Çakmak N., Alkan Ö. (Yürütücü), Kizilgeçit M., Yilmaz M., Karaaslan A., Türkmendağ Z., et al.
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje, 2022 - 2023
Mentörlük, daha bilgili ve tecrübeli bir kişinin, tecrübesiz veya daha az tecrübeli bir kişiyi öğrenmeye
özendirdiği, destekleyici rol üstlendiği ve değerlendirdiği resmi bir süreçtir. Mentörlük desteği kişinin
kariyerini ve kişisel gelişimini kolaylaştırmaktadır. Bu kapsamda akademisyenlerin Web of Science (WOS)
ve Scopus’ta indeksli dergilere yönelik makale yazma sürecini öğrenmeleri ve kendilerini geliştirmeleri
açısından mentörlük desteği önem arz etmektedir. Bu çalışmanın amacı, mentör destekli WOS ve Scopus
indeksli dergiler için makale yazma eğitimi sürecinde yaşanan problemlerin belirlenmesi ve bu problemlere
yönelik çözüm önerilerinin sunulmasıdır. Bu çalışma kapsamında 12 hafta sürecek “20 Makale & 20 Mentör
Birebir WOS ve Scopus İndeksli Dergilere Makale Yazma Eğitimi” programı kapsamında bir durum çalışması
yürütülecek ve nitel verilerin toplanması ve çözümlenmesi gerçekleştirilecektir. Bu eğitim sürecinin organize
edilip uygulanmasından başlayan ve eğitim sürecinin sonlandırılmasına kadar geçen süreç içerisinde yarıyapılandırılmış görüşmeler ve gözlemler aracılığıyla karşılaşılan problemlerin belirlenmesi amaçlanmıştır.
Belirlenen bu problemlere yönelik katılımcıların fikirleri ve gerçekleştirilecek gözlemler doğrultusunda
çözüm önerileri sunulacaktır. Var olan literatür incelendiğinde WOS ve Scopus indeksli dergiler için mentör
destekli birebir makale yazma eğitimi kapsamında bir eğitim etkinliği düzenlenerek yaşanan problemlerin
belirlendiği ve çözüm önerilerinin sunulduğu bir çalışmaya rastlanmamıştır. Bu çalışma sayesinde WOS ve
Scopus indeksli dergiler için mentör destekli makale yazma eğitimine yönelik içerik, yöntem ve eğitim
sürecinde yaşanan olumsuzlukların belirlenerek gerekli önlemlerin alınması ve ilerleyen zamanlarda
verilecek proje yazma eğitimlerinin kalitesinin artırılması hedeflenmektedir.