Ömeroğlu G. (Yürütücü), Çorapsız M. F.
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje, 2021 - 2021
Ülkemizin güvenliği için gerekli görülen savunma araç-gereçlerinin üretimi ve hizmetlerin sunulması için çalışmalar yapan T-Pars Takımı'nın, faydalı yük taşıma ve ülke teknolojisine yeni değerler kazandırma amacı takımı, İnsansız Hava Araçları(İHA) tasarlama ve üretme konusunda özgün bir tasarım yaratmaya yönlendirmiştir. T-Pars, tasarım ve teknoloji altyapısı geliştirme projeleri ile İHA platformu ve komuta üniteleri de dâhil olmak üzere tasarladığı ürünlerin, dünya üzerinde benzerleriyle yarışabilir olmasını hedefleyerek ülkesinin gereksinimlerini karşılamayı kendisine görev kabul etmektedir.
Tasarlanan ful otonom hava aracı, otomatik rota takibi, hedef takibi, çember atma ve eve dönüş modlarını gerçekleştirebilen uçuş kontrol sistemine sahiptir. Hava aracında kullanılan Clark Y kanat profili, genel amaçlı uçak tasarımlarında yaygın olarak kullanılan ve yıllar boyunca aerodinamikte çok çalışılan belirli bir profildir. 1922 yılında Virginius E. Clark tarafından tasarlanıp kanat folyosu yüzde 11.7'lik bir kalınlığa sahiptir ve akorun yüzde 30'unun alt yüzeyinde düzdür. 1.5 metrelik kanat açıklığına sahip olacak ve kanat üstüne binecek yüklere dayanımlı olması göz önüne alınmıştır. Ani manevralara, akrobatik hareketlere ve bilhassa sabit seyir uçuşlarında yüksek verimli bir kanat tasarımı sağlamıştır.