ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ SERAMİK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİ MÜZEDE DERS PROJESİ


Ayduslu N. (Yürütücü)

Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje, 2024 - 2024

  • Proje Türü: Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
  • Başlama Tarihi: Şubat 2024
  • Bitiş Tarihi: Mayıs 2024

Proje Özeti

Bu proje, Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Seramik Bölümü öğrencilerine, ders içeriklerini tarih ve kültürle bütünleştirmeleri için bir fırsat sunmayı amaçlamaktadır. Müze ortamında interaktif bir öğrenme deneyimi sağlayarak, öğrencilerin sanat tarihini pratiğe dökme becerilerini geliştirmek ve üretilen seramik eserlerinin yaratıcılığını desteklemek hedeflenmektedir.

Projenin temel amacı, Erzurum bölgesindeki Osmanlı ve Selçuklu Dönemi, öncesi ve sonrasına ait seramik eserleri öne çıkararak, bu eserlerin tarihini ve kökenlerini vurgulamaktır. Öğrenciler, müzede gerçekleştirecekleri etkileşimli çalışmalar sayesinde geçmişin sanat eserleriyle doğrudan etkileşime geçerek, tarihi değerlere saygı göstermeyi ve bu değerleri günümüz sanat anlayışına taşımayı öğreneceklerdir. Dolayısıyla bu proje, geleneksel sanat ile çağdaş eğitim arasında bir köprü kurarak, zengin tarihimizi gelecek nesillere taşımanın yanı sıra bu miras yeniden yorumlama fırsatı sunacaktır.

Proje, geleneksel müze anlayışını aşarak, öğrencilere interaktif bir eğitim sunmayı amaçlamaktadır. Müze kartları aracılığıyla öğrencilere bireysel bir öğrenme deneyimi sağlanacak ve bu sayede her bir öğrenci, müzedeki eserleri inceleme fırsatı bulacaktır. Sanat eserleriyle etkileşim halinde olan öğrenciler, sadece eserleri görmekle kalmayacak, aynı zamanda bu eserlerin hikayelerini ve teknik detaylarını öğrenme şansı yakalayacaklardır. Böylece, müze içerisinde envanter ve kaynak bilgilerine kolay erişim sağlanacak, bu da akademik ve sanatsal üretimlerini destekleyecektir.

Sonuç olarak, öğrencilere müze ortamında interaktif bir öğrenme deneyimi sunarak, sadece teorik bilgi vermekten öteye geçmeyi amaçlamaktadır. Müzedeki seramik eserlerin detaylı incelenmesi, öğrencilere geçmiş sanat anlayışını anlama ve içselleştirme imkânı sağlayacaktır. Ayrıca, öğrencilerin bu eserler üzerinde gerçekleştirecekleri çizimler, kendi yaratıcı perspektiflerini ifade etmelerine olanak tanıyacak ve sanatın evrensel dilini deneyimlemelerine yardımcı olacaktır. Bu deneyim, öğrencilere sadece seramik sanatını öğrenme değil, aynı zamanda bu sanatın geçmişi ve günümüzdeki önemini daha derinlemesine anlama şansı verecektir.