Thesis Type: Postgraduate
Institution Of The Thesis: Ataturk University, İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi, Yönetim Bilişim Sistemleri, Turkey
Approval Date: 2022
Thesis Language: Turkish
Student: Mustafa KUK
Supervisor: Mustafa Keskinkılıç
Abstract:
Çalışmada dijital dönüşüm kavramı ele alınmış ve dijital
dönüşümün eğitim alanındaki etkileri incelenmiştir. Çalışmanın yapıldığı
dönemin COVID-19 Pandemisi sürecine denk gelmesi nedeniyle COVID-19 Pandemisi
sürecinin başlangıcı ve eğitim için alınan aksiyonlara kısa bir şekilde
değinilmiştir. Eğitim ve dijitalleşme kavramları ülkemizde Eğitim Bilişim Ağı
(EBA) çatısı altında birleşmektedir. Çalışmanın uygulama bölümünde Eğitim
Bilişim Ağı’nın kullanımının farkındalık düzeyinin ölçülmesi amaçlanmıştır.
Araştırma örneklemi Erzurum ilinde görev yapan 11.357
öğretmen olarak belirlenmiştir. Veri toplama işlemleri nicel veri toplama
yöntemlerinden anket yöntemi ile gerçekleştirilmiş ve Aztekin (2020) tarafından
geliştirilen “Öğretmenlerin Eğitim Bilişim Ağı (EBA) Farkındalık Düzeylerini
Belirleme Ölçeği” kullanılmıştır. Ölçek analizlerinde tanımlayıcı istatistikler
ve araştırma soruları bölümünde frekans analizi, hipotezlerin analizi için ise T-Testi,
Tek-Yönlü ANOVA testi yöntemleri kullanılmıştır. Çalışma sonucunda EBA
farkındalık düzeyinin “iyi” seviyede olduğu tespit edilmiştir. Elde edilen
diğer sonuçlar bağlamında önerilerde bulunulmuştur.
Anahtar Kelimeler:
Yönetim Bilişim Sistemleri, Dijital Dönüşüm, Eğitim, Eğitim Teknolojileri, EBA