Prof. Dr. Mizrap POLAT


Edebiyat Fakültesi, Sosyoloji

Genel Sosyoloji ve Metodoloji Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc), Sosyal Bilimler Genel, Sosyoloji


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Sosyoloji, Eğitim, Eğitim Bilimleri, Eğitimin Sosyal ve Tarihi Temelleri

İş Telefonu: +90 442 231 8045
Web: https://avesis.atauni.edu.tr/mizrap.polat
Ofis: Edebiyat Fakültesi A-317
Posta Adresi: Atatürk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sosyoloji Bölümü Erzurum

Metrikler

Yayın

98

Yayın (WoS)

4

Yayın (Scopus)

2

Atıf (WoS)

8

H-İndeks (WoS)

1

Atıf (Scopus)

8

H-İndeks (Scopus)

1

Atıf (TrDizin)

1

H-İndeks (TrDizin)

1

Atıf (Diğer Toplam)

31

Proje

14

Tez Danışmanlığı

6
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

1991 - 1998

1991 - 1998

Bütünleşik Doktora

Johannes Gutenberg Universitaet Mainz, Efachbereich 05 – Philosophie Und Philologie, Dogu Bilimleri Ve Sosyoloji, Almanya

Yaptığı Tezler

1998

1998

Doktora

Der Umwandlungsprozess vom Kalifat zur Dynastie. Regierungspolitik und Religion beim ersten Umayyadenherrscher Muawiaya Ibn Abi Sufyan

Johannes Gutenberg Universitaet Mainz, Fachbereich 05 – Philosophie Und Philologie , Dogu Bilimleri Ve Sosyoloji

Yabancı Diller

B1 Orta

B1 Orta

Fransızca

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

Farsça

C1 İleri

C1 İleri

Almanca

C1 İleri

C1 İleri

Arapça

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

İngilizce

Sertifika, Kurs ve Eğitimler

2019

2019

SPSS Veri Analizi

Eğitim Yönetimi ve Planlama

Atatürk Üniversitesi

2008

2008

Yüksekokul Pedegojik Formasyon

Eğitim Yönetimi ve Planlama

Institut für Wissenschaft und Bildungsforschung Bielefelld

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Sosyoloji

Eğitim

Eğitim Bilimleri

Eğitimin Sosyal ve Tarihi Temelleri

Akademik Ünvanlar / Görevler

2017 - Devam Ediyor

2017 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Atatürk Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Sosyoloji

Yönetimsel Görevler

2024 - Devam Ediyor

2024 - Devam Ediyor

MYO Müdürü

Atatürk Üniversitesi

2023 - Devam Ediyor

2023 - Devam Ediyor

Program Değerlendirme Kurulu Üyesi

Atatürk Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Sosyoloji

2023 - Devam Ediyor

2023 - Devam Ediyor

Senato Üyesi

Atatürk Üniversitesi

2023 - Devam Ediyor

2023 - Devam Ediyor

Anabilim Dalı Akademik Kurul Üyesi

Atatürk Üniversitesi

2023 - Devam Ediyor

2023 - Devam Ediyor

Eğitim ve Müfredat Kurulu üyesi

Atatürk Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Sosyoloji

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

Performans Değerlendirme Komisyonu Üyesi

Atatürk Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Sosyoloji

2019 - Devam Ediyor

2019 - Devam Ediyor

Bölüm Akademik Teşvik Değerlendirme Komisyonu Üyesi

Atatürk Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Sosyoloji

2018 - Devam Ediyor

2018 - Devam Ediyor

Meslek Yüksekokulu Kurulu Üyesi

Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu

2017 - Devam Ediyor

2017 - Devam Ediyor

Erasmus Programı Kurum Koordinatörü

Atatürk Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Sosyoloji

2017 - Devam Ediyor

2017 - Devam Ediyor

Anabilim Dalı Akademik Kurul Üyesi

Atatürk Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Sosyoloji

2014 - 2017

2014 - 2017

Yüksekokul Yönetim Kurulu Üyesi

Atatürk Üniversitesi

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

Değerler Sosyolojisi

Ortadoğuda Toplum ve Siyaset

Değerler Sosyolojisi

Değerler Sosyolojisi

Ortadoğuda Toplum ve Siyaset

Değerler Sosyolojisi

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Müslüman Bilim ve Fikir İnsanlarında Toplumsal Yapı ve Değişim Düşüncesi

Kültür Sosyolojisi, Klasik Metinler ve Muasır Tartışmalar

Göç Sosyoloji Sürdürülebilir Kalkınma

Eğitim ve Toplum İlişkisi

Kültür Sosyolojisi. Klasik Metinler ve Muasır Tartışmalar

Göç Sosyolojis. Sürdürülebilir Kalkınma

Göç Sosyolojisi Sürdürülebilir Kalkınma

Lisans

Lisans

Türkiyede Göç Sorunu Sürdürülebilir Kalkınma

Türkiye'de Göç Sorunu Sürdürülebilir Kalkınma

Din Sosyolojisi

Toplumsal Ekoloji

Ahlak Sosyolojisi

Sosyal Hizmete Giriş

Eğitim Sosyolojisi

Eğitim Sosyolojisi

Eğitim Sosyolojis

Din Sosyolojis

Ahlak Sosyolojisi

Toplumsal Ekoloji

Öğretmenlik Uygulaması

Sosyal Hizmete Giriş

Sosyal Hizmete Giriş

Sosyal Hizmete Giriş

Türkiyede Göç Sorunu Sürdürülebilir Kalkınma

Toplumsal Ekoloji

Eğitim Sosyolojisi

Ahlak Sosyolojisi

Sosyal Hizmete Giriş

Sosyal Sorunlar

Sosyal Bilimlerde Araştrıma Yöntemleri II

Sosyal Hizmete Giriş

Sosyal Sorunlar

Sosyal Sorunlar

Makaleler

Tümü (2)
TRDizin (1)
Diğer Yayınlar (1)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2023

2023

1. Diasporada Müslüman Olmak: Almanya Örneği

POLAT M.

Ege 10. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, İzmir, Türkiye, 22 - 24 Mart 2023, cilt.1, ss.699-705, (Tam Metin Bildiri)

2023

2023

2. Türkiye ve Almanya’daki Müslüman Üniversite Öğrencilerinde İslamofobi Algısı

POLAT M.

Ege 10. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, İzmir, Türkiye, 22 - 24 Mart 2023, cilt.1, ss.707-714, (Tam Metin Bildiri)

2021

2021

3. Sanal Gerçeklik ve Ahlak: Sanal Toplumda Ahlak Dönüşüm Süreci

Polat M.

Ulusal Toplum ve Değişme Kongresi Özet Bildiriler, Erzurum, Türkiye, 2 - 04 Haziran 2021, ss.77, (Özet Bildiri)

2021

2021

4. Ortadoğu Kökenli Yabancı Öğrencilerin Müşterek Kimlik Algısı: Atatürk Üniversitesi Örneği

Polat M.

Ulusal Toplum ve Değişme Kongresi Özet Bildiriler, Erzurum, Türkiye, 2 - 04 Haziran 2021, ss.75, (Özet Bildiri)

0

0

5. Fiqh-Kompetenz der Imame

POLAT M.

Imamausbildung in Deutschland. Islamische Theologie im europäischen Kontext, Almanya, ss.229, (Tam Metin Bildiri)

0

0

6. Das Bild des Islam in Deutschland und seine Bedeutung für die Integration

POLAT M.

Religionen in Migration: Grenzüberschreitung als Aufforderung zum Dialog, Almanya, ss.203, (Tam Metin Bildiri)

0

0

7. Die Islamisch-wissenschaftlichen Disziplinen als Komponente der Ausbildung von islamischen Religionslehrern und dazugehörige religionspädagogische Überlegungen

POLAT M.

Den Koran zu lesen genügt nicht!“. Fachliches Profil und realer Kontext für ein neues Berufsfeld. Auf dem Weg zum islamischen Religionsunterricht, Almanya, ss.93, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

9. ALMANYA’DAKİ GÖÇMEN KÖKENLİ MÜSLÜMAN GÖÇMENLERDE DİNİ KİMLİK ALGISI

POLAT M.

AL -FARABİ 4. ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, Erzurum, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2019, ss.652-660, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2019

2019

10. GÜNÜMÜZ TOPLUM GERÇEKLİĞİ BAĞLAMINDA FARABİ’NİN “ERDEMLİ TOPLUM” DÜŞÜNCESİNİN ANLAMLANDIRILMASI

POLAT M.

AL -FARABİ 4. ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, Erzurum, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2019, ss.661-665, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

11. Spiritualität im islamischen Religionsunterricht

POLAT M.

W3 Professur für Islamisch-Religiöse Studien, Erlangen, Almanya, 12 Mayıs 2016

2015

2015

12. Menschenbild im islamischen Denken und seine Bedeutung für Islamische Theologie İslamda İnsan Tasavvuru ve Bunun İslam Din Eğitimdeki Önemi

POLAT M.

Aufbruch zu neuen Ufern: Aufgaben, Problemlagen und Propfile einer islamischen Religionspädagogik im europäiischen Kontext (Yeni Ufuklara Doğru: Avrupa Bağlamında İslam Din Eğitiminin Görev, Problem ve Profilleri), Giessen, Almanya, 17 - 19 Eylül 2015, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

13. Muawiya Ibn Abu Sufyan und Gründung der Umayyadendynastie Muawiya Ibn Abu Sufyan ve Emeviler Hanedanlığının Kuruluşu

POLAT M.

Vortrag an der Professur für Islamische Theologie und Ihre Didaktik, Giessen, Almanya, 17 Kasım - 17 Eylül 2015, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

14. Din ve Ahlak Eğitiminde Oyun veya Öğrenmeyi Oyuna Çevirmek

POLAT M.

1. Türk Dünyası Çocuk Oyun ve Oyuncakları Uluslararası Kurultayı, Eskişehir, Türkiye, 14 - 17 Mayıs 2015, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

15. Ortadoğu Güncelinde Toplum Mezhep ve Siyaset Bileşkesi

POLAT M.

Ortadoğuda Güncel Meseleler ve Mezheplerarası Diyalog: Mezheplerarsı Yakınlaşma ve Tanışma Uluslararsı Konferansı, Eskişehir, Türkiye, 30 Nisan - 01 Mayıs 2015, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

16. Sufitisch philosophische Beschreibung der Stufen der Religiösität bzw Moralität Tasavuf Felsefesi Bakış Acısından Dindarlık ve Ahlakilik Merteberlerinin Açıklanışı

POLAT M.

Synergien Endecke - Unterschiede Erforschen: Deutsch-Türkische Workshop zur Islamischen Religionspädagogik (Sinerjiyi Keşfetmek - Farklılıkları Araştırmak: Alman-Türk Din Eğitimi Çalıştayı), Tübingen, Almanya, 8 - 09 Ocak 2015, (Tam Metin Bildiri)

2014

2014

17. Bir Medeniyet İddiası ve İmkânı Olarak Eğitim: Konuya Devlet, İnsan ve Toplum Düşüncesi Bağlamında Bir Yaklaşım

POLAT M.

I. Eğitim Kongresi, Antalya, Türkiye, 28 - 30 Kasım 2014, ss.68-71, (Tam Metin Bildiri)

2014

2014

18. Geçmişten Günümüze Göç ve Göçmenlik

POLAT M.

Türkiye-Almanya Araşından Göçte Devamlılık ve Değişim, Eskişehir, Türkiye, 15 - 16 Mayıs 2014, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2013

2013

19. : İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmen Adaylarının Sosyal Medya Kullanım Alışkanlığının Değerler Eğitimi Bağlamında Analizi

POLAT M.

Küreselleşme Sürecinde Din Eğitimi. Uluslararası Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 28 - 30 Kasım 2013, ss.7-28, (Tam Metin Bildiri)

2012

2012

20. Okul Öncesi Eğitim ve Din Eğitiminin Bu Eğitimdeki Yeri

POLAT M.

Kütahya Eğitim Çalıştayı, Kütahya, Türkiye, 21 - 22 Eylül 2012, ss.89-94, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2011

2011

21. Değerlerin Taşıyıcısı Örnek ve Önder Kişiliklerin Değerler Eğitimi Bağlamındaki Fonksiyonları

POLAT M.

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Değerler Eğitimi Sepozyumu, Eskişehir, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2011, ss.237-238, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2024

2024

2. Religionen im Zeitalter der Globalisierung

Polat M. (Editör)

Peter Lang Publishing, Inc., Frankfurt, 2024

2024

2024

3. Religiosity and Secularization in Changing Times: An Introduction

POLAT M., Yildiz E., Donlic J.

Religiosity and Secularization in Changing Times: The Example of Turkey and the Muslim Diaspora in Germany and Austria, POLAT MİZRAP, Yildiz Erol, Donlic Jamin, Editör, Beltz Juventa, Weinheim, ss.7-10, 2024

2024

2024

4. Identity as Proximity to and Distance from Religion: Muslim Students’ Perceptions of Religious Identity in Turkey and Germany

POLAT M.

Religiosity and Secularization in Changing Times: The Example of Turkey and the Muslim Diaspora in Germany and Austria, POLAT MİZRAP, Yildiz Erol, Donlic Jasmin, Editör, Beltz Juventa, Weinheim, ss.102-124, 2024

2022

2022

5. Spiritualität als die Kompetenz der Verinnerlichung des Religiösen und Moralischen

Polat M.

Handbuch Islamische Religionspädagogik, E. Aslan, Editör, V&R Verlag, Göttingen, ss.731-750, 2022

2022

2022

6. Spiritualität als die Kompetenz der Verinnerlichung des Religiösen und Moralischen

POLAT M.

Handbuch Islamische Religionspädagogik, E. Aslan, Editör, V&R unipress | Brill Deutschland GmbH, Göttingen, ss.731-750, 2022

2022

2022

7. IslamischeFriedenspädagogik

POLAT M.

Handbuch Islamische Religionspädagogik, E. Aslan, Editör, V&R unipress | Brill Deutschland GmbH, Göttingen, ss.751-774, 2022

2021

2021

9. Çocuk Sorunları

POLAT M.

Sosyal Sorunlar, Yener Şişman, Editör, Anadolu Üniversitesi Yayınevi, Eskişehir, ss.178-204, 2021

2021

2021

10. İSLAM COĞRAFYASINDA İÇTİMAİ VE SİYASİ YAPILANMA UNSURU OLARAK MEZHEPLER

Polat M.

İslam Dünyasında Sosyal ve Siyasal Hareketlilik Unsuru Olarak Mezhepler, Mizrap Polat, Editör, Akademisyen Kitabevi A.Ş., Ankara, ss.3-15, 2021

2020

2020

12. Prophetengeschischten als "Lehr- und Lernstof"

POLAT M.

İslam Didaktik. Praxishandbuch, Jörg Imran Schröter, Editör, Cornelsen - Almanya, Berlin, ss.210-229, 2020

2019

2019

13. Sufitisch gepraegte ethische und religiöse Bildung in saekularisierter Gesellschaft: einge religions- und erziehungssoziologische Betrachtung

Polat M.

Religion Bildet. Diversitaet, Puluralitaet, Saekularitaet in der Wissengesellschaft, M. Oberlachner / F. Gmainer-Pranzl / A. Koch, Editör, Nomos Verlag, Berlin, ss.37-52, 2019

2019

2019

14. Sufitisch geprägte ethische und religiöse Bildung in säkularisierter Gesellschaft: eine religions- und erziehungssoziologische Betrachtung

POLAT M.

Religion Bildet. Diversität, Pluralität, Säkularität in der Wissensgesellschaft, Manfred Oberlechner / Franz Gmainer-Pranzl / Anne Koch, Editör, Nomos, Baden-Baden, ss.37-52, 2019

2017

2017

18. Menschenbild und Menschenbildung im Islam. Eine pädagogische Diskussion anhand der Analyse ausgewählter Kerncurricula für den Islamischen Religionsunterricht im Sekundarbereich I in Deutschland

POLAT M.

Aufbruch zu neuen Ufern. Aufgaben, Problemlagen und Profile einer Islamischen Religionspädagogik im europäischen Kontext, Sarikaya, Yaşar Bäumer, Franz-Josef, Editör, Waxmann, Münster, ss.159-171, 2017

2016

2016

19. Islamische religiöse und ethische Bildung in Europa im Zeitalter der medialen Globalisierung

POLAT M.

Islamische Religionspädagogik Leitfragen aus Theorie Empirie und Praxis, Yaşar Sarıkaya, Adem Aygün, Editör, Waxmann Verlag, Münster, ss.287-300, 2016

2014

2014

20. Umma: Eine Religionssoziologische Betrachtung

POLAT M.

Religion im Zeitalter der Globalisierung: Mit besonderem Fokus auf Kollektivität und Bildung im Islam, Polat M., Editör, Peter Lang, Frankfurt Vd, ss.53-67, 2014

2014

2014

21. Umma: Eine Religionssoziologische Betrachtung

POLAT M.

Religion im Zeitalter der Globalisierung: Mit besonderem Fokus auf Kollektivität und Bildung im Islam, Polat M., Editör, Peter Lang, Frankfurt Vd, ss.53-67, 2014

2014

2014

22. İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmen Adaylarının Sosyal Medya Kullanım Alışkanlığının Değerler Eğitimi Bağlamında Analizi

POLAT M.

Küreselleşme Sürecinde Din Eğitimi, Aydın H., Polat M., Editör, Eskişehir Osmangazi Üniversite Yayınları, Eskişehir, ss.7-27, 2014

2014

2014

23. İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmen Adaylarının Sosyal Medya Kullanım Alışkanlığının Değerler Eğitimi Bağlamında Analizi

POLAT M.

Küreselleşme Sürecinde Din Eğitimi, Aydın H., Polat M., Editör, Eskişehir Osmangazi Üniversite Yayınları, Eskişehir, ss.7-27, 2014

2014

2014

24. Der Prophet Muhammad als Werte- und Identitätsstifter für die Muslime auf Globaler Ebene: Eine religionspädagogische Betrachtung

POLAT M.

Religion im Zeitalter der Globalisierung: Mit besonderem Fokus auf Kollektivität und Bildung im Islam, Polat M., Editör, Peter Lang, Frankfurt Vd, ss.131-143, 2014

2014

2014

25. Der Prophet Muhammad als Werte- und Identitätsstifter für die Muslime auf Globaler Ebene: Eine religionspädagogische Betrachtung

POLAT M.

Religion im Zeitalter der Globalisierung: Mit besonderem Fokus auf Kollektivität und Bildung im Islam, Polat M., Editör, Peter Lang, Frankfurt Vd, ss.131-143, 2014

2014

2014

26. The Importance of Role Models in Terms of Value Acquisition and Tendency

POLAT M.

Theological and Social Perspectives on Islamic Education, Polat M., Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.1-7, 2014

2014

2014

27. The Importance of Role Models in Terms of Value Acquisition and Tendency

POLAT M.

Theological and Social Perspectives on Islamic Education, Polat M., Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.1-7, 2014

2014

2014

28. Globalisierung als neue Perspektive und Herausforderung für Religion

POLAT M.

Religion im Zeitalter der Globalisierung: Mit besonderem Fokus auf Kollektivität und Bildung im Islam, Polat M., Editör, Peter Lang, Frankfurt Vd, ss.11-27, 2014

2014

2014

29. Globalisierung als neue Perspektive und Herausforderung für Religion

POLAT M.

Religion im Zeitalter der Globalisierung: Mit besonderem Fokus auf Kollektivität und Bildung im Islam, Polat M., Editör, Peter Lang, Frankfurt Vd, ss.11-27, 2014

2014

2014

30. Globalisierung als neue Perspektive und Herausforderung für Religion

POLAT M.

Religion im Zeitalter der Globalisierung: Mit besonderem Fokus auf Kollektivität und Bildung im Islam, Mizrap Polat, Editör, Peter Lang, Frankfurt, ss.11-27, 2014

2013

2013

31. Çocuk Sorunları

POLAT M.

Sosyal Sorunlar, Şişman Y., Editör, Eskişehir Anadolu Yayınları, Eskişehir, ss.178-204, 2013

2013

2013

32. Din-Ahlak Öğretiminin Alanı ve Hedefleri

POLAT M.

Düşünen Sınıflar için Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretimi İlkokul 4. Sınıf, ''Tosun C.,Polat M.'', Editör, Pegem Akademi Kitabevi Yayınları, Ankara, ss.5-13, 2013

2013

2013

33. Küresel Medya Bağlamında Din ve Ahlak Eğitim-Öğretimi

POLAT M.

Küreselleşme Sürecinde Din Eğitimi, ''Polat M., Aydın H.'', Editör, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eskişehir, ss.7-27, 2013

2013

2013

34. Küresel Medya Bağlamında Din ve Ahlak Eğitim-Öğretimi

POLAT M.

Küreselleşme Sürecinde Din Eğitimi, ''Polat M., Aydın H.'', Editör, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eskişehir, ss.7-27, 2013

2013

2013

35. Din-Ahlak Öğretiminin Alanı ve Hedefleri

POLAT M.

Düşünen Sınıflar için Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretimi İlkokul 4. Sınıf, ''Tosun C.,Polat M.'', Editör, Pegem Akademi Kitabevi Yayınları, Ankara, ss.5-13, 2013

2013

2013

36. Çocuk Sorunları

POLAT M.

Sosyal Sorunlar, Şişman Y., Editör, Eskişehir Anadolu Yayınları, Eskişehir, ss.178-204, 2013

2013

2013

37. Kıssa, Öykü Ve Şiir İle Öğrenme

POLAT M., TOSUN A.

Düşünen Sınıflar için Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretimi İlkokul 4 Sınıf, Cemal Tosun & Mizrap Polat, Editör, Pegem, Ankara, ss.371-390, 2013

2010

2010

40. Religiöse Mündigkeit als Ziel des islamischen Religionsunterrichts

POLAT M.

Islamische Theologie und Religionspädagogik. Islamische Bildung als Erziehung zur Entfaltung des Selbst, Polat M., Tosun c., Editör, Peter Lang see Lang, Frankfurt A. M., ss.185-201, 2010

2010

2010

41. Religiöse Mündigkeit als Ziel des islamischen Religionsunterrichts

POLAT M.

Islamische Theologie und Religionspädagogik. Islamische Bildung als Erziehung zur Entfaltung des Selbst, Polat M., Tosun c., Editör, Peter Lang see Lang, Frankfurt A. M., ss.185-201, 2010

2010

2010

42. • Religiöse Antwortsuche im islamischen Religionsunterricht als Reaktion auf die Lebensumstände der Gegenwart

POLAT M.

Islamische Theologie und Religionspädagogik. Islamische Bildung als Erziehung zur Entfaltung des Selbst, Polat M., Tosun C., Editör, Peter Lang see Lang, Frankfurt A. M., ss.119-129, 2010

2010

2010

43. • Religiöse Antwortsuche im islamischen Religionsunterricht als Reaktion auf die Lebensumstände der Gegenwart

POLAT M.

Islamische Theologie und Religionspädagogik. Islamische Bildung als Erziehung zur Entfaltung des Selbst, Polat M., Tosun C., Editör, Peter Lang see Lang, Frankfurt A. M., ss.119-129, 2010

2010

2010

44. Fıqhkompetenz der Imame

POLAT M.

Imamausbildung in Deutschland Islamische Theologie im europäichen Kontext, Bülent Ucar, Editör, Universitätsverlag Osnabrück bei V R unipress, Göttingen, ss.229-240, 2010

2010

2010

45. Religiöse Antwortsuche im islamischen Religionsunterricht als Reaktion auf dieLebensumstände der Gegenwart

POLAT M.

Islamische Theologie und Religionspädagogik Islamische Bildung als Erziehung zur Entfaltung des Selbst, Mizrap Polat & Cemal Tosun, Editör, Peter Lang Verlag, Frankfurt, ss.119-129, 2010

2010

2010

46. Religiöse Mündigkeit als Ziel des islamischen Religionsunterrichts

POLAT M.

Islamische Theologie und Religionspädagogik Islamische Bildung als Erziehung zur Entfaltung des Selbst, Mizrap Polat Cemal Tosun, Editör, Peter Lang Veralg, Frankfurt, ss.185-201, 2010

2010

2010

47. Religiöse Mündigkeit als Ziel des islamischen Religionsunterrichts

POLAT M.

Islamische Theologie und Religionspädagogik. Islamische Bildung als Erziehung zur Entfaltung des Selbst, Mizrap Polat / Cemal Tosun, Editör, Peter Lang, Frankfurt, ss.185-201, 2010

2008

2008

48. Die Islamisch-wissenschaftlichen Disziplinen als Komponente der Ausbildung von islamischen Religionslehrern und dazugehörige religionspädagogische Überlegungen

POLAT M.

„Den Koran zu lesen genügt nicht!“. Fachliches Profil und realer Kontext für ein neues Berufsfeld. Auf dem Weg zum islamischen Religionsunterricht. Münster u.a. 2008, s. 93 - 104., Behr, Harry Harun Rohe, Mathias Rohe Schmid, Hans-Jörg Schmid, Editör, Waxmann, Münster, ss.93-104, 2008

2006

2006

49. Das Bild des Islam in D• eutschland und seine Bedeutung für die Integration

POLAT M.

Religionen in Migration: Grenzüberschreitung als Aufforderung zum Dialog, : 2006 Göttingen, S. 203 - 218., Peter Graf, Editör, V&R unipress, Göttingen, ss.203-218, 2006

Desteklenen Projeler

2022 - 2023

2022 - 2023

Almanyadaki Müslüman Üniversite Öğrencilerinin Dinsel Kimlik Algısı

TÜBİTAK Projesi , 2219 - Yurt Dışı Doktora Sonrası Araştırma Burs Programı

Polat M. (Yürütücü)

2022 - 2023

2022 - 2023

Almanyadaki Müslüman Üniversite Öğrencilerinde Kimlik Algısı

TÜBİTAK Projesi , 2219 - Yurt Dışı Doktora Sonrası Araştırma Burs Programı

Polat M. (Yürütücü)

2021 - 2021

2021 - 2021

Ulusal Toplum ve Değişme Kongresi Düzenleme Projesi

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer

Creative Commons License
KARACA N. (Yürütücü), AYDIN S., AKSAKAL E., ŞAHİN A., LALOĞLU P., GÜLSOY S., et al.

2015 - 2016

2015 - 2016

Curriculum and Praktice Religious Education in Germany

Diğer Uluslararası Fon Programları

POLAT M. (Yürütücü)

2014 - 2014

2014 - 2014

Türkiye Almanya Arasında Göçte Süreklilik ve Değişim

Diğer Uluslararası Fon Programları

POLAT M. (Yürütücü)

2013 - 2013

2013 - 2013

Küreselleşme Sürecinde Din Eğitimi

Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje

POLAT M. (Yürütücü)

2009 - 2009

2009 - 2009

Religionen in der Schule

Diğer Uluslararası Fon Programları

POLAT M.

2005 - 2005

2005 - 2005

Religionen in Migration. Grenzüberschreitung als Aufforderung zum Dialog

Diğer Uluslararası Fon Programları

POLAT M. (Yürütücü)

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Ekim 2021

Ekim 2021

Atatürk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Eylül 2021

Eylül 2021

Atatürk Üniversitesi İlahiyat Tetkikleri Dergisi

ESCI Kapsamındaki Dergi

Mart 2021

Mart 2021

Doğu Esintileri

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Ödüller

Haziran 2010

Haziran 2010

Yayın teşvik ödülü

Dr. Buhman Stiftung



Burslar

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

TÜBİTAK 2219 Araştırma Bursu

TÜBİTAK

2017 - 2017

2017 - 2017

Georg Eckart Institut Stipendium

Üniversite

2015 - 2016

2015 - 2016

Yurtdışı Doktora Sonrası Araştırma Bursu

TÜBİTAK

1995 - 1997

1995 - 1997

Landes Graduiertenförderung

Üniversite

Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 8

h-indeksi (WOS): 1

Jüri Üyelikleri

Mart-2022

Mart 2022

Doçentlik Sınavı

- Eskişehir Osmangazi Üniversitesi

Ekim-2021

Ekim 2021

Bilirkişi Kurulu

Bilirkişi Kurulu - Atatürk Üniversitesi