOURNAL OF LANGUAGE AND LINGUISTIC STUDIES , cilt.12, ss.117-134, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
2015Listening to ELT Teachers’ Voices: Perceptions of Personal Professional Development in Relation to Their Gender, Teaching Experience and Institutions
DOĞAN F. Ş., YAĞIZ O.
Journal of Education Social Policy , cilt.2, ss.54-61, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
2015A Comparative Study of Boosting in Academic Texts: A Contrastive Rhetoric
Yağız O., Demir C.
INTERNATIONAL JOURNAL OF ENGLISH LINGUISTICS , cilt.5, sa.4, ss.12-28, 2015 (ESCI)
2013
2013Metaphoric Competence of Turkish BA Students Majoring in ELT
YAĞIZ O., ZENGİN B., TAKKAÇ TULGAR A.
The Journal of Academic Social Science Studies , cilt.6, ss.1101-1115, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
2013Language, Culture, Idioms, and Their Relationship with the Foreign Language
Yağız O., Izadpanah S.
JOURNAL OF LANGUAGE TEACHING AND RESEARCH , cilt.4, ss.953-957, 2013 (Scopus)
2013
2013EFL Teachers’ Reconstruction of Student-Writers’Intentions in Erroneous Sentences:The Role of Context
Salteh M. A., YAĞIZ O., SADEGHİ K.
Issues in Language Teaching , cilt.2, sa.1, ss.27-53, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
2013Editing or revision: An examination of EFL teachers’xx feedback on writing drafts
Salteh M. A., YAĞIZ O., Hamdami R., SADEGHİ K.
Journal of Teaching English Language , cilt.7, sa.2, ss.27-61, 2013 (Hakemli Dergi)
2009
2009Turkish Textbooks Dialogues andComparable Authentic Conversations
YAĞIZ O.
Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü , cilt.13, sa.1, ss.217-225, 2009 (Hakemli Dergi)
2007
2007Metaphor in the axis of Language, Thought and Language Teaching
YAĞIZ O., YİĞİTER K.
Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.16, ss.234-246, 2007 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
2022
2022Investigating the Effectiveness of Using Video Blogs on Pre-Service Teachers’ Foreign Language Speaking Anxiety
Karsli V., Yağız O.
2 nd International Conference on Educational Technology and Online Learning – ICETOL 2022, Balıkesir, Türkiye, 23 - 26 Haziran 2022, ss.91
2021
2021Metadiscourse Markers in ELT Dissertations: A Comparison Between the Final Chapters Written by Turkish and Anglophone Researchers
Ötügen R., Takkaç M., Yağız O.
MAG2021 (Metadiscourse Across Genres: Mapping Interaction in Spoken & Written Discourses)), 27 - 28 Mayıs 2021, ss.14
2019
2019A Qualitative Investigation Into Efl Pre-Servıce Teachers’ Attıtudes Toward English Pronunciation And The Evaluation OfTheir Phonological Awareness, Problems And Difficulties
AKSAKALLI C., YAĞIZ O.
ICLEC 2019, İstanbul, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2019, ss.187
2019
2019“Yaratıcı Drama” Kavramı ile İlgili Metaforik Algıların İncelenmesi
Fayetorbay b., YAĞIZ O.
VIth INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, ss.77-78
2019
2019"Yaratıcı Drama" Kavramı ile İlgili Metaforik Algıların İncelenmesi
Fayetörbay B., Yağız O.
VIth INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS EJER2019, Ankara, Türkiye, 19 - 21 Haziran 2019, ss.77-78
2019
2019̧OCUKLARIN KALEMİNDEN “OKUMAYI SEVMEYEN ÇOCUĞUN HİKAYESİ”
Fayetorbay b., YAĞIZ O.
ULEAD 2019 Annual Congress: ICRE, Antalya, Türkiye, 20 - 22 Nisan 2019, ss.106
2019
2019Yaratıcı Drama Yöntemiyle Edebiyat Biilgisini Geliştirme Üzerine Deneysel Bir Çalışma
Fayetorbay b., YAĞIZ O.
UBEK-ICSE 2019, Afyonkarahisar, Türkiye, 21 - 24 Mart 2019, cilt.295
2019
2019̇LKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN OKUMA ENGELLERİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN YARATICI DRAMA YOLUYLA İNCELENMESİ
Fayetorbay b., YAĞIZ O.
ULEAD 2019 Annual Congress: ICRE, Antalya, Türkiye, 20 - 22 Nisan 2019, ss.108
2019
2019İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN OKUMA ENGELLERİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN YARATICI DRAMA YOLUYLA İNCELENMESİ
Fayetörbay B., Yağız O.
ULEAD 2019 Annual Congress, Antalya, Türkiye, 20 - 22 Nisan 2019, ss.108
2019
2019Çocukların Kaleminden "Okumayı Sevmeyen Çocuğun Hikayesi"
Fayetörbay B., Yağız O.
ULEAD 2019 Annual Congress, Antalya, Türkiye, 20 - 22 Nisan 2019, ss.106
2019
2019Yaratıcı Drama Yöntemiyle Edebiyat Bilgisini Geliştirme Üzerine Deneysel Bir Çalışma
Fayetörbay B., Yağız O.
UBEK-ICSE 2019, Afyonkarahisar, Türkiye, 21 - 24 Mart 2019, ss.295-296
2018
2018AN ACTION RESEARCH STUDY INTO THE ELT UNDERGRADUATESTUDENTS’ RESEARCH ENGAGEMENT: PROCESSES ANDCHALLENGES
YAĞIZ O., DOĞAN F. Ş., AKALIN S.
1st INTERNATIONAL CONFERENCEON LANGUAGE, EDUCATION ANDCULTURE (ICLEC), Girne, Kıbrıs (Kktc), 2 - 06 Eylül 2018, ss.170-182
2018
2018A qualitative investigation into the pronunciation anxiety in a foreign language classroom
Yağiz O., Ötügen R., Sari E.
27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi (ICES/UEBK-2018), Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.2681-2690
2018
2018Teaching EFL Pronunciation
YAĞIZ O.
21.Yüzyılın İngilizce Öğretmenleri, Erzurum, Türkiye, 10 - 12 Mayıs 2018
2017
2017Turkish Academics’ and Students’ Views of English Grammar Teaching: Explicit or Implicit?
SARI E., YAĞIZ O., KONCA M. Y.
ISLET 2017, Roma, İtalya, 20 - 23 Nisan 2017, cilt.8, ss.121-132
2017
2017CITATION PRACTICES IN ACADEMIC DISCOURSE: A COMPARISON OF NATIVE SPEAKERS’ AND TURKISH SPEAKERS’ PhD AND MA THESES IN ENGLISH LANGUAGE EDUCATION MAJORS
DOĞAN F. Ş., YAĞIZ O., KAÇAR I. G.
1st INTERNATIONAL CONGRESS ON SOCIAL SCIENCES, 18 Eylül 2017 - 24 Eylül 2019
2017
2017Yabancı Dil Eğitiminde Ülke Gerçekleri ve Öneriler
YAĞIZ O.
Yabancı Dil Öğretiminde Güncel Meseleler Paneli, Erzurum, Türkiye, 18 Mayıs 2017
2016
2016Approaches and Perceptions of EFL Graduate Students on Abstract and Abstract Writing
KAYA F., YAĞIZ O.
Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi, 29 Eylül - 02 Ekim 2016
2016
2016Paraphrase approaches challenges and strategies of the graduate students in the department of English Language Teaching
ÇEŞME H., YAĞIZ O.
Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi, Muğla, Türkiye, 29 Eylül - 02 Ekim 2016
2016
2016Approaches and Perceptions of EFL Graduate Students on Abstract and Abstract Writing
KAYA F., YAĞIZ O.
Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi, Muğla, Türkiye, 29 Eylül - 02 Ekim 2016
2014
2014A literature review analysis of the Turkish scholars’ research articles in ELT and applied linguistics
Yağız O., Ötügen R., Kaya F., Aydın B.
14th Language, Literature and Stylistics Symposium, İzmir, Türkiye, 15 - 17 Ekim 2014, cilt.158, ss.389-393
2014
2014Research Article Introductions of L1 and L2 Writers in ELT and Applied Linguistics: A Comparative Genre-based Analysis
Çeşme H., Yağız O., Aydın B.
14th INTERNATIONAL LANGUAGE,LITERATURE AND STYLISTICS SYMPOSIUM, İzmir, Türkiye, 14 - 17 Ekim 2014, ss.120
2014
2014Hedging strategies in academic discourse: A comparative analysis of Turkish writers and native writers of English
YAĞIZ O., Demir C.
14th Language, Literature and Stylistics Symposium, Selcuk, Türkiye, 15 - 17 Ekim 2014, cilt.158, ss.260-268
2014
2014Processing active/passive sentences in Turkish agrammatic aphasics
YAĞIZ O., Aydin B.
14th Language, Literature and Stylistics Symposium, Selcuk, Türkiye, 15 - 17 Ekim 2014, cilt.158, ss.254-259
2014
2014A literature review analysis of the Turkish scholars' research articles in ELT and applied linguistics
YAĞIZ O., ÖTÜGEN R., KAYA F., Aydin B.
14th Language, Literature and Stylistics Symposium, Selcuk, Türkiye, 15 - 17 Ekim 2014, cilt.158, ss.389-393
Kitap & Kitap Bölümleri
2023
2023EFL LEARNERS' SPEAKING PERFORMANCES AND CHALLENGES IN CLT CLASSROOM
Yağız O. (Editör)
Eğitim Yayınevi, Ankara, 2023
2021
2021Approaches to testing test types and purposes
Yağız O., Çelik S. (Editör), Çelik H. (Editör), Coombe C. (Editör)
Language assessment and Test Preparation, Servet Çelik,Handan Çelik,Christine Coombe, Editör, Vizetek, Ankara, ss.15-36, 2021
2019
2019Eğitim ve Psikolojide Araştırma ve Değerlendirme
Yağız O., Geçikli M., Takkaç Tulgar A., Karsli V., Okumuş Dağdeler K., Takkaç M., et al.
Anı Yayıncılık, Ankara, 2019
2019
2019Nitel Araştırma ve Eylem Araştırması
YAĞIZ O., GEÇİKLİ M., TAKKAÇ TULGAR A., GÜLTEKİN AHÇI Z., KARSLİ V., OKUMUŞ DAĞDELER K., et al.
Eğitim ve Psikolojide Araştırma ve Değerlendirme, Doç. Dr. İsmail Seçer Sümeyye Ulaş, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.241-278, 2019
2019
2019At the Airport, At the Bus Station
Eyerci A., Yeşilyurt S., Darıyemez T., Aygan T., Avcu İ., Akdağ C., et al.
Turizmde Mesleki İngilizce, Prof. Dr. Mukadder ERKAN, Editör, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi, Erzurum, ss.4-16, 2019
2019
2019At the Hotel: Facilities
Eyerci A., Yeşilyurt S., Darıyemez T., Aygan T., Avcu İ., Akdağ C., et al.
Turizmde Mesleki İngilizce, Prof. Dr. Mukadder ERKAN, Editör, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi, Erzurum, ss.235-248, 2019
2018
2018At the Restaurant
AVCU İ., DARIYEMEZ T., YAĞIZ O., AKDAĞ C., YEŞİLYURT S., YILDIZ M., et al.
English for Tourism, Prof. Dr. Mukadder ERKAN, Editör, Atatürk Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi, 2018
2018
2018Catering
YAĞIZ O., YEŞİLYURT S., DARIYEMEZ T., AYGAN T., EYERCİ A., AVCU İ., et al.
Turizmde Mesleki İngilizce, Erkan Mukadder, Editör, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi, Erzurum, ss.104-125, 2018
2017
2017Planning activities in foreign/second language teaching
SARIÇOBAN A., KIRMIZI Ö., DAĞDEVİREN KIRMIZI G., EKŞİ G., PAKER T., YANGIN ERSANLI C., et al.
ELT Methodology, Sarıçoban Arif, Editör, Anı yayıncılık eğitim ve danışmanlık San. Tic. Ltd.Şti., Ankara, ss.177-190, 2017
Desteklenen Projeler
2022 - 2023
2022 - 2023Bilimsel Araştırmalarda Yöntem Sonrası Bölümlerin Bulgular Tartışma ve Sonuç Akademik Yazım Teamül ve Normlarına Uygun Olarak Yazılması Konusunda Lisansüstü Öğrencilere Yönelik Çevrimiçi Bir Mesleki Eğitim Modelinin Geliştirilmesi Uygulanması ve Değerlendirilmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
(Proje Özeti)
ÖTÜGEN R. (Yürütücü), KÖROĞLU H., YAĞIZ O., AKALIN S., AKSAKALLI C.
2022 - 2023
2022 - 2023Eğitim Dili İngilizce Olan Yükseköğretim Programlarinda Görev Yapan Akademisyenler İçin Mesleki Gelişim Modeli Geliştirilmesi Ve Bu Modelin Etkisinin İncelenmesi
TÜBİTAK Projesi
(Proje Özeti)
Yağız O. (Yürütücü), Aksakallı C.
2021 - 2023
2021 - 2023BİLİMSEL ARAŞTIRMALARDA DOĞRU VE ETKİLİ ALANYAZIN BÖLÜMÜ YAZMA KONUSUNDA LİSANSÜSTÜ ÖĞRENCİLERİN BİLGİ VE FARKINDALIKLARININ ARTIRILMASI VE AKADEMİK YAZIM NORMLARININ UYGULAMALI ÖĞRETİMİ VE SÜRECİN ETKİNLİĞİNİN ÖLÇÜMÜ
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
(Proje Özeti)
AKSAKALLI C. (Yürütücü), BAKIRTAŞ Ş., ÖTÜGEN R., YAĞIZ O.
2021 - 2023
2021 - 2023Yaratıcı Drama Yoluyla Yabancı Dil Öğretiminin Öğrenci Başarısına Etkisinin ve Katılımcı İngilizce Öğretmen ve Öğrencilerinin Görüşlerinin İncelenmesi
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
(Proje Özeti)
Fayetörbay B. (Yürütücü), Yağız O. (Yürütücü)
2021 - 2022
2021 - 2022İngilizce Akademik Yazım Teamül ve Normları Konusunda Çevrimiçi Bir Mesleki Gelişim Modelinin Geliştirilmesi ve Modelin Değerlendirilmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
YAĞIZ O. (Yürütücü), KAYA F.
2021 - 2022
2021 - 2022İngilizce Akademik Yazım Teamül ve Normları Konusunda Çevrimiçi Bir Mesleki Gelişim ModelininGeliştirilmesi ve ModelinDeğerlendirilmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
Kaya F., Yağız O. (Yürütücü)
2019 - 2019
2019 - 2019Araştırma Metodolojisi Eğitim ve Uygulama Ofisinin Kurulumu Kapsamında Eğitim Faaliyetlerinin Düzenlenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
KILIÇ BAYGUTALP N. (Yürütücü), BİLGİN Ö. C., ERCİŞ M. S., ÇAYIR Y., YAĞIZ O., YAĞANOĞLU A. M., et al.
2015 - 2017
2015 - 2017İLETİŞİMSEL DİL EĞİTİMİNDEN ÖTE: YARATICI DRAMA YOLUYLA KÜLTÜRLERARASI YETERLİLİĞİ ARTIRMA
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
YAĞIZ O. (Yürütücü), ÖTÜGEN R.
Bilimsel Danışmanlıklar
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorDiğer
Atatürk Üniversitesi Araştırma Metodolojisi Eğitim Ve Uygulama Ofisi Koordinatörlüğü
Atatürk Üniversitesi, Türkiye
Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler
Mayıs 2021
Mayıs 2021English Academic Writing Conventions and Norms
Sosyal Faaliyet Organizasyonu
Yağız O.
Erzurum, Türkiye
Nisan 2021
Nisan 2021