Kutlu Z. (Yürütücü), Halıcı Z.
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje, 2021 - 2021
Kitap,
çocukların psiko-motor, bilişsel ve duygusal gelişimlerini etkileyen en önemli araçlardan
biridir. Kitaplar çocuklara düşünme, problem çözme ve yeteneklerini
geliştirmelerine katkı sağlarken ayrıca diğer insanlara, doğada gördüğü diğer
canlılara karşıda daha duyarlı olmaktadır.
Ayrıca, çocukların duygusal ve ruhsal ihtiyaçlarını da karşılanmasında
da oldukça önemlidir.
Kitap
okumak için belirli bir zaman dilimi olmamakla beraber her zaman ve her yerde
kolaylıkla yapılan bir aktivitedir. Hayatlarının çok erken döneminde teknoloji
ve çok fazla uyarıcı ile tanışan çocukların kitapların renkli dünyaları ile
tanışmaları çok kolay olmasa da düşünebilen ve düşündüğünü ifade edebilen ve
yanlış bilgi ile doğru bilgiyi birbirinden ayırt edebilen bir birey olabilmesi
için çocukluk döneminde kitap okuma alışkanlıklarının kazandırılması
gerekmektedir.
Kitap
okuma alışkanlığı olmayan bireylerin giderek düşünme yeteneklerini ve fikir
üretme yetenekleri gerilemekte ve azalan kelime hazinelerinden dolayı iletişim
kurma becerileri de azalmaktadır. Evrensel değer hükümlerinin kazandırılması,
karakter ve kişilik gelişimi okuma alışkanlığına sahip, araştırıcı kişiliğe
sahip bireylerin sayısının artması ile olmaktadır. Her bilginin aktarılmadığı
eğitim süreçlerinden dolayı, çocuklarının kendilerini yetiştirebilmeleri için
okuma alışkanlığına sahip olmaları gerekmektedir.
Öğrenme
sürecinin büyük bir parçası olan kitap okumanın yaşam boyu devam etmesi gereken
bir eylem olduğu öğretmenler tarafından özellikle belirtilmelidir. Bu projedeki kitap okuma
etkinlikleri ile okuyan, okuduğunu anlayan, gelecek kuşaklar için okumayı bir
yaşam kültürü haline getirilmesi hedeflenmektedir.