Fayetörbay B. (Yürütücü), Yağız O. (Yürütücü)
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje, 2021 - 2023
Bu projenin amacı, ilk defa İngilizce
eğitimi alacak olan 2. sınıf öğrencilerinin yine ilk defa yaratıcı drama
sürecine dâhil edilerek İngilizce öğretimi ve öğretim stratejileri konusundaki
bilgi, farkındalık, güçlü- zayıf yönleri gözlemlemek ve bu doğrultuda araç
olarak kullanılacak bir yöntem olan yaratıcı dramanın sürece etkililiğini
belirlemektir. Süreç sonunda da katılımcı öğrencilerin İngilizce dersindeki başarısına
etkisini ortaya koymaktır. Proje iki ana aşamadan ve 4 alt aşamadan
oluşmaktadır. Birinci aşamada, ilkokulda görev yapan İngilizce öğretmenlerine
yaratıcı drama ile ilgili olarak teorik ve uygulama bazlı olarak 15 saatlik eğitim
verilecektir. Verilecek eğitim, öğretmenlerin İngilizce öğretimi konusunda
drama yöntemini etkili kullanabilmeleri üzerine olacaktır. İngilizce
öğretmenlerine verilecek olan uygulama tamamlandıktan sonra çalışmanın ikinci
aşamasına geçilecektir. Çalışmanın ikinci aşaması, yaratıcı drama yöntemi ile
İngilizce dersi alan öğrencilerden veri toplanması aşamasıdır. Bu aşamaya
geçilmeden önce, uygulama sürecinde öğrenciler hem yaratıcı drama yöntemiyle
hem de İngilizce dersi ile ilk defa karşılaşacakları için oryantasyon
atölyesi uygulanacaktır. Bu atölye sayesinde öğrenciler dönem boyunca derste
uygulayacakları yaratıcı drama yöntemini uygulamaya hazır hale geleceklerdir.
İkinci aşama toplamda 4 alt aşamayı bünyesinde bulundurmaktadır. Bu aşamalar;
Ön-test, uygulama süreci (dramayla İngilizcenin öğrencilere sunulması), son-test
ve eğitimi veren İngilizce öğretmenleriyle görüşme yapılmasıdır. Bu süreçte öğrenci
başarısı ve öğretmenlerin dramayla İngilizce öğretimine yönelik görüşlerine
odaklanılacaktır. Araştırma sürecinde öğrenci başarısı; öğretmenlerin
yaratıcı drama yöntemiyle İngilizce öğretimi yaparken sınıfta yapacakları
gözlem ile ölçülecektir. Öğretim sürecinin tamamlanmasının ardından ise dersi
veren öğretmenlerle yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak görüşme
yapılacak, sürece ve yaratıcı dramayla İngilizce öğretimine yönelik görüşleri
alınacaktır. |
Anahtar Kelimeler: Yabancı dil eğitimi, yaratıcı drama, İngilizce. |