Kurşun E., Karaman S. (Yürütücü)
TÜBİTAK Projesi, 2018 - 2019
İngilizce öğretiminin iyileştirilebilmesi için 2017-2018
eğitim-öğretim yılında uygulanmak üzere yeni bir öğretim programı
oluşturulmuştur. Bu öğretim programı, İngilizce okuma becerilerinin ötesinde
yazma, dinleme ve konuşma becerilerini kapsamaktadır. Bunun yanında yenilenen
program, içerisinde bahsedilen becerilerin geliştirilmesine yönelik teknoloji
paketi (tech-pack) adı verilen araçların kullanılmasını önermektedir. Bu
teknolojik araçların ise sınıf içindeki etkinliklerde yer alabilmesi için
İngilizce öğretmenlerinin bahsedilen araçları kolaylıkla kullanabilmelerine ve
bu araçları uygun pedagojik yaklaşımlar ile ders süreçlerine entegre etmelerine
ihtiyaç vardır. Bu nedenle bu projede, İngilizce öğretmenlerinin yenilenen
öğretim programında ihtiyaç duyacağı öğretim teknolojileri araçlarını (videoblog,
e-portfolyo vb.) kullanarak etkili, verimli ve memnun edici dersler
tasarlama ve uygulama becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmıştır.
Bu amaçla Erzurum, Erzincan ve Kayseri il merkezinde
görev yapan 30’ar kişilik her bir öğretmen grubuna iki günlük yüz yüze eğitim
ve bir online oturumdan oluşan toplam 18 saatlik bir eğitim paketi
planlanmıştır. Yüz yüze eğitimde öğretim teknolojileri araçlarının (videoblog,
e-portfolyo vb.) tanıtımı ve yeni öğretim programındaki hedeflere yönelik
uygulamalı etkinlik tasarımı üzerinde durulacaktır. Eğitimler, araçların teknik
kullanımından ziyade verilen öğrenme hedefleri doğrultusunda uygun öğretim
etkinliklerinin geliştirilmesine odaklanmıştır. Yüz yüze eğitim bittikten
yaklaşık 3 hafta sonra öğretmenlerin yüz yüze oturumlarda tasarlayıp,
sınıflarında uyguladıkları etkinlikleri ve uygulama deneyimlerini
paylaşacakları 2 saatlik bir online oturum planlanmaktadır. Bu sayede proje
hedeflerine ulaşılıp ulaşılmadığı süreç değerlendirme ile belirlenebilecektir.
Projenin eğitimler, deneyim paylaşımları, etkinlik
hazırlama kitabı gibi çıktılarının yeni öğretim programının uygulanmasının
kolaylaşması ve yenilikçi uygulamaların yaygınlaşmasıyla ortaöğretim
kurumlarındaki dil eğitimi niteliğinin artırılmasına katkıda bulunması beklenmektedir.