Yaratıcı Drama Yoluyla Yabancı Dil Öğretiminin Öğrenci Başarısına Etkisinin ve Katılımcı İngilizce Öğretmen ve Öğrencilerinin Görüşlerinin İncelenmesi


Fayetörbay B. (Yürütücü), Yağız O. (Yürütücü)

Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje, 2021 - 2023

  • Proje Türü: Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
  • Başlama Tarihi: Mart 2021
  • Bitiş Tarihi: Nisan 2023

Proje Özeti

Bu projenin amacı, ilk defa İngilizce eğitimi alacak olan 2. sınıf öğrencilerinin yine ilk defa yaratıcı drama sürecine dâhil edilerek İngilizce öğretimi ve öğretim stratejileri konusundaki bilgi, farkındalık, güçlü- zayıf yönleri gözlemlemek ve bu doğrultuda araç olarak kullanılacak bir yöntem olan yaratıcı dramanın sürece etkililiğini belirlemektir. Süreç sonunda da katılımcı öğrencilerin İngilizce dersindeki başarısına etkisini ortaya koymaktır. Proje iki ana aşamadan ve 4 alt aşamadan oluşmaktadır. Birinci aşamada, ilkokulda görev yapan İngilizce öğretmenlerine yaratıcı drama ile ilgili olarak teorik ve uygulama bazlı olarak 15 saatlik eğitim verilecektir. Verilecek eğitim, öğretmenlerin İngilizce öğretimi konusunda drama yöntemini etkili kullanabilmeleri üzerine olacaktır. İngilizce öğretmenlerine verilecek olan uygulama tamamlandıktan sonra çalışmanın ikinci aşamasına geçilecektir. Çalışmanın ikinci aşaması, yaratıcı drama yöntemi ile İngilizce dersi alan öğrencilerden veri toplanması aşamasıdır. Bu aşamaya geçilmeden önce, uygulama sürecinde öğrenciler hem yaratıcı drama yöntemiyle hem de İngilizce dersi ile ilk defa karşılaşacakları için oryantasyon atölyesi uygulanacaktır. Bu atölye sayesinde öğrenciler dönem boyunca derste uygulayacakları yaratıcı drama yöntemini uygulamaya hazır hale geleceklerdir. İkinci aşama toplamda 4 alt aşamayı bünyesinde bulundurmaktadır. Bu aşamalar; Ön-test, uygulama süreci (dramayla İngilizcenin öğrencilere sunulması), son-test ve eğitimi veren İngilizce öğretmenleriyle görüşme yapılmasıdır. Bu süreçte öğrenci başarısı ve öğretmenlerin dramayla İngilizce öğretimine yönelik görüşlerine odaklanılacaktır. Araştırma sürecinde öğrenci başarısı; öğretmenlerin yaratıcı drama yöntemiyle İngilizce öğretimi yaparken sınıfta yapacakları gözlem ile ölçülecektir. Öğretim sürecinin tamamlanmasının ardından ise dersi veren öğretmenlerle yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak görüşme yapılacak, sürece ve yaratıcı dramayla İngilizce öğretimine yönelik görüşleri alınacaktır.

 Anahtar Kelimeler:   Yabancı dil eğitimi, yaratıcı drama, İngilizce.