Okumuş A. (Yürütücü)
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje, 2021 - 2022
Her geçen gün gelişen teknoloji ile medya, çocuk ve yetişkinleri etkisi altına almaktadır. Medya mesajları; hedef kitlesine gerçeği değil, özenle seçilip kurgulanmış yapıları yansıtmaktadır. Bu noktada bireyler özellikle de çocuklar, gerçek ile kurguyu ayırt etmekte zorlanabilmekte, gördükleri her şeyin olabilirliğine inanmaktadırlar. Medya okuryazarlığı; kişilerin basılı, işitsel ve görsel kitle iletişim araçları (medya) vasıtasıyla gelen mesajlara erişebilme, onları eleştirel yaklaşımla çözümleyip değerlendirebilme ve kendi medya içeriklerini üretebilme yeteneğidir. Medya okuryazarı olan bir birey; medya yolu ile gelen iletileri olduğu gibi değil, kendi akıl süzgecinden geçirerek ve sorgulayarak yorumlar, gerçek ile hayali veya doğru ile yanlışı ayırt eder, seçici davranıp güvenilir bilgiye erişir. Buradan hareketle projede ilkokul, ortaokul ve üniversite öğrencilerinde farkındalık oluşturmak amaçlanmıştır.