Yazılı Düzeltici Dönütün EFL Öğrencilerinin Yazma Becerilerine Etkisinin Deneysel Yöntemle Araştırılması


Arargüç M. F. (Yürütücü)

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje, 2024 - 2026

  • Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
  • Başlama Tarihi: Haziran 2024
  • Bitiş Tarihi: Haziran 2026

Proje Özeti

Yazma, yabancı dil öğrenen öğrenciler için önemli ancak bir o kadar da zor bir beceridir (Fan & Ma, 2018). Dolayısıyla bu becerinin geliştirilmesinde dönüt önemli bir role sahiptir. Yabancı dil öğreniminde öğrencilerin ürettikleri dil çıktılarına dair olumlu ya da olumsuz dönüt almaları onların kendilerini eleştirmelerini ve doğru kullanımı görmelerini sağlar. Ancak ikinci dil eğitiminde özellikle yazılı düzeltici dönütün önemi hala tartışma konusudur. EFL (Yabancı Dil olarak İngilizce – English as Foreign Language) öğrencilerinin yazma becerilerine olan etkisine dair ilgili alanyazında bir fikir birliği yoktur. Dolayısıyla bu projenin temel amacı, yazılı düzeltici dönütün (YDD) İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin yazma becerilerinin gelişimi üzerindeki etkisini araştırmaktır. Proje ayrıca farklı yazılı düzeltici dönüt türlerinin etkilerinin yanı sıra EFL öğrencilerinin YDD`ye yönelik tutum ve algılarını da incelemektedir. Bu amaç doğrultusunda, karma deneysel yaklaşım benimseyen proje farklı yazılı dönüt türlerinin EFL öğrencilerinin yazma performanslarına olan etkisini araştırmak için deneysel veri toplama yöntemi (öntest ve sontets) ve öğrencilerin YDD`e dair tutumlarını belirlemek için de nitel veri toplama yöntemi (görüşme ve haftalık günlükler) kullanacaktır. Projenin katılımcıları, İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen ve bir devlet üniversitesinde yazma dersi alan öğrenciler olcaktır. Proje ortamı katılımcıların eğitim gördüğü sınıf ortamı olacaktır. Bu öğrenciler rastgele atama yöntemiyle kontrol ve deney grubuna ayrılacaktır. Deney grubundaki katılımcılar yazılı düzeltici dönüt türüne göre alt gruplara ayrılacaktır. Bir dönem boyunca altı kez deney grubuna yazılı düzeltici dönüt verilirken kontrol grubu normal öğrenimine devam edecektir. Katılımcılardan hata analizi ile toplanan deneysel veriler SPSS kullanılarak analiz edilecek; görüşmeler yoluyla toplanan nitel veriler ise tematik analiz yöntemi kullanılarak analiz edilecektir. Bu projenin muhtemel sonucunun farklı yazılı düzeltici dönüt türlerinin öğrencilerin yazma performanslarını farklı etkileyeceği ama genel olarak performanslarında bir iyileşme olacağı yönündedir. Proje sonuçları, EFL eğitiminde daha iyi öğrenme çıktılarına ulaşmada öğrencilere ve eğitimcilere yol gösterecektir. Projenin sonucunda elde edilen veriler, yabancı dil eğitiminde daha iyi bir konuma Projenin Başlığı Yazılı Düzeltici Dönütün EFL Öğrencilerinin Yazma Becerilerine Etkisinin Deneysel Yöntemle Araştırılması Proje Yürütücüsü Doç. Dr. Mehmet Fikret ARARGÜÇ Birim/Bölüm/ABD ( 1 ) İngiliz Dili ve Edebiyatı Araştırmacı(lar) Ayşenur KÖR Proje Türü Lisansüstü Tez Projeleri (LÜTP) Doktora Proje Grubu Fen ve Mühendislik Bilimleri Tıp ve Sağlık Bilimleri Sosyal Bilimler PROJE BAŞVURU FORMU ulaşmada eğitimin her aşaması için faydalı olacaktır.