Yeni İngilizce Öğretim Programındaki Teknoloji Destekli Öğretim Etkinliklerinin Tasarlanması ve Uygulanması


Kurşun E., Karaman S. (Yürütücü)

TÜBİTAK Projesi, 2018 - 2019

  • Proje Türü: TÜBİTAK Projesi
  • Başlama Tarihi: Kasım 2018
  • Bitiş Tarihi: Mart 2019

Proje Özeti

İngilizce öğretiminin iyileştirilebilmesi için 2017-2018 eğitim-öğretim yılında uygulanmak üzere yeni bir öğretim programı oluşturulmuştur. Bu öğretim programı, İngilizce okuma becerilerinin ötesinde yazma, dinleme ve konuşma becerilerini kapsamaktadır. Bunun yanında yenilenen program, içerisinde bahsedilen becerilerin geliştirilmesine yönelik teknoloji paketi (tech-pack) adı verilen araçların kullanılmasını önermektedir. Bu teknolojik araçların ise sınıf içindeki etkinliklerde yer alabilmesi için İngilizce öğretmenlerinin bahsedilen araçları kolaylıkla kullanabilmelerine ve bu araçları uygun pedagojik yaklaşımlar ile ders süreçlerine entegre etmelerine ihtiyaç vardır. Bu nedenle bu projede, İngilizce öğretmenlerinin yenilenen öğretim programında ihtiyaç duyacağı öğretim teknolojileri araçlarını (videoblog, e-portfolyo vb.) kullanarak etkili, verimli ve memnun edici dersler  tasarlama ve uygulama becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmıştır.

 

Bu amaçla Erzurum, Erzincan ve Kayseri il merkezinde görev yapan 30’ar kişilik her bir öğretmen grubuna iki günlük yüz yüze eğitim ve bir online oturumdan oluşan toplam 18 saatlik bir eğitim paketi planlanmıştır. Yüz yüze eğitimde öğretim teknolojileri araçlarının (videoblog, e-portfolyo vb.) tanıtımı ve yeni öğretim programındaki hedeflere yönelik uygulamalı etkinlik tasarımı üzerinde durulacaktır. Eğitimler, araçların teknik kullanımından ziyade verilen öğrenme hedefleri doğrultusunda uygun öğretim etkinliklerinin geliştirilmesine odaklanmıştır. Yüz yüze eğitim bittikten yaklaşık 3 hafta sonra öğretmenlerin yüz yüze oturumlarda tasarlayıp, sınıflarında uyguladıkları etkinlikleri ve uygulama deneyimlerini paylaşacakları 2 saatlik bir online oturum planlanmaktadır. Bu sayede proje hedeflerine ulaşılıp ulaşılmadığı süreç değerlendirme ile belirlenebilecektir.

 

Projenin eğitimler, deneyim paylaşımları, etkinlik hazırlama kitabı gibi çıktılarının yeni öğretim programının uygulanmasının kolaylaşması ve yenilikçi uygulamaların yaygınlaşmasıyla ortaöğretim kurumlarındaki dil eğitimi niteliğinin artırılmasına katkıda bulunması beklenmektedir.