Fayetörbay B.(Yürütücü), Yıldırım S., Güney H., Güler O., Merhan Muğlu G., Uzundumlu S., et al.
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje, 2021 - 2021
Eğitim öğretim ortamında kavram öğretimini konu edinen
Güven’e (2004) göre etkili bir kavram öğretimi için öğretmen ana noktaları
tekrar tekrar vurgulamalı, kavramlar arası genel ilişkileri göstermeli, ileri
düzey düzenlemeler ve tekrarları içeren etkinliklerle derslerde öğrencileri
öğrenmeye yöneltmelidir. Öğrenme aşamasında zaman zaman yapılan tekrarlar
etkili bir öğretim tekniği için oldukça önemlidir.
Kavram
oyuncakları, çocukların bilişsel gelişiminin yanı sıra diğer tüm gelişim
alanlarını da destekleyen, eğlenirken öğrenmelerini sağlayan ve belirli
kavramları kazanmalarına yardımcı olmak amacıyla hazırlanan oyuncaklardır.
Kavram oyuncakları, çocukların algılama, kavram oluşturma, problem çözme vb.
zihinsel yeteneklerinin gelişmesine yardımcı olmanın yanı sıra, genelde birden
çok çocuğun birlikte oynamasına fırsat verdiği için çocukların iletişim
kurmasına da önemli bir katkı sağlamaktadır. Öğrencilerin kavram oyuncakları
aracılığıyla kavram bilgilerini desteklemek ve öğrencilerin kavram öğretimi
konusunda farkındalık yaratmak amaçlanmaktadır.
Proje
uygulama sürecinde yapılan tüm çalışmalar öğrencilerle birlikte koordine
edilmiştir. Projeye gönüllü öğrenci katılımı ve akademisyen desteği
sağlanmıştır. Bu proje Atatürk Üniversitesi Toplumsal Duyarlılık
Projeleri tarafından desteklenmiştir.