BİTKİ OLUŞUM SERÜVENİ: ‘KENDİ BAHÇEMİ KURUYORUM’


Creative Commons License

Parlakova Karagöz F., Karaşal M.(Yürütücü)

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje, 2022 - 2022

  • Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
  • Başlama Tarihi: Mayıs 2022
  • Bitiş Tarihi: Temmuz 2022

Proje Özeti

Çocukların tohumun çimlenmesi, sürmesi, bitkiye dönüşmesi, büyümesi ve gelişmesi için suya, ışığa ve havaya ihtiyaçları olduğunu, canlı olduklarını deneyerek öğrenmeleri ve onlarda kalıcı etkiler yaratabilmek amacı ile bu proje gerçekleştirilmiştir. Bu projede Zübeyde Hanım Anaokulu 5 - 6 yaş aralığında bulunan 19 öğrenci yer almıştır. Öğrenciler için uygun olan tüm uygulama aşamalarında yer almaları sağlanmış, oyun içinde uygulamalar yürütülmüştür. Çıkış gözlemlerini yapma, çiçeklenme sürecini izleme gibi görevleri ile kendileri keşfetmiş ve heyecanlı bir bekleyişin içinde yer almaları sağlanmıştır. Sulama sorumluluğu öğrencilere verilmiş ve sulamanın uygulatılması ile de sorumluluk bilincini pekiştirilmesinde aynı zamanda arkadaşları ile iş birliği oluşturabilme yeteneklerinin pekiştirilmesine katkı sağlanmıştır. Tohumun bitkinin oluşumu için gerekli ana materyal olduğunu ve yaşam serüveninde ilk adımın onu toprağa kavuşturmak olduğunu, bitkilerin canlı olduğunu, zarar verilmemesi gerektiğini, insan ve diğer canlılar için bitkilerin faydaları anlatılmıştır. Organik üretimin ne olduğu, kompost yapımının aşamaları ve uygulanması birlikte yapılmıştır. Böylece çevre bilinci, doğa sevgisi aşılanmasına, pekiştirilmesine katkı sunulabilmiştir. Projenin uygulanması ve sonuçlanması ile projede yer alan genç filizlere sağlanan bilinç sayesinde temiz toplumların oluşmasına katkı sağlanacağı ön görülmektedir.