Okuyucu Yılmaz D. (Yürütücü)
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje, 2022 - 2022
Özel Öğrenme Güçlüğü, kişinin zekâsının
normal ya da normalin üstünde olmasına rağmen, yaşı, zekâsı ve verilen eğitim
düzeyine göre beklenen düzeyde öğrenememesi olarak tanımlanır. 21. yüzyılda
gerek dünyada gerekse ülkemizde özel eğitime ihtiyaç duyan bireylerin sayısında
hızlı bir artış görülmektedir. Özel çocuklar topluma olabildiğince entegre
edilmeli, toplumumuz bu konuda bilinçlenmelidir. Özel çocukların aileleri
çocuklarının toplumdan dışlanması, akan hayatın bir parçası olamamalarının
eksiklik, acı ve stresini sürekli olarak yaşamaktadır. Toplumsal duyarlılığımız
artar ise, özel bireylerin, özellikle çocukların, dünyamızın ihtiyacı olan en
güzel ve en özel bütünleyenler oldukları görülecektir. Bu çalışmanın sonucunda
elde etmeyi planladığımız en önemli çıktı özel çocuklarımızın tarihi eserler
hakkında donanım sahibi olmalarıdır.
Bu çalışma kapsamında Özel Öğrenme
Güçlüğü tanısı bulunan üç çocukla Sanat Tarihi, Tarih, Tarihi Eserler ve
Erzurum hakkında bilgilendirme içeren ve görsellerle desteklenen teorik dersler
sonrasında şehir merkezinde bulunan Erzurum Kalesi, Kale Mescidi, Saat Kulesi,
Kale kazıları hakkında yerinde bilgiler verildi. Sonrasında Ulu Camii, Çifte
Minareli Medrese, Üç Kümbetler, Erzurum Evleri, Yakutiye Medresesi ve Lalapaşa
Camii detaylı olarak gezildi ve etkileşimli olarak çocukların da bu geziye
bilgi anlamında katılımları sağlandı. Teorik bilgileri son derece iyi anlayan
çocuklarımız bu bilgilerini gezerken de yerinde gördükleri yapılar üzerinde
ifade ettiler. Bütün çalışmanın sonucunda birçok kazanımımız oldu fakat
bunların en büyüğü çocuklarla aramızda oluşan sevgi bağı olmuştur.