Kızılgeçit M., Bilgiz M. (Yürütücü), Güzel M. E., Elmalı O., Çiftçi E. N.
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje, 2022 - 2023
Bireylerin kendilerini keşfetme ve çevrelerindeki dünyayı algılama üzerindeki en önemli etkenlerden birisi okumaktır. Yapılan çalışmalarda düzenli bir okuma alışkanlığı bulunan bireylerin başta akademik başarı olmak üzere iletişim, dil ve yazı becerisi, eleştirel düşünme, anlama ve kavrama yetilerinin kitap okumayanlara oranla daha üst seviyede olduğu tespit edilmiştir. Okuma alışkanlığının kazandırılmasında ise eğitim kurumları başat bir rol üstlenmektedir. Öğrencilere kitap okuma alışkanlığı kazandırmanın pek çok yöntemi mevcuttur. Söz konusu yöntemler içerisinde öğrencinin kitapla buluşturulması ve her daim kitaba erişimin sağlanması önem arz etmektedir. Bu projede amaç, ilahiyat fakültesindeki dersliklere kitaplıklar konularak öğrencilerin kitaplara kolay erişimini sağlamak ve kitaplıkların öğrencilerin okuma alışkanlıkları üzerindeki etkisini tespit etmektir. Bahsi geçen etki geliştirilen ölçeklerle belirlenecektir. Ölçeklerden elde edilen veriler ise sınıf kitaplıkları için seçilen temsilcilerden gelen bilgiler ve tutulan kayıtlarla desteklenecektir. Projenin sadece Atatürk Üniversitesi ilahiyat fakültesi öğrencileri kapsaması, araştırmayı özgün kılmaktadır. Projede kitaplara ulaşımın kolaylaştırılmasının, okuma alışkanlığı kazanılmasında pozitif etkisinin olacağı düşünülmektedir. Araştırmanın sınıf kitaplıkları gibi kitap okuma alışkanlığı kazandırmaya yönelik uygulamaların artmasına katkı sunacağı umulmaktadır.