Eğitim Oyuncak Merkezi Kuruyorum


Kızılırmak E. (Yürütücü), Bilgiz S., Çolak M., Seven M. A.

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje, 2021 - 2021

  • Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
  • Başlama Tarihi: Ekim 2021
  • Bitiş Tarihi: Aralık 2021

Proje Özeti

Amaç:Oyun aracı olarak kullanılan oyuncaklar, çocuğun çevreyi ve insan ilişkilerini eğlenerek öğrenmesine yardımcı olur. Çocuğun yaşına ve gelişim seviyesine göre kullanılan oyuncaklar farklılaşır. Örneğin, bebeklik dönemi oyuncakları daha çok sesli, ışıklı, renkli materyallerden oluşurken; okul öncesi dönemde dramatik oyun kurmaya yardımcı olan setler, bloklar, kostümler, fen materyalleri ve eğitici masa oyuncakları daha çok kullanılır. Eğitici oyuncaklar ile çocuklara erken yaşta kazandırılmak istenilen eşleştirme, farklı olanı bulma, parçaları birleştirme, gruplama, sıralama, ilişki kurma gibi kavramları somut olarak anlamlı öğrenmelerine yardımcı olur. Çocukların yalnızca bilişsel gelişimi değil; dil gelişimi, öz bakım becerisi, sosyal-duygusal ve motor becerilerinin gelişimini desteklenir. Eğitici oyuncaklarla zaman geçiren çocukların düşünmesine ve bir sonraki adım da nasıl bir yöntem uygulanması gerektiğine dair sorgulama yapma becerisi artar. Böylece çocuklar oyun oynayarak öğrendikleri bu yöntem sayesinde günlük hayatta da karşılarına çıkan sorunlar ya da farklı seçenekler arasında hızlı karar verme yetisi kazanmış olurlar. Bu proje ile çocuk gelişimini desteklemek yönünde büyük öneme sahip eğitici oyuncakların Erzurum İli sosyoekonomik yönden dezavantajlı bir bölgesinde yer alan Ahmet Yesevi Anaokulu'na devam eden çocuklara ulaştırılması amaçlanmıştır. Çocukların gelişimine, ilgi ve ihtiyaçlarına yönelik eğitici oyuncaklar ile anaokulunda tüm çocukların kullanımına açık bir eğitici oyuncak merkezi kurulması planlanmaktadır. Eğitici oyuncaklar, Atatürk Üniversitesi Çocuk Gelişimi Programı öğrencilerinin kostümlü katılımı ile dağıtılacak ve çocuklarla eğitici oyuncaklar ile oyun saati yapılacaktır.
Yöntem:* Erzurum ilinde sosyoekonomik yönden dezavantajlı bir bölgede bulunan Ahmet Yesevi Anaokulu'nun gezilmesi * Okul müdürü Orhan Kotan ile görüşmelerin yapılması *Çocukların gelişimsel ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik ihtiyaç listesini belirlemek * İl Milli Eğitim Müdürlüğünden gerekli izinleri almak * Proje kapsamında temin edilmesi gereken materyallerin satın alınması *Proje kapsamında satın alınan materyallere" Atatürk Üniversitesi Toplumsal Duyarlılık Projeleri Uygulama ve Araştırma Merkezi tarafından desteklenmiştir.”" etiketinin yapıştırılması *Projeye katılmak isteyen gönüllü öğrencilerin seçilmesi, kostümlerin planlanması *Belirlenen günde okulun ziyaret edilmesi ve eğitici oyuncakların sunulması *Çocuklarla birlikte eğitici oyuncaklarla oyun saati yapılması