Yağız O. (Yürütücü), Aksakallı C.
TÜBİTAK Projesi, 2022 - 2023
Bu karma
metot değerlendirme desenli çalışmanın amacı Türkiye yüksek öğretim
kurumlarında yaygın bir şekilde sayısı artan İngilizce dilindeki programlarda
eğitim veren akademisyenler için farklı disiplinleri kapsayıcı bir mesleki
gelişim modeli geliştirmek, bu modeli
uygulayıp katılımcıların görüş ve düşüncelerini tespit etmek ve bu modelin EDİ akademisyenleri üzerindeki etkisini
ölçmektir. Tasarlanan çevrimiçi modelin içeriği, ilgili alan yazın, katılımcı
görüşleri, EDİ programlarında eğitim gören öğrencilerin görüşleri ve örnek
İngilizce sunumları dikkate alınarak belirlenmiştir. İngilizce dil alanı, EDİ
kavramsal alan ve pedagojik alan olmak üzere üç alanda oluşturulan eğitim
modeli 20 hafta boyunca senkron ve asenkron şekilde 86 saatlik bir süreci kapsamıştır.
Katılımcılar Türkiye’deki 5 üniversitede 8 disiplinde görev yapan 23 Türk
akademisyendir. Uygulama öncesi bulgular EDİ akademisyenlerinin bu
programlarına katılma motivasyonlarının bireysel gelişimleri odaklı olduğunu,
ağırlıklı olarak İngilizce bilgi ve beceriler konusunda kendilerini İngilizce
konuşma, akademik dil, İngilizce telaffuz ve ders sunum sürecindeki başlama,
bitirme, geçiş yapma, soru sorma ve etkili sunum içeriği hazırlama konularında
yetersiz hissettiklerini, bu alanlarda devamlılığı olan eğitim desteğine
ihtiyaç duydukları görülmüştür. Uygulama sonrası katılımcılar model içeriğinin
isabetli, yararlı olduğunu ve özgüvenlerini artırdığını belirtmişlerdir.
Katılımcıların eğitim öncesi ve sonrası performans puanları arasında istatistiksel
olarak anlamlı bir fark olup olmadığını test etmek için Wilcoxon İşaretli
Sıralama Testi kullanılmıştır. Sonuçlar, önerilen modelin katılımcıların
İngilizce ders sunumlarına istatistiksel olarak anlamlı katkılar sağladığını
göstermiştir.