Öğreterek Öğrenme Yöntemi ve Yabancı Dil Becerileri ilişkisi


Creative Commons License

Erişek Ö. (Yürütücü), YÜCEL F. (Yürütücü)

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje, 2021 - 2021

  • Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
  • Başlama Tarihi: Mart 2021
  • Bitiş Tarihi: Haziran 2021

Proje Özeti

Öğreterek öğrenme (kısaltılmış LdL), öğrencilerin veya öğrencilerin materyali birbirlerine öğreterek öğrendikleri eylem odaklı, yapılandırmacı bir öğretim yöntemidir. Tüm derslerde, okul türlerinde ve yaşlarda kullanılabilir. Öğretme yoluyla öğrenme kavramının kurucusu, 1981'den 2018'e kadar süreci genel bir pedagojik kavram haline getiren ve bir iletişim ağı yardımıyla yayan Jean-Pol Martin'dir. Martin, yöntemi en başından beri sinirbilimsel bir temele oturtmuştur.

“Öğreterek Öğrenme Yöntemi ve Yabancı Dil Becerileri İlişkisi" projesi ile Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi, Almanca Öğretmenliği Anabilim Dalı 2. Sınıf Öğrencilerinin Almanca Dil Becerilerinin Öğretimi II adlı derslerinde, öğrencilerin belirli dil öğretim yöntemleriyle ders işlemesi amaçlanmış, yabancı dil olarak Almanca öğretimi alanında hangi yabancı dil öğretim yönteminin dada yararlı olduğu, öğrencilerin bu yöntemlerden hangisini dil öğrenirken kendilerine yakın bulduğunu saptamak hedeflenmiştir.