ALAEDDİNOĞLU V. (Yürütücü), DARICI R. A., KÜBELİ F., GÜN İ., SOLA V., İLHAN H., et al.
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje, 2019 - 2020
Okumak, kelimeleri anlamak ve bir araya gelen değerleri yorumlamaktır. Bu eylem kolay
olmayan bir süreçtir. Metni görmek onunla zaman harcamak ve onu okuma değerleri arasında
yer alması büyük çaba gerektirir. İlçemizdeki ilköğretim okulu öğrencilerinin okuma kültürünü
oluşturmak ve onlara gönüllü olarak üniversite öğrencileriyle birlikte hareket ederek hayal
oluşturma çabasıdır. İlçe merkezinde eğitim gören okullarda ki öğrencilerin haftalık olağan
kitap okuma programlarıyla farkındalık yaratacak çalışmaları içermektedir. Bu kapsamda
ilçede bulunan 9 ilköğretim okulunda okuyan öğrencilere yönelik bir farkındalık yaratma
çalışmalarını içermektedir.
Yöntem: Horasan Meslek Yüksek Okulunda Eğitim gören farklı bölümlerde ki gençlerden
gönüllü öğrencilerin bir araya gelerek ilçede farklılık ve farkındalık çalışması amacıyla
oluşturulmuş bir çalışmayı içermektedir. Har hafta pazartesi günü okulların ziyaret edilerek
gönüllü öğrencilerle ilköğretim okulu öğrencilerinin birlikte kitap okuma saati ve kitap
paylaşım programları gerçekleştirilmiştir. Projeye Horasan Meslek Yüksek Okulunda farklı
bölümlerden 35 gönüllü gen katılmıştır. 9 İlköğretim okulunda toplam 600 çocuk projeden
yararlanmıştır. Ayrıca projede 3 öğretim görevlisi arkadaşın koordinasyonuyla projemiz nihai
amacına ulaşmıştır.