Yıldırım S. (Yürütücü), Örs Cırık S., Nişancı B., Bingöl M., Erdilmen Ocak Ş., Seçer Kavasoğlu Y., et al.
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje, 2023 - 2024
Mentör, bir araştırmacı için danışman olarak hareket eden, daha deneyimli bir bakış açısıyla uzmanlık
ve profesyonel bilgi sağlayan kişidir. Karşılıklı etkileşimin özünde, menteeye(danışan) tavsiye vermek,
destek sağlamak ve soruları yanıtlamak için bir mentör bulunur. Mentör ve Mentee arasındaki
etkileşim sürecine mentörlük adı verilmektedir. Mentörlük, tecrübesiz veya az tecrübeli olan
mentee’nin hedefine ulaşması amacıyla mentörün destekleyici rol üstlendiği ve değerlendirdiği resmi
bir süreçtir. Bu kapsamda akademisyenlerin özellikle proje anlamında kendilerini geliştirmeleri ve
araştırma-geliştirmeye(Ar-Ge) yönelik proje yazma sürecini öğrenmeleri açısından mentörlük desteği
büyük öneme sahiptir. Bu amaç doğrultusunda Atatürk Üniversitesi, proje geliştirme ve koordinasyon
ofisi tarafından daha önce, Atatürk Üniversitesi BAP Koordinasyon Birimi tarafından desteklenen bir
proje kapsamında benzer birçok mentörlü proje yazma etkinliği düzenlemiştir. Önerilen bu proje ile
önceki proje yöntemini tekrar ederek proje yazacak deneyimsiz akademisyenlere deneyimli
akademisyenler tarafından yol gösterici ve yol arkadaşlığı niteliğinde mentörlük desteği verilecektir. Bu
amaç doğrultunda öncelikle akademisyenlerin Atatürk Üniversitesi Proje Geliştirme ve Destek Ofisine
sundukları proje fikirleri içerisinde AR-GE niteliği taşıyan (1001,1002, 3501 programları için) veya ilgili
alana büyük katkılar sağlayacak (3005 programı için) özgün proje fikirleri değerlendirilecektir ve 30
adet proje önerisi seçilecektir. Daha sonra belirlenen projelere sahip olan akademisyenlere 8 hafta
süren “Bire Bir Proje Yazma Eğitimi-6” verilecektir. Eğitim sonucunda hazırlanan proje önerileri 2023
yılı 2. Döneminde TÜBİTAK 1001’e ya da sürekli başvuru kabul eden 1002, 1005, 3005 ve 3501
programlarından uygun olan herhangi birine sunulacaktır. Daha önceki proje sonuçlarından elde
edilen sonuçlar da referans alınarak, birebir destekli olarak hazırlanan projeler ile hem
akademisyenlerinin proje kültürünün geliştirilmesine destek olunması hem de dış kaynaklı projelerin
desteklenme ihtimallerinin daha yüksek olduğu düşünülmektedir.