Turizimde Dijital Pazarlamada Akıllı Telefon Uygulamaları Erzurum Örneği


Denk E. (Yürütücü), Keha M., Buladi Çubukcu B., Denk Y.

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje, 2024 - 2024

  • Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
  • Başlama Tarihi: Ocak 2024
  • Bitiş Tarihi: Ekim 2024

Proje Özeti

Projenin kapsamı; Erzurum’a ziyarete gelen yerli ve yabancı turistlere yöreye ait kültürel unsurları, lezzetleri, yemek deneyimi yaşayabilecekleri yerleri, konaklama hizmeti sunan işletmeleri ve ilçelere ait rota önerilerini geniş bilgi birikimi ile tek bir uygulamada sunabilecek akıllı telefonlarla uyumlu olabilecek web sitesi aracılığıyla uygulama (aplikasyon) geliştirmektir. Bu konuda ilgili paydaşlar ile (Yerel yöneticiler, otel işletmeleri genel müdürleri, yiyecek içecek işletmeleri yöneticileri, vb.) gerçekleştirilecek yarı yapılandırılmış mülakatlar sonucunda böyle bir uygulamanın ihtiyacı belirlenecek olup uygulama içeriğinin şekillenmesi görüşme bulguları ile sağlanacaktır. Ayrıca proje, turistlerin seyahatlerini kolaylaştıracağı, rehberlere kılavuzluk edebileceği, uyarılmış ziyaretçilerin zengin içeriği ile Erzurum açısından ilgisini çekebileceği, turist sayısı ve turizm gelirinde bölgede artışlara yardımcı olabileceği düşünülmektedir. Daha önce böyle kapsamlı bir uygulamanın Erzurum destinasyonu özelinde yapılmamış ve uygulanmamış olması, alandaki ilgili boşluğu doldurması sebebiyle çalışmanın önemi ve özgünlüğü açıktır. Çünkü dijital çağda turistler artık bilgiye daha kolay ulaşmak ve destinasyona gelmeden çeşitli gezi planlamaları yapmak istemektedir (Chang, 2017; Çelik ve Topsakal, 2017). Ortaya konulacak böyle bir uygulama ziyaretçilerin Erzurum destinasyonuna daha gelmeden önce ilgisini çekecek, turizm faaliyetlerinin planlanması noktasında onlara kolaylık sağlayacak, ulusal ve uluslararası pazarda Erzurum’un daha iyi tanıtımının yapılmasına katkı sunacak ve sosyal anlamda kullanıcılarına çeşitli bilgiler aktararak kültürün sürdürülebilirliğine yardımcı olacaktır. Bu etkilerle birlikte Erzurum’a gelen turist sayısında, turizm gelirinde ve kültürü deneyimleme isteğinde olan seyahat severlerde artış yaratabileceği de değerlendirilmektedir. Bu projenin dayanağını ise nitel bir araştırma modeli kullanılarak yerel yönetici ve turizm paydaşları ile yapılan yarı yapılandırılmış mülakatlardan elde edilen bulgular oluşturmaktadır. Yöre ile ilgili iki uygulamadan bazı katılımcıların haberinin olmamasına karşılık, haberdar olan katılımcıların da birçok eksikliği ifade etmeleri projede önerilen kapsamlı akıllı telefon uygulamasının ihtiyacını açık bir şekilde desteklemektedir.