KAVRAMLARI 'OYNAYARAK' ÖĞRENİYORUM.


Creative Commons License

Fayetörbay B.(Yürütücü), Yıldırım S., Güney H., Güler O., Merhan Muğlu G., Uzundumlu S., et al.

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje, 2021 - 2021

  • Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
  • Başlama Tarihi: Ekim 2021
  • Bitiş Tarihi: Kasım 2021

Proje Özeti

Eğitim öğretim ortamında kavram öğretimini konu edinen Güven’e (2004) göre etkili bir kavram öğretimi için öğretmen ana noktaları tekrar tekrar vurgulamalı, kavramlar arası genel ilişkileri göstermeli, ileri düzey düzenlemeler ve tekrarları içeren etkinliklerle derslerde öğrencileri öğrenmeye yöneltmelidir. Öğrenme aşamasında zaman zaman yapılan tekrarlar etkili bir öğretim tekniği için oldukça önemlidir.

Kavram oyuncakları, çocukların bilişsel gelişiminin yanı sıra diğer tüm gelişim alanlarını da destekleyen, eğlenirken öğrenmelerini sağlayan ve belirli kavramları kazanmalarına yardımcı olmak amacıyla hazırlanan oyuncaklardır. Kavram oyuncakları, çocukların algılama, kavram oluşturma, problem çözme vb. zihinsel yeteneklerinin gelişmesine yardımcı olmanın yanı sıra, genelde birden çok çocuğun birlikte oynamasına fırsat verdiği için çocukların iletişim kurmasına da önemli bir katkı sağlamaktadır. Öğrencilerin kavram oyuncakları aracılığıyla kavram bilgilerini desteklemek ve öğrencilerin kavram öğretimi konusunda farkındalık yaratmak amaçlanmaktadır.

Proje uygulama sürecinde yapılan tüm çalışmalar öğrencilerle birlikte koordine edilmiştir. Projeye gönüllü öğrenci katılımı ve akademisyen desteği sağlanmıştır. Bu proje Atatürk Üniversitesi Toplumsal Duyarlılık Projeleri tarafından desteklenmiştir.