Eğitim Bilgileri
2003 - 2009
2003 - 2009Doktora
Atatürk Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
2000 - 2003
2000 - 2003Yüksek Lisans
Atatürk Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
1995 - 1999
1995 - 1999Lisans
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Türkiye
Yaptığı Tezler
2009
2009Doktora
Projeye dayalı öğrenme yaklaşımının fen bilgisi öğretmen adaylarının bilim ve teknolojinin doğası anlayışlarına ve bilimsel süreç becerilerine etkisi
Atatürk Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı
2003
2003Yüksek Lisans
Öğretmen adaylarının bilim anlayışları ve "fen, teknoloji ve toplum" dersinin bu anlayışlara etkisi
Atatürk Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Kimya Eğitimi
Ortaöğretim Alan Öğretmenliği
Ortaöğretim Fen ve Mat. Alanları Öğretmenliği
Akademik Unvanlar / Görevler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorProf. Dr.
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
2017 - 2023
2017 - 2023Doç. Dr.
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
2009 - 2017
2009 - 2017Dr. Öğr. Üyesi
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
2003 - 2009
2003 - 2009Araştırma Görevlisi
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Yönetimsel Görevler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorBirim Kalite Komisyonu Üyesi
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorProgram Akreditasyonu-Özdeğerlendirme Komisyonu Üyesi
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
2012 - Devam Ediyor
2012 - Devam EdiyorMevlana Değişim Programı Kurum Koordinatörü
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
2012 - Devam Ediyor
2012 - Devam EdiyorMevlana Değişim Programı Bölüm Koordinatörü
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Akademi Dışı Deneyim
2008 - 2009
2008 - 2009Ziyaretçi Araştırmacı
University of Illinois at Urbana-Champaign
1999 - 2003
1999 - 2003Sınıf Öğretmeni
Milli Eğitim Müdürlüğü, Erzurum Milli Eğitim Müdürlüğü, İlköğretim Okulları
1999 - 2003
1999 - 2003Öğretmen
MEB
Verdiği Dersler
Yönetilen Tezler
2020
2020Yüksek Lisans
Ters yüz sınıf modelinin stereokimya kavramlarının öğrenilmesine ve bilimsel modeller ile ilgili anlayışlara etkisi
Çelik S. (Danışman)
T.ÖZDEMİR(Öğrenci)
Verdiği Kurs ve Eğitimler
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2024
2024A Systematic Review on Augmented Reality Supported Flipped Classrooms Studies
AYGÜN E. B., ÇELİK S.
INTERNATIONAL JOURNAL OF HUMAN-COMPUTER INTERACTION , 2024 (SCI-Expanded)
2008
2008An exploratory study on the perspectives of prospective computer teachers following project-based learning
KARAMAN S., ÇELİK S.
INTERNATIONAL JOURNAL OF TECHNOLOGY AND DESIGN EDUCATION , cilt.18, sa.2, ss.203-215, 2008 (SCI-Expanded)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2023
2023Akademisyenlerin Karma Yöntem Kalite Standartlarına Yönelik Farkındalıklarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
İSPİR B., ÇELİK S., YILDIZ A.
Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi , cilt.12, sa.3, ss.638-652, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
2022Representation of Nature of Science in Chemistry Textbooks: Employing Reconceptualized Family Resemblance Approach as a Framework
ÇELİK S., Karatas F. O.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION , cilt.37, sa.3, ss.1200-1212, 2022 (ESCI)
2022
2022Flipped classrooms: Designed and implemented with colleagues collaboration
Erol T., ÇELİK S.
JOURNAL OF UNIVERSITY TEACHING AND LEARNING PRACTICE , cilt.19, sa.3, 2022 (ESCI)
2022
2022Primary School Students' Images of Scientists and the Sources of These Images.
Aygun E. B., Celik S.
International Journal of Progressive Education , cilt.18, ss.194-209, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
2022Enriching Pre-Service Teacher Education with Keeping Learning Journals.
Karatas F. Ö., Cengiz C., Çelik S.
Journal of Science Learning , cilt.5, ss.291-300, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
2022Perception and Reality: Two Dimensions of Scientific Literacy Measures
Karataş F. Ö., Orçan F., ÇELİK S., Uludüz Ş. M., Bektaş B. T., Akaygün S.
Journal of Turkish Science Education , cilt.19, sa.1, ss.129-143, 2022 (Scopus)
2021
2021Challenge accepted: Experiences of turkish faculty members at the time of emergency remote teaching Sprejet izziv: Izkušnje turških akademikov med poučevanjem na daljavo v izrednih razmerah
Karataş F. Ö., Akaygun S., ÇELİK S., Kokoç M., Nur Yılmaz S.
Center for Educational Policy Studies Journal , cilt.11, sa.Sp.Issue, 2021 (Scopus)
2020
2020Changes in nature of science understandings of preservice chemistry teachers in an explicit, reflective, and contextual nature of science teaching
ÇELİK S.
International Journal of Research in Education and Science , cilt.6, sa.2, ss.315-326, 2020 (Scopus)
2017
2017Pedagogical Problems Encountered by Teachers and Students in Technology-Enhanced Learning Environments: A Case of FATIH Project
ÇELİK S., Karakus T., KURŞUN E., GÖKTAŞ Y., ÖZBEN M.
JOURNAL OF EDUCATION AND FUTURE-EGITIM VE GELECEK DERGISI , sa.12, ss.67-83, 2017 (ESCI)
2015
2015Açık ve Yansıtıcı Yaklaşımla Bilimin Doğası Öğretiminin Lisansüstü Öğrencilerinin Bilimin Doğası Anlayışlarına Etkisi
ÇELİK S.
Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi , ss.125-148, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
2015Relationship Between Pre Service Teachers Views of Nature of Science and Their Study Subjects
ÇELİK S., KARATAŞ F. Ö.
Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.23, ss.755-772, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
2015Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bilimsel Modeller İle İlgili Anlayışları
ÇELİK S.
Erzincan Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi , cilt.8, ss.9-26, 2015 (Hakemli Dergi)
2014
2014Chemical Literacy Levels of Science and Mathematics Teacher Candidates
ÇELİK S.
AUSTRALIAN JOURNAL OF TEACHER EDUCATION , cilt.39, sa.1, 2014 (ESCI)
2012
2012The Influence of an Activity Based Explicit Approach on the Turkish Prospective Science Teachers Conceptions of the Nature of Science
ÇELİK S., BAYRAKÇEKEN S.
Australian Journal Of Teacher Education , cilt.37, ss.75-95, 2012 (Scopus)
2008
2008Fen öğretimi programlarındaki etkinliklerin rubrik kullanılarak bilimin doğası açısından değerlendirilmesi
AĞGÜL YALÇIN F., BAYRAKÇEKEN S., CANPOLAT N., ÇELİK S.
Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi , ss.233-245, 2008 (Hakemli Dergi)
2006
2006The Effect of a Science Technology and Society Course on Prospective Teachers Conceptions of the Nature of Science
ÇELİK S., BAYRAKÇEKEN S.
Research in Science and Technological Education , cilt.24, ss.255-273, 2006 (Hakemli Dergi)
2005
2005Aktif Öğrenme Stratejileri Üzerine bir Derleme Çalışması
ÇELİK S., ŞENOCAK E., BAYRAKÇEKEN S., TAŞKESENLİGİL Y., DOYMUŞ K.
Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi , ss.155-185, 2005 (Hakemli Dergi)
2005
2005İlköğretim Öğretmenlerinin Motivasyonları Farklılıkların ve Sorunların Araştırılması
BARLI Ö., BİLGİLİ B., ÇELİK S., BAYRAKÇEKEN S.
Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.5, ss.391-419, 2005 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
2021
2021Kimya Öğretmenlerinin Acil Uzaktan Öğretim Deneyimleri
Akaygün S., Çelik S., Karataş F. Ö.
7. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 24 - 26 Eylül 2021, ss.14-15
2021
2021Kimya Ders Kitaplarında Aile Benzerliği Yaklaşımına Göre Bilimin Doğasına Yapılan Atıflar
Çelik S., Karataş F. Ö.
7. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 24 - 26 Eylül 2021, ss.15-20
2019
2019Türk Toplumunun Bilimsel Okuryazarlık Düzeyinin ÇeşitliDeğişkenler Açısından Değerlendirilmesi: Karadeniz Bölgesi Örneği
KARATAŞ F. Ö., TURAN BEKTAŞ B., Uludüz Ş. M., ORÇAN F., ÇELİK S., AKAYGÜN S.
Uluslararası 100. Yıl Eğitim Sempozyumu, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2019
2019
2019Uzmanlara göre 21. Yüzyılda Bilimsel Okur-Yazar Bireylerin Sahip Olması Gereken Kimya Kavramları
KARATAŞ F. Ö., ÇELİK S., AKAYGÜN S., ORÇAN F., TURAN BEKTAŞ B.
VI. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019
2019
2019Türk Toplumunun Bilimsel Okuryazarlık Düzeyinin Çeşitli Değişkenler Açısından Değerlendirilmesi: Pilot Uygulamadan Yansımalar
KARATAŞ F. Ö., TURAN BEKTAŞ B., ORÇAN F., ÇELİK S., AKAYGÜN S.
XII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, İzmir, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2019
2019
2019Bilimsel Okuryazarlığın Bir Alt Boyutu Olarak Sosyobilimsel Konuların Belirlenmesi: Delphi Tekniği
KARATAŞ F. Ö., TURAN BEKTAŞ B., ÇELİK S., ORÇAN F., AKAYGÜN S.
Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2019
2018
2018Bilimsel Okuryazarlık Ölçeği Geliştirme Sürecinde Öğretmen Adaylarının Görüşlerinin Değerlendirilmesi
TURAN BEKTAŞ B., KARATAŞ F. Ö., ORÇAN F., ÇELİK S., YILMAZ P., AKAYGÜN S., et al.
13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi’nde (UFBMEK-2018), Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018
2018
2018Redefining scientific literacy in the 21th century: Comparison of expert opinions
KARATAŞ F. Ö., TURAN BEKTAŞ B., YILMAZ P., CENGİZ C., ORÇAN F., AKAYGÜN S., et al.
27th International Conference of Educational Sciences, 18 - 22 Nisan 2018
2017
2017Determining the Principal Aspects of Scientific Literacy: A Delphi Study
KARATAŞ F. Ö., AKAYGUN S., CENGİZ C., ORÇAN F., TURAN BEKTAŞ B., ÇELİK S., et al.
9th International Conference for Theory and Practice in Education, 26 - 27 Kasım 2017
2017
2017İşbirlikli öğrenme yönteminin 9. Sınıf öğrencilerinin başarıları üzerindeki etkisinin belirlenmesi: Kimyasal türler arası etkileşimler konusu örneği
KARATAŞ F. Ö., ÇELİK S., CENGİZ C., KARAKURT C., YURTSEVEN A.
5. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Türkiye, 7 - 09 Eylül 2017
2016
2016What do pre service elemantary school teachers think about keeping journals
KARATAŞ F. Ö., Cengiz C., ÇELİK S.
International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology, Bodrum, Türkiye, 19 - 22 Mayıs 2016
2015
2015Modellerin Doğasının Doğrudan Öğretiminin Öğrencilerin Kimyasal Bağ Modellerini Anlamalarına Etkisi
Çelik S., Karataş F. Ö.
27. Ulusal Kimya Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 23 - 28 Ağustos 2015
2015
2015Relationship Between Pre Service Teachers Views of Nature of Science and Their Study Subjects
Çelik S., Karataş F. Ö.
The National Association for Research in Science Teaching 2015 Annual International Conference, Illinois, Amerika Birleşik Devletleri, 11 - 13 Nisan 2015
2014
2014Fen Bilgisi O g retmen Adaylarının Bilimsel Modeller İle İlgili Anlayışları
Çelik S., Pınarbaşı T.
XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014
2007
2007Üniversite öğrencilerinin genel kimya konularını kavramsal öğrenme düzeyleri.
ÇELİK S., CANPOLAT N., PINARBAŞI T., SÖZBİLİR M., BAYRAKÇEKEN S.
1. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2007
2004
2004The prospective teachers’ views of the nature of science and effectiveness of ‘science, technology and society’ course on these views
ÇELİK S., BAYRAKÇEKEN S., SÖZBİLİR M.
7th Conference of Earlie’s JURE (Research from Theory to Practice), İstanbul, Türkiye, 5 - 09 Temmuz 2004, ss.38
Kitap & Kitap Bölümleri
2021
2021Karma yöntem araştırmalarına giriş (3. Baskı)
Göktaş Y., Çelik S., Acar İ. H., Sözbilir M. (Editör)
Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2021
2021
2021Karma Yöntem Araştırmalarına Girişi (3. Baskı)
SÖZBİLİR M., GÖKTAŞ Y., ÇELİK S., ACAR İ. H.
Pegem Akademi, Ankara, 2021
2021
2021Karma Yöntem Araştırmasını Yürütmek için Gerekli Olan Beceriler
Çelik S.
Karma Yöntem Araştırmalarına Giriş, Mustafa Sözbilir, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2021
2019
2019Karma yöntem araştırmalarına giriş (2.Baskı)
Sözbilir M., Çelik S., Göktaş Y., Acar İ. H.
Pegem Akademi, Ankara, 2019
2019
2019Karma yöntem araştırmalarına giriş (2.Baskı)
SÖZBİLİR M., ÇELİK S., GÖKTAŞ Y., ACAR İ. H.
Pegem Akademi, Ankara, 2019
2019
2019Karma Yöntem Araştırmalarına Giriş (2. Baskı)
Göktaş Y., Çelik S., Acar İ. H., Sözbilir M. (Editör)
Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2019
2019
2019Bilgi ve Bilgi Türleri
Çelik S.
Araştırma Yöntem ve Teknikleri-I, Selçuk Karaman, Editör, Atatürk Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi, Erzurum, ss.1-19, 2019
2017
2017Karma Yöntem Araştırmalarına Girişi
Göktaş Y., Çelik S., Acar İ. H., Sözbilir M. (Editör)
Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2017
2017
2017Karma Yöntem Çalışmasını Tasarlama Adımları
ÇELİK S.
Karma Yöntem Araştırmalarına Giriş, Mustafa Sözbilir, Editör, Pegem Akademi, 2017
2017
2017Karma Yöntem Araştırmalarının Temel Özellikleri
ÇELİK S.
Karma Yöntem Araştırmalarına Giriş, Mustafa Sözbilir, Editör, Pegem Akademi, 2017
2017
2017Karma Yöntem Çalışmasının Niteliğini Değerlendirme
ÇELİK S.
Karma Yöntem Araştırmalarına Giriş, Mustafa Sözbilir, Editör, Pegem Akademi, 2017
2017
20175E Öğrenme Modeli ve Kimya Öğretimindeki Uygulamaları
AĞGÜL YALÇIN F., İCLAL A., CANPOLAT N., BAYRAKÇEKEN S., ÇELİK S., KARAMAN S.
Kimya Öğretimi, Alipaşa Ayas Mustafa Sözbilir, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.301-323, 2017
2017
20175E Öğrenme Modeli ve Kimya Öğretimindeki Uygulamaları
AĞGÜL YALÇIN F., Akpınar İ. A., CANPOLAT N., BAYRAKÇEKEN S., ÇELİK S., KARAMAN S.
Kimya Öğretimi, Alipaşa Ayas, Mustafa Sözbilir, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.219-239, 2017
2016
2016Bilim Anlayışları ve Nitel Araştırma Yaklaşımı
ÇELİK S.
Araştırma Yöntem ve Teknikleri II, Selçuk Karaman, Editör, Atatürk Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları, Erzurum, ss.1-16, 2016
2016
2016Nitel Veri Analizi
ÇELİK S.
Araştırma Yöntem ve Teknikleri II, Selçuk Karaman, Editör, Atatürk Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları, Erzurum, ss.1-15, 2016
2015
2015Maddenin Sıvı Hali
ÇELİK S.
Kimya Kavramlar ve Problemler, Suat Ünal, Editör, Nobel, Ankara, ss.185-204, 2015
Desteklenen Projeler
2023 - 2025
2023 - 2025Aile Benzerliği Yaklaşımına Dayalı Olarak Bilimin Doğası Öğretimi Modülünün Geliştirilmesi, Uygulanması ve Değerlendirilmesi
TÜBİTAK Projesi
Çelik S. (Yürütücü)
2022 - 2024
2022 - 2024Aile Benzerliği Yaklaşımı Temelli Öğretim Etkinliklerinin 6 Sınıf Öğrencilerinin Bilimin Doğası Anlayışlarına Yansımalarının Araştırılması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
ÇELİK S. (Yürütücü), GERNİ H.
2016 - 2020
2016 - 2020TÜRK TOPLUMUNUN BİLİMSEL OKURYAZARLIK DÜZEYİNİN BELİRLENMESİ
TÜBİTAK Projesi
Çelik S., Karataş F. Ö.(Yürütücü), Akaygün S.
2007 - 2009
2007 - 2009Orta öğretim ve yüksek öğretim düzeyinde kimya öğretimi için yapılandırmacı yaklaşıma uygun aktif öğrenme etkinliklerinin hazırlanması uygulanması ve değerlendirilmesi
TÜBİTAK Projesi
Bayrakçeken S., Canpolat N. (Yürütücü), Çelik S.
2003 - 2003
2003 - 2003Proje Tabanlı Fen Teknoloji ve Toplum Öğretminin Öğretmen Adaylarının Bilimin Doğası Anlayışlarına Etkisi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
Çelik S., Bayrakçeken S. (Yürütücü)
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2012 - Devam Ediyor
2012 - Devam EdiyorAustralian Journal of Teacher Education
Yayın Kurul Üyesi
Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler
2015 - 2016
2015 - 2016The National Association for Research in Science Teaching
Üye
Bilimsel Hakemlikler
Mayıs 2021
Mayıs 2021TÜBİTAK Projesi
2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı, Atatürk Üniversitesi, Türkiye
Şubat 2020
Şubat 2020Australian Journal of teacher education
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Burslar
2008 - 2009
2008 - 2009Tübitak Doktora Aşaması Yurtdışı Bursu
TÜBİTAK
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (WOS): 28
h-indeksi (WOS): 3
Jüri Üyelikleri
Mayıs-2021
Mayıs 2021Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği - Atatürk Üniversitesi
Şubat-2021
Şubat 2021Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği - Atatürk Üniversitesi
Haziran-2020
Haziran 2020Tez Savunma (Doktora)
Tez Savunma (Doktora) - Atatürk Üniversitesi
Eylül-2019
Eylül 2019Tez Savunma (Doktora)
Tez Savunma (Doktora) - Atatürk Üniversitesi
Aralık-2017
Aralık 2017Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği - Atatürk Üniversitesi
Ağustos-2017
Ağustos 2017Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği - Atatürk Üniversitesi
Aralık-2016
Aralık 2016Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği - Atatürk Üniversitesi
Aralık-2015
Aralık 2015Tez Savunma (Doktora)
Tez Savunma (Doktora) - Atatürk Üniversitesi
Şubat-2011
Şubat 2011Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği - Atatürk Üniversitesi
Haziran-2010
Haziran 2010