Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje, 2020 - 2021
Türkiye anayasasına göre herkes sağlıklı ve dengeli
bir çevrede yaşama hakkına sahip olmakla birlikte, çevreyi geliştirmek, çevre
sağlığını korumak ve çevre kirliliğini önlemek devletin ve vatandaşların
ödevidir. İnsanların çevre sorunlarını
nasıl algıladıkları ve buna gösterdikleri tepki, birey, grup ve toplum yapısını
anlamada önem taşımaktadır. Bu nedenlere bağlı olarak çevre bilinci günümüzün
önemli tartışma konularından biri haline gelmiştir. Çevre sorunları, nüfus
artışı, sanayileşme, şehirleşme, tarım ilaçları kullanımı gibi olguların
yanında kişilerde çevre bilincinin eksikliği ile beraber giderek
artmaktadır. Bu çalışmanın amacı ise
üniversite öğrencilerinin çevre bilincinin araştırılmasıdır. Çalışmada araştırmada
kullanılmak üzere çeşitli üniversitelerden öğrencilere anket yapılması
planlanmaktadır. Çalışmada bağımlı değişken olan çevre kirliliği derecesi
yapısı itibari ile sıralıdır. Bu tip
değişkenlerin analizinde ise sıralı tercih modellerinden olan sıralı probit ve
logit modeller yaygın bir şekilde kullanılmaktadır. Bu çalışmanın analizinde,
sıralı logit model kullanılması amaçlanmıştır. Bu analiz doğrultusunda elde
edilen bulguların çevre bilinci ile demografik değişkenler başta olmak üzere,
çevre kirliliğine duyarlılık, çevre kirliliğinin psikolojik ve toplumsal
etkileri arasındaki ilişkilerin açıklanması ve çevre kirliliğiyle mücadelede
tavsiyeler verilmesi amaçlanmaktadır.