Kızılırmak E. (Yürütücü), Seven M. A.
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje, 2022 - 2022
Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu, Çocuk Bakımı ve Gençlik Hizmetleri Bölümü, Çocuk Gelişimi Programı "Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Uygulama- I" dersi haftada 4 saat Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı anaokullarında uygulamalı ders olarak yürütülmesi gerekmektedir. Bu ders kazanım olarak, meslek yüksekokullarının meslek elemanı yetiştirme amacını doğrudan karşılayan işbaşında öğrenmeyi amaçlayan kritik öneme sahiptir. Ancak 2022-2023 eğitim öğretim yılında uygulamalı dersler ile ilgili olarak MEB ile gerekli izin yazışmalarının tamamlanamamasından dolayı bu ders sınıf içerisinde kısıtlı bir uygulama ile yapılmaktadır. Gerçekleştirmek istediğimiz bu proje ile Çocuk Gelişimi Programı ikinci sınıf öğrencilerimizin alan hakkında doğrudan bilgi sahibi olmalarına, yerinde gözlem yapmalarını sağlayarak teoride öğrendikleri bilgilerin hayata geçişini görmelerini sağlayacağız. Ayrıca sosyo-ekonomik olarak dezavantajlı bir bölgede yer alan anaokulları alan gezisi için belirlenmiş, okulun ihtiyaçları doğrultusunda ritim araçları temin edilerek orff etkinliği uygulaması yapılması tercih edilmiştir. Etkinlik uygulamasından sonra orff materyalleri anaokullarına hediye edilecektir. Orff uygulaması ile doğaçlama, dans, ritim, drama ve hareketi temele alınıp, çocuğun kendini özgürce ifade edebilmesi amaçlanır. Orff ile çocuk ritim ve bedenini kullanarak etkinliğe katılır. Genel geçer standartları olmayan bu metotta öğrenci istediği ritimle istediği hareketi yapabilir. Özellikle okul öncesi dönem çocuklar için esnek bir müzik etkinliği sunar. Kullanılabilecek orff çalgıları; kastanyet, zil, marakas, glockenspiel, tef, bango, çelik üçgen, ritim çubukları ve çeşitli davullar, ksilofon vb...dir. Müzik etkinlik çeşitlerinden biri olan "Orff" etkinliğini anaokulu öğrencilerine uygulayıp birlikte etkileşimli bir müzik etkinliği zamanı geçirmeyi amaçlıyoruz. Milli Eğitim Bakanlığı ve Yükseköğretim Kurumumun aynı amaçlarla bir paydaş olmalarından yola çıkarak hem okul öncesi dönem çocukları için hem de üniversite öğrencileri için karşılıklı yarar sağlayacak bir uygulama planlanmaktadır.