ÖZDEMİR C. (Yürütücü), GÜNEY İ., BULUT H., ÇAVDAR E., KARADAĞ C., YILDIZ S., et al.
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje, 2019 - 2020
Okuma, kişinin bilgiyi elde etmesi ve öğrenmesi için başta gelen araçtır. Günümüz dünyasında özellikle iletişim ve bilişim sektöründe görülen baş döndürücü değişim bilgiye ulaşmayı kolaylaştırırken, bilimsel çalışmalarda rekabeti hızlandırmış ve içinde bulunduğumuz çağı bilim çağı konumuna taşımıştır. Eğitim sistemlerinin temel hedefi bilgiye ulaşma yollarının kazandırılmasının yanında, bilgiyi geliştirme, yorumlama ve ekonomik faydaya dönüştürecek araştırmaları teşvik etmek olmalıdır. Bunun için de çok okuyan, okuduğunu anlayan, okuduğun doğru yorumlayan, öğrendiklerini sürekli geliştiren, heyacanlı, meraklı ve düşünen beyinlere bugün daha fazla ihtiyaç duyulmaktadır. Günümüzde kazanılan bilgilerin kısa bir zamanda geçerliliğini yitirmesi bilginin sürekli güncellenmesini zorunlu kılmakta, eğitim sistemlerinin de çağın gerçekleri doğrultusunda işlevsel hale getirilmesi kaçınılmazdır. Artık hızla gelişen ve değişen bireysel ve toplumsal ihtiyaçların karşılanabilmesi için yaşam boyu öğrenmenin devamlılığı bir refleks haline gelmelidir.
İşte burada eğitim sistemlerine ve eğitimcilere düşen en önemli görev yaşam boyu öğrenme için okuma alışkanlığının farkındalığının sağlanmasıdır. Okumayı bir yaşam biçimi, günlük zihni ihtiyaçların vazgeçilmez bir yaklaşımı olarak görmeyen toplumların geleceğe emin adımlarla yürümesi , hatta bağımsız bir ülke olarak kalabilmesi çok ta olası görülmemektedir.
Projemizde Oltu Meslek Yüksekokulu öğrencilerine bilgiye ulaşmada okuma alışkanlıklarının geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Bu vesile ile gençler hem daha bilgili, daha kültürlü olarak hem de kötü alışkanlıklardan uzaklaşmış olacaklardır. Bunun sonucu olarak gerek bireyler gerekse toplum olarak daha sağlıklı bir yapıya dönüşmüş olacaktır.