Eğitim Bilgileri
1991 - 1998
1991 - 1998Bütünleşik Doktora
Johannes Gutenberg Universitaet Mainz, Efachbereich 05 – Philosophie Und Philologie, Dogu Bilimleri Ve Sosyoloji, Almanya
Yaptığı Tezler
1998
1998Doktora
Der Umwandlungsprozess vom Kalifat zur Dynastie. Regierungspolitik und Religion beim ersten Umayyadenherrscher Muawiaya Ibn Abi Sufyan
Johannes Gutenberg Universitaet Mainz, Fachbereich 05 – Philosophie Und Philologie , Dogu Bilimleri Ve Sosyoloji
Yabancı Diller
B1 Orta
B1 OrtaFransızca
B2 Orta Üstü
B2 Orta ÜstüFarsça
C1 İleri
C1 İleriAlmanca
C1 İleri
C1 İleriArapça
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
2019
2019SPSS Veri Analizi
Eğitim Yönetimi ve Planlama
Atatürk Üniversitesi
2008
2008Yüksekokul Pedegojik Formasyon
Eğitim Yönetimi ve Planlama
Institut für Wissenschaft und Bildungsforschung Bielefelld
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Sosyoloji
Eğitim
Eğitim Bilimleri
Eğitimin Sosyal ve Tarihi Temelleri
Akademik Ünvanlar / Görevler
2017 - Devam Ediyor
2017 - Devam EdiyorProf. Dr.
Atatürk Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Sosyoloji
Yönetimsel Görevler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorMYO Müdürü
Atatürk Üniversitesi
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorProgram Değerlendirme Kurulu Üyesi
Atatürk Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Sosyoloji
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorSenato Üyesi
Atatürk Üniversitesi
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorAnabilim Dalı Akademik Kurul Üyesi
Atatürk Üniversitesi
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorEğitim ve Müfredat Kurulu üyesi
Atatürk Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Sosyoloji
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorPerformans Değerlendirme Komisyonu Üyesi
Atatürk Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Sosyoloji
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorBölüm Akademik Teşvik Değerlendirme Komisyonu Üyesi
Atatürk Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Sosyoloji
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorMeslek Yüksekokulu Kurulu Üyesi
Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu
2017 - Devam Ediyor
2017 - Devam EdiyorErasmus Programı Kurum Koordinatörü
Atatürk Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Sosyoloji
2017 - Devam Ediyor
2017 - Devam EdiyorAnabilim Dalı Akademik Kurul Üyesi
Atatürk Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Sosyoloji
2014 - 2017
2014 - 2017Yüksekokul Yönetim Kurulu Üyesi
Atatürk Üniversitesi
Verdiği Dersler
Doktora
Değerler Sosyolojisi
Ortadoğuda Toplum ve Siyaset
Değerler Sosyolojisi
Değerler Sosyolojisi
Ortadoğuda Toplum ve Siyaset
Değerler Sosyolojisi
Yüksek Lisans
Müslüman Bilim ve Fikir İnsanlarında Toplumsal Yapı ve Değişim Düşüncesi
Kültür Sosyolojisi, Klasik Metinler ve Muasır Tartışmalar
Göç Sosyoloji
Eğitim ve Toplum İlişkisi
Kültür Sosyolojisi. Klasik Metinler ve Muasır Tartışmalar
Göç Sosyolojis.
Göç Sosyolojisi
Lisans
Türkiyede Göç Sorunu
Türkiye'de Göç Sorunu
Din Sosyolojisi
Toplumsal Ekoloji
Ahlak Sosyolojisi
Sosyal Hizmete Giriş
Eğitim Sosyolojisi
Eğitim Sosyolojisi
Eğitim Sosyolojis
Din Sosyolojis
Ahlak Sosyolojisi
Toplumsal Ekoloji
Öğretmenlik Uygulaması
Sosyal Hizmete Giriş
Sosyal Hizmete Giriş
Sosyal Hizmete Giriş
Türkiyede Göç Sorunu
Toplumsal Ekoloji
Eğitim Sosyolojisi
Ahlak Sosyolojisi
Sosyal Hizmete Giriş
Sosyal Sorunlar
Sosyal Bilimlerde Araştrıma Yöntemleri II
Sosyal Hizmete Giriş
Sosyal Sorunlar
Sosyal Sorunlar
Yönetilen Tezler
Devam ediyor
Devam ediyorYüksek Lisans
Transhümanizm ve Yeni Toplumsal Ahlak
Polat M. (Danışman)
M.ZAHİD(Öğrenci)
2023
2023Doktora
Iğdır Caferilerinin Mezhebî Kimlik Algı ve Yönelimleri: Konuya Din ve Kültür Sosyoloji Bağlamında Bir Yaklaşım
Polat M. (Danışman)
N.MORKOÇ(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Erzurum İlinde İkamet Eden Zorunlu Eğitime Tabi Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Eğitim Sorunları
Polat M. (Danışman)
T.MUĞLU(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
Cinsel İstismar Mağduru Çocuklara Yönelik Sosyal Hizmet Uygulamaları: Amerika Birleşik Devletleri-Türkiye Karşılaştırması
Polat M. (Danışman)
A.AKER(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
Değerler eğitiminin madde bağımlılığından korunma ve kurtulma öz-yeterliğine etkisi
Polat M. (Danışman)
E.KULANŞİ(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
Zusammenhang zwischen Religi}ısitrit und Stressverarbeitung an einer Stichprobe der in Osnabriick und Umgebung lebenden Muslime - eine empirische (Jntersuchung
Polat M.
D.Yıldırım(Öğrenci)
Makaleler
2024
20241. Coronavirus and Religiosity: Explained on the Basis of the Statements of Religious Muslim
URHAN A., POLAT M.
Doğu Esintileri , cilt.2024, sa.20, ss.16-24, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20242. Individual and Social Perfection in Islamic Thought
POLAT M.
Current Perspectives in Social Sciences, , cilt.28, sa.2, ss.210-218, 2024 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2023
20231. Diasporada Müslüman Olmak: Almanya Örneği
POLAT M.
Ege 10. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, İzmir, Türkiye, 22 - 24 Mart 2023, cilt.1, ss.699-705, (Tam Metin Bildiri)
2023
20232. Türkiye ve Almanya’daki Müslüman Üniversite Öğrencilerinde İslamofobi Algısı
POLAT M.
Ege 10. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, İzmir, Türkiye, 22 - 24 Mart 2023, cilt.1, ss.707-714, (Tam Metin Bildiri)
2021
20213. Sanal Gerçeklik ve Ahlak: Sanal Toplumda Ahlak Dönüşüm Süreci
Polat M.
Ulusal Toplum ve Değişme Kongresi Özet Bildiriler, Erzurum, Türkiye, 2 - 04 Haziran 2021, ss.77, (Özet Bildiri)
2021
20214. Ortadoğu Kökenli Yabancı Öğrencilerin Müşterek Kimlik Algısı: Atatürk Üniversitesi Örneği
Polat M.
Ulusal Toplum ve Değişme Kongresi Özet Bildiriler, Erzurum, Türkiye, 2 - 04 Haziran 2021, ss.75, (Özet Bildiri)
0
05. Fiqh-Kompetenz der Imame
POLAT M.
Imamausbildung in Deutschland. Islamische Theologie im europäischen Kontext, Almanya, ss.229, (Tam Metin Bildiri)
0
06. Das Bild des Islam in Deutschland und seine Bedeutung für die Integration
POLAT M.
Religionen in Migration: Grenzüberschreitung als Aufforderung zum Dialog, Almanya, ss.203, (Tam Metin Bildiri)
0
07. Die Islamisch-wissenschaftlichen Disziplinen als Komponente der Ausbildung von islamischen Religionslehrern und dazugehörige religionspädagogische Überlegungen
POLAT M.
Den Koran zu lesen genügt nicht!“. Fachliches Profil und realer Kontext für ein neues Berufsfeld. Auf dem Weg zum islamischen Religionsunterricht, Almanya, ss.93, (Tam Metin Bildiri)
0
08. Menschenbild und Menschenbildung im Islam. Eine pa¨dagogische Diskussion anhand der Analyse ausgewählter Kerncurricula für den Islamischen Religionsunterricht im Sekundarbereich I in Deutschland
POLAT M.
Aufbruch zu neuen Ufern. Aufgaben, Almanya, ss.159, (Tam Metin Bildiri)
2019
20199. ALMANYA’DAKİ GÖÇMEN KÖKENLİ MÜSLÜMAN GÖÇMENLERDE DİNİ KİMLİK ALGISI
POLAT M.
AL -FARABİ 4. ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, Erzurum, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2019, ss.652-660, (Tam Metin Bildiri)
2019
201910. GÜNÜMÜZ TOPLUM GERÇEKLİĞİ BAĞLAMINDA FARABİ’NİN “ERDEMLİ TOPLUM” DÜŞÜNCESİNİN ANLAMLANDIRILMASI
POLAT M.
AL -FARABİ 4. ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, Erzurum, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2019, ss.661-665, (Tam Metin Bildiri)
2016
201611. Spiritualität im islamischen Religionsunterricht
POLAT M.
W3 Professur für Islamisch-Religiöse Studien, Erlangen, Almanya, 12 Mayıs 2016
2015
201512. Menschenbild im islamischen Denken und seine Bedeutung für Islamische Theologie İslamda İnsan Tasavvuru ve Bunun İslam Din Eğitimdeki Önemi
POLAT M.
Aufbruch zu neuen Ufern: Aufgaben, Problemlagen und Propfile einer islamischen Religionspädagogik im europäiischen Kontext (Yeni Ufuklara Doğru: Avrupa Bağlamında İslam Din Eğitiminin Görev, Problem ve Profilleri), Giessen, Almanya, 17 - 19 Eylül 2015, (Tam Metin Bildiri)
2015
201513. Muawiya Ibn Abu Sufyan und Gründung der Umayyadendynastie Muawiya Ibn Abu Sufyan ve Emeviler Hanedanlığının Kuruluşu
POLAT M.
Vortrag an der Professur für Islamische Theologie und Ihre Didaktik, Giessen, Almanya, 17 Kasım - 17 Eylül 2015, (Tam Metin Bildiri)
2015
201514. Din ve Ahlak Eğitiminde Oyun veya Öğrenmeyi Oyuna Çevirmek
POLAT M.
1. Türk Dünyası Çocuk Oyun ve Oyuncakları Uluslararası Kurultayı, Eskişehir, Türkiye, 14 - 17 Mayıs 2015, (Tam Metin Bildiri)
2015
201515. Ortadoğu Güncelinde Toplum Mezhep ve Siyaset Bileşkesi
POLAT M.
Ortadoğuda Güncel Meseleler ve Mezheplerarası Diyalog: Mezheplerarsı Yakınlaşma ve Tanışma Uluslararsı Konferansı, Eskişehir, Türkiye, 30 Nisan - 01 Mayıs 2015, (Tam Metin Bildiri)
2015
201516. Sufitisch philosophische Beschreibung der Stufen der Religiösität bzw Moralität Tasavuf Felsefesi Bakış Acısından Dindarlık ve Ahlakilik Merteberlerinin Açıklanışı
POLAT M.
Synergien Endecke - Unterschiede Erforschen: Deutsch-Türkische Workshop zur Islamischen Religionspädagogik (Sinerjiyi Keşfetmek - Farklılıkları Araştırmak: Alman-Türk Din Eğitimi Çalıştayı), Tübingen, Almanya, 8 - 09 Ocak 2015, (Tam Metin Bildiri)
2014
201417. Bir Medeniyet İddiası ve İmkânı Olarak Eğitim: Konuya Devlet, İnsan ve Toplum Düşüncesi Bağlamında Bir Yaklaşım
POLAT M.
I. Eğitim Kongresi, Antalya, Türkiye, 28 - 30 Kasım 2014, ss.68-71, (Tam Metin Bildiri)
2014
201418. Geçmişten Günümüze Göç ve Göçmenlik
POLAT M.
Türkiye-Almanya Araşından Göçte Devamlılık ve Değişim, Eskişehir, Türkiye, 15 - 16 Mayıs 2014, (Tam Metin Bildiri)
2013
201319. : İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmen Adaylarının Sosyal Medya Kullanım Alışkanlığının Değerler Eğitimi Bağlamında Analizi
POLAT M.
Küreselleşme Sürecinde Din Eğitimi. Uluslararası Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 28 - 30 Kasım 2013, ss.7-28, (Tam Metin Bildiri)
2012
201220. Okul Öncesi Eğitim ve Din Eğitiminin Bu Eğitimdeki Yeri
POLAT M.
Kütahya Eğitim Çalıştayı, Kütahya, Türkiye, 21 - 22 Eylül 2012, ss.89-94, (Tam Metin Bildiri)
2011
201121. Değerlerin Taşıyıcısı Örnek ve Önder Kişiliklerin Değerler Eğitimi Bağlamındaki Fonksiyonları
POLAT M.
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Değerler Eğitimi Sepozyumu, Eskişehir, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2011, ss.237-238, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2024
20241. Religiosity and Secularization in Changing Times
Polat M. (Editör)
Beltz Juventa, Basel, 2024
2024
20242. Religionen im Zeitalter der Globalisierung
Polat M. (Editör)
Peter Lang Publishing, Inc., Frankfurt, 2024
2024
20243. Religiosity and Secularization in Changing Times: An Introduction
POLAT M., Yildiz E., Donlic J.
Religiosity and Secularization in Changing Times: The Example of Turkey and the Muslim Diaspora in Germany and Austria, POLAT MİZRAP, Yildiz Erol, Donlic Jamin, Editör, Beltz Juventa, Weinheim, ss.7-10, 2024
2024
20244. Identity as Proximity to and Distance from Religion: Muslim Students’ Perceptions of Religious Identity in Turkey and Germany
POLAT M.
Religiosity and Secularization in Changing Times: The Example of Turkey and the Muslim Diaspora in Germany and Austria, POLAT MİZRAP, Yildiz Erol, Donlic Jasmin, Editör, Beltz Juventa, Weinheim, ss.102-124, 2024
2022
20225. Spiritualität als die Kompetenz der Verinnerlichung des Religiösen und Moralischen
Polat M.
Handbuch Islamische Religionspädagogik, E. Aslan, Editör, V&R Verlag, Göttingen, ss.731-750, 2022
2022
20226. Spiritualität als die Kompetenz der Verinnerlichung des Religiösen und Moralischen
POLAT M.
Handbuch Islamische Religionspädagogik, E. Aslan, Editör, V&R unipress | Brill Deutschland GmbH, Göttingen, ss.731-750, 2022
2022
20227. IslamischeFriedenspädagogik
POLAT M.
Handbuch Islamische Religionspädagogik, E. Aslan, Editör, V&R unipress | Brill Deutschland GmbH, Göttingen, ss.751-774, 2022
2021
20218. İslam Dünyasında Sosyal ve Siyasal Hareketlilik Unsuru Olarak Mezhepler
Polat M. (Editör)
Akademisyen Yayınevi Kitabevi, Ankara, 2021
2021
20219. Çocuk Sorunları
POLAT M.
Sosyal Sorunlar, Yener Şişman, Editör, Anadolu Üniversitesi Yayınevi, Eskişehir, ss.178-204, 2021
2021
202110. İSLAM COĞRAFYASINDA İÇTİMAİ VE SİYASİ YAPILANMA UNSURU OLARAK MEZHEPLER
Polat M.
İslam Dünyasında Sosyal ve Siyasal Hareketlilik Unsuru Olarak Mezhepler, Mizrap Polat, Editör, Akademisyen Kitabevi A.Ş., Ankara, ss.3-15, 2021
2020
202012. Prophetengeschischten als "Lehr- und Lernstof"
POLAT M.
İslam Didaktik. Praxishandbuch, Jörg Imran Schröter, Editör, Cornelsen - Almanya, Berlin, ss.210-229, 2020
2019
201913. Sufitisch gepraegte ethische und religiöse Bildung in saekularisierter Gesellschaft: einge religions- und erziehungssoziologische Betrachtung
Polat M.
Religion Bildet. Diversitaet, Puluralitaet, Saekularitaet in der Wissengesellschaft, M. Oberlachner / F. Gmainer-Pranzl / A. Koch, Editör, Nomos Verlag, Berlin, ss.37-52, 2019
2019
201914. Sufitisch geprägte ethische und religiöse Bildung in säkularisierter Gesellschaft: eine religions- und erziehungssoziologische Betrachtung
POLAT M.
Religion Bildet. Diversität, Pluralität, Säkularität in der Wissensgesellschaft, Manfred Oberlechner / Franz Gmainer-Pranzl / Anne Koch, Editör, Nomos, Baden-Baden, ss.37-52, 2019
2017
201715. Toplumsal Yaşam Bilinci Olarak Değer: Konuya Değerler Sosyolojisi ve Eğitim Sosyolojisi Bağlamında Bir Yaklaşım
POLAT M.
Pegem Akademi Kitabevi Yayınları, Ankara, 2017
2017
201716. Toplumsal Yaşam Bilinci Olarak Değer: Konuya Değerler Sosyolojisi ve Eğitim Sosyolojisi Bağlamında Bir Yaklaşım
POLAT M.
Pegem Akademi Kitabevi Yayınları, Ankara, 2017
2017
201717. Toplumsal Yaşam Bilinci Olarak Değer: Konuya Değerler Sosyolojisi ve Eğitim Sosyolojisi Bağlamında Bir Yaklaşım. 2017, Ankara: PegemA.
POLAT M.
PegemA, Ankara, 2017
2017
201718. Menschenbild und Menschenbildung im Islam. Eine pädagogische Diskussion anhand der Analyse ausgewählter Kerncurricula für den Islamischen Religionsunterricht im Sekundarbereich I in Deutschland
POLAT M.
Aufbruch zu neuen Ufern. Aufgaben, Problemlagen und Profile einer Islamischen Religionspädagogik im europäischen Kontext, Sarikaya, Yaşar Bäumer, Franz-Josef, Editör, Waxmann, Münster, ss.159-171, 2017
2016
201619. Islamische religiöse und ethische Bildung in Europa im Zeitalter der medialen Globalisierung
POLAT M.
Islamische Religionspädagogik Leitfragen aus Theorie Empirie und Praxis, Yaşar Sarıkaya, Adem Aygün, Editör, Waxmann Verlag, Münster, ss.287-300, 2016
2014
201420. Umma: Eine Religionssoziologische Betrachtung
POLAT M.
Religion im Zeitalter der Globalisierung: Mit besonderem Fokus auf Kollektivität und Bildung im Islam, Polat M., Editör, Peter Lang, Frankfurt Vd, ss.53-67, 2014
2014
201421. Umma: Eine Religionssoziologische Betrachtung
POLAT M.
Religion im Zeitalter der Globalisierung: Mit besonderem Fokus auf Kollektivität und Bildung im Islam, Polat M., Editör, Peter Lang, Frankfurt Vd, ss.53-67, 2014
2014
201422. İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmen Adaylarının Sosyal Medya Kullanım Alışkanlığının Değerler Eğitimi Bağlamında Analizi
POLAT M.
Küreselleşme Sürecinde Din Eğitimi, Aydın H., Polat M., Editör, Eskişehir Osmangazi Üniversite Yayınları, Eskişehir, ss.7-27, 2014
2014
201423. İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmen Adaylarının Sosyal Medya Kullanım Alışkanlığının Değerler Eğitimi Bağlamında Analizi
POLAT M.
Küreselleşme Sürecinde Din Eğitimi, Aydın H., Polat M., Editör, Eskişehir Osmangazi Üniversite Yayınları, Eskişehir, ss.7-27, 2014
2014
201424. Der Prophet Muhammad als Werte- und Identitätsstifter für die Muslime auf Globaler Ebene: Eine religionspädagogische Betrachtung
POLAT M.
Religion im Zeitalter der Globalisierung: Mit besonderem Fokus auf Kollektivität und Bildung im Islam, Polat M., Editör, Peter Lang, Frankfurt Vd, ss.131-143, 2014
2014
201425. Der Prophet Muhammad als Werte- und Identitätsstifter für die Muslime auf Globaler Ebene: Eine religionspädagogische Betrachtung
POLAT M.
Religion im Zeitalter der Globalisierung: Mit besonderem Fokus auf Kollektivität und Bildung im Islam, Polat M., Editör, Peter Lang, Frankfurt Vd, ss.131-143, 2014
2014
201426. The Importance of Role Models in Terms of Value Acquisition and Tendency
POLAT M.
Theological and Social Perspectives on Islamic Education, Polat M., Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.1-7, 2014
2014
201427. The Importance of Role Models in Terms of Value Acquisition and Tendency
POLAT M.
Theological and Social Perspectives on Islamic Education, Polat M., Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.1-7, 2014
2014
201428. Globalisierung als neue Perspektive und Herausforderung für Religion
POLAT M.
Religion im Zeitalter der Globalisierung: Mit besonderem Fokus auf Kollektivität und Bildung im Islam, Polat M., Editör, Peter Lang, Frankfurt Vd, ss.11-27, 2014
2014
201429. Globalisierung als neue Perspektive und Herausforderung für Religion
POLAT M.
Religion im Zeitalter der Globalisierung: Mit besonderem Fokus auf Kollektivität und Bildung im Islam, Polat M., Editör, Peter Lang, Frankfurt Vd, ss.11-27, 2014
2014
201430. Globalisierung als neue Perspektive und Herausforderung für Religion
POLAT M.
Religion im Zeitalter der Globalisierung: Mit besonderem Fokus auf Kollektivität und Bildung im Islam, Mizrap Polat, Editör, Peter Lang, Frankfurt, ss.11-27, 2014
2013
201331. Çocuk Sorunları
POLAT M.
Sosyal Sorunlar, Şişman Y., Editör, Eskişehir Anadolu Yayınları, Eskişehir, ss.178-204, 2013
2013
201332. Din-Ahlak Öğretiminin Alanı ve Hedefleri
POLAT M.
Düşünen Sınıflar için Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretimi İlkokul 4. Sınıf, ''Tosun C.,Polat M.'', Editör, Pegem Akademi Kitabevi Yayınları, Ankara, ss.5-13, 2013
2013
201333. Küresel Medya Bağlamında Din ve Ahlak Eğitim-Öğretimi
POLAT M.
Küreselleşme Sürecinde Din Eğitimi, ''Polat M., Aydın H.'', Editör, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eskişehir, ss.7-27, 2013
2013
201334. Küresel Medya Bağlamında Din ve Ahlak Eğitim-Öğretimi
POLAT M.
Küreselleşme Sürecinde Din Eğitimi, ''Polat M., Aydın H.'', Editör, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eskişehir, ss.7-27, 2013
2013
201335. Din-Ahlak Öğretiminin Alanı ve Hedefleri
POLAT M.
Düşünen Sınıflar için Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretimi İlkokul 4. Sınıf, ''Tosun C.,Polat M.'', Editör, Pegem Akademi Kitabevi Yayınları, Ankara, ss.5-13, 2013
2013
201336. Çocuk Sorunları
POLAT M.
Sosyal Sorunlar, Şişman Y., Editör, Eskişehir Anadolu Yayınları, Eskişehir, ss.178-204, 2013
2013
201337. Kıssa, Öykü Ve Şiir İle Öğrenme
POLAT M., TOSUN A.
Düşünen Sınıflar için Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretimi İlkokul 4 Sınıf, Cemal Tosun & Mizrap Polat, Editör, Pegem, Ankara, ss.371-390, 2013
2010
201038. Frieden im Koran und seine religionspädagogischen Implikationen. Eine koranexegetische und fachdidaktische Betrachtung,
POLAT M.
Peter Lang Publishing, Inc., Frankfurt Vd, 2010
2010
201039. Frieden im Koran und seine religionspädagogischen Implikationen. Eine koranexegetische und fachdidaktische Betrachtung,
POLAT M.
Peter Lang Publishing, Inc., Frankfurt Vd, 2010
2010
201040. Religiöse Mündigkeit als Ziel des islamischen Religionsunterrichts
POLAT M.
Islamische Theologie und Religionspädagogik. Islamische Bildung als Erziehung zur Entfaltung des Selbst, Polat M., Tosun c., Editör, Peter Lang see Lang, Frankfurt A. M., ss.185-201, 2010
2010
201041. Religiöse Mündigkeit als Ziel des islamischen Religionsunterrichts
POLAT M.
Islamische Theologie und Religionspädagogik. Islamische Bildung als Erziehung zur Entfaltung des Selbst, Polat M., Tosun c., Editör, Peter Lang see Lang, Frankfurt A. M., ss.185-201, 2010
2010
201042. • Religiöse Antwortsuche im islamischen Religionsunterricht als Reaktion auf die Lebensumstände der Gegenwart
POLAT M.
Islamische Theologie und Religionspädagogik. Islamische Bildung als Erziehung zur Entfaltung des Selbst, Polat M., Tosun C., Editör, Peter Lang see Lang, Frankfurt A. M., ss.119-129, 2010
2010
201043. • Religiöse Antwortsuche im islamischen Religionsunterricht als Reaktion auf die Lebensumstände der Gegenwart
POLAT M.
Islamische Theologie und Religionspädagogik. Islamische Bildung als Erziehung zur Entfaltung des Selbst, Polat M., Tosun C., Editör, Peter Lang see Lang, Frankfurt A. M., ss.119-129, 2010
2010
201044. Fıqhkompetenz der Imame
POLAT M.
Imamausbildung in Deutschland Islamische Theologie im europäichen Kontext, Bülent Ucar, Editör, Universitätsverlag Osnabrück bei V R unipress, Göttingen, ss.229-240, 2010
2010
201045. Religiöse Antwortsuche im islamischen Religionsunterricht als Reaktion auf dieLebensumstände der Gegenwart
POLAT M.
Islamische Theologie und Religionspädagogik Islamische Bildung als Erziehung zur Entfaltung des Selbst, Mizrap Polat & Cemal Tosun, Editör, Peter Lang Verlag, Frankfurt, ss.119-129, 2010
2010
201046. Religiöse Mündigkeit als Ziel des islamischen Religionsunterrichts
POLAT M.
Islamische Theologie und Religionspädagogik Islamische Bildung als Erziehung zur Entfaltung des Selbst, Mizrap Polat Cemal Tosun, Editör, Peter Lang Veralg, Frankfurt, ss.185-201, 2010
2010
201047. Religiöse Mündigkeit als Ziel des islamischen Religionsunterrichts
POLAT M.
Islamische Theologie und Religionspädagogik. Islamische Bildung als Erziehung zur Entfaltung des Selbst, Mizrap Polat / Cemal Tosun, Editör, Peter Lang, Frankfurt, ss.185-201, 2010
2008
200848. Die Islamisch-wissenschaftlichen Disziplinen als Komponente der Ausbildung von islamischen Religionslehrern und dazugehörige religionspädagogische Überlegungen
POLAT M.
„Den Koran zu lesen genügt nicht!“. Fachliches Profil und realer Kontext für ein neues Berufsfeld. Auf dem Weg zum islamischen Religionsunterricht. Münster u.a. 2008, s. 93 - 104., Behr, Harry Harun Rohe, Mathias Rohe Schmid, Hans-Jörg Schmid, Editör, Waxmann, Münster, ss.93-104, 2008
2006
200649. Das Bild des Islam in D• eutschland und seine Bedeutung für die Integration
POLAT M.
Religionen in Migration: Grenzüberschreitung als Aufforderung zum Dialog, : 2006 Göttingen, S. 203 - 218., Peter Graf, Editör, V&R unipress, Göttingen, ss.203-218, 2006
1999
199950. Der Umwandlungsprozess vom Kalifat zur Dynastie: Regierungspolitik und Religion beim ersten Umayyadenherrscher Mu?awiya Ibn Abi Sufyan
POLAT M.
Peter Lang Publishing, Inc., Frankfurt Vd, 1999
1999
199951. Der Umwandlungsprozess vom Kalifat zur Dynastie: Regierungspolitik und Religion beim ersten Umayyadenherrscher Mu?awiya Ibn Abi Sufyan
POLAT M.
Peter Lang Publishing, Inc., Frankfurt Vd, 1999
Desteklenen Projeler
2022 - 2023
2022 - 2023Almanyadaki Müslüman Üniversite Öğrencilerinin Dinsel Kimlik Algısı
TÜBİTAK Projesi , 2219 - Yurt Dışı Doktora Sonrası Araştırma Burs Programı
Polat M. (Yürütücü)
2022 - 2023
2022 - 2023Almanyadaki Müslüman Üniversite Öğrencilerinde Kimlik Algısı
TÜBİTAK Projesi , 2219 - Yurt Dışı Doktora Sonrası Araştırma Burs Programı
Polat M. (Yürütücü)
2021 - 2021
2021 - 2021Ulusal Toplum ve Değişme Kongresi Düzenleme Projesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
KARACA N. (Yürütücü), AYDIN S., AKSAKAL E., ŞAHİN A., LALOĞLU P., GÜLSOY S., et al.
2015 - 2016
2015 - 2016Curriculum and Praktice Religious Education in Germany
Diğer Uluslararası Fon Programları
POLAT M. (Yürütücü)
2014 - 2014
2014 - 2014Türkiye Almanya Arasında Göçte Süreklilik ve Değişim
Diğer Uluslararası Fon Programları
POLAT M. (Yürütücü)
2013 - 2013
2013 - 2013Küreselleşme Sürecinde Din Eğitimi
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
POLAT M. (Yürütücü)
2006 - 2008
2006 - 2008Osnabrück Üniversitesi Din Dersi Öğretmeni Yetiştiren Bölümün Bologna Sürecine Uygun Ders Planlanması
Diğer Uluslararası Fon Programları
POLAT M.
2004 - 2008
2004 - 2008Islamischer Religionsunterricht in Deutscher Sprache. Wissenschaftliche Weiterbildung von Lehrerinnen und Lehrern
Diğer Uluslararası Fon Programları
POLAT M.
2006 - 2006
2006 - 2006Çanakkale 19 Mart Üniversitesi ile Osnabrück Üniversitesinin Uluslararası Ortak Yaz Akademisi
Diğer Uluslararası Fon Programları
POLAT M.
2005 - 2005
2005 - 2005Ankara Üniversitesi ile Osnabrück Üniversitesinin Uluslararası Ortak Yaz Akademisi
Diğer Uluslararası Fon Programları
POLAT M.
2005 - 2005
2005 - 2005Religionen in Migration. Grenzüberschreitung als Aufforderung zum Dialog
Diğer Uluslararası Fon Programları
POLAT M. (Yürütücü)
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Ekim 2021
Ekim 2021Atatürk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Eylül 2021
Eylül 2021Atatürk Üniversitesi İlahiyat Tetkikleri Dergisi
ESCI Kapsamındaki Dergi
Mart 2021
Mart 2021Doğu Esintileri
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Ödüller
Burslar
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorTÜBİTAK 2219 Araştırma Bursu
TÜBİTAK
2017 - 2017
2017 - 2017Georg Eckart Institut Stipendium
Üniversite
2015 - 2016
2015 - 2016Yurtdışı Doktora Sonrası Araştırma Bursu
TÜBİTAK
1995 - 1997
1995 - 1997Landes Graduiertenförderung
Üniversite
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (WOS): 8
h-indeksi (WOS): 1
Jüri Üyelikleri
Mart-2022
Mart 2022Doçentlik Sınavı
- Eskişehir Osmangazi Üniversitesi
Ekim-2021
Ekim 2021